Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Murva és aszfalt Spanyolországban

Posted on 2017.10.05. By AztaCARom

A Rally Világbajnokságba (WRC) 17 év kihagyás után idén visszatérő, rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező Toyota versenycsapata, a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team új kihívásokra számíthat az október 5-8. között megrendezett Rally de España, vagyis a Spanyol Rally alkalmával, hiszen ez a FIA Rally Világbajnokság egyetlen olyan futama, ami murvás és aszfaltozott utakon is fut. A többféle útfelület kemény tesztnek ígérkezik a Yaris WRC fejlesztési folyamatában. Svédországban Jari-Matti Latvalával a volánja mögött az autó nyert már egy futamot a havas úton, egyet pedig Esapekka Lappi vezetésével Finnország murvás útjain. Legutóbb Németországban láthattuk, hogy a gép az aszfalton is jól teljesít, ahol Juho Hänninen negyedik lett, és három pilóta is szakaszgyőzelmeket szerzett.

A Rally Világbajnokság (WRC) futamain magát az idén megújult Toyota Yarisra épülő versenygépekkel megmérető, az utcai spotautók szerelmeseit pedig immár a Yaris nagyteljesítményű változatával és a GT86 sportkupéval megszólító Toyota izgalmas küzdelemre számíthat a most következő versenyhétvégén. A WRC spanyol futamát régebben Katalónia sima és gyors aszfaltos szakaszain rendezték, amelyek teljesen olyanok, mint egy versenypálya. 2010 óta viszont olyan napokat is beiktatnak, amikor az autók murvás utakon száguldanak, és pénteken a csapatoknak 75 percük van arra, hogy az autók murvás beállításait aszfalt-specifikációra alakítsák át. A mezőny csütörtök este rajtol el Salou-ban, majd pénteken két murvás szakasszal folytatódik, bár a szervezők a 38,95 kilométer hosszú, aszfaltozott Terra Alta tesztpályát is beiktatják a programba. Szombaton három szakasz jön Salou tengerpartján, amit újabb hat szakasz követ vasárnap. A TOYOTA GAZOO Racing és partnere, a Microsoft a Finn Rallyn vezették be az EchoCam szolgáltatást, most pedig a Spanyol Rallyn tesznek majd egy kísérletet a HoloLens kiterjesztett valóság technológiával, amit a TGR-rajongók csütörtöktől szombatig próbálhatnak ki a szervizparkban.


„
Spanyolország teljesen ismeretlen terep a számomra – legalábbis abban a tekintetben, hogy én még sosem autóztam a mostanában bevezetett murás-aszfaltos vegyes szakaszokon. Nem is tudom, mire számítsak itt, de Jari-Matti persze már jól ismeri a helyet. A kétféle útburkolat komoly munkát követel a szerelőktől és a mérnököktől, és elég sok extra felszereléssel kell készülnünk. Biztos vagyok benne, hogy mostanra mindenki felkészült, és pontosan tudja, mi a teendője, amikor egy autó begördül a szerelőállásba a megfelelő alkatrészek cseréjére. Az autó fejlesztésével szépen haladunk, és remélem, hogy Spanyolországban is belefutunk majd néhány jó ötletbe, amelyek révén továbbléphetünk a munkánkban.”– fogalmaz Tommi Mäkinen csapatfőnök

„Nekem tetszik, hogy Spanyolországban az első napon murván versenyzünk, utána pedig két nap aszfalt következik. Ezek a bajnokság legjobb aszfaltozott útszakaszai – szinte versenypálya-minőségűek – és a murvás részek is elég jók. A héten két napot töltöttem teszteléssel Spanyolországban; az aszfalton elsősorban a futómű beállításaira összpontosítottunk, a murván pedig a differenciálműre. Az útburkolatok váltása extra feladatot jelent a szerelők és mérnökök számára, nem beszélve a pilótákról, hiszen egyik napról a másikra át kell állnunk egy másik vezetési stílusra. A finn murván az autónk győztes tempót tudott diktálni, és a német aszfalton is jó volt a teljesítménye, szóval azt hiszem, most is ütőképesek leszünk.” – árulja el Jari-Matti Latvala, a 10. rajtszámú autó pilótája.

„A teszteken jónak tűnt az autó, akárcsak Németországban. Azt tervezzük, hogy Spanyolországban is keményen odalépünk majd neki. A pénteki nap nem lesz könnyű számomra, mert a szakaszok ugyanazok, mint az előző években voltak, én viszont már egy ideje nem autóztam itt, úgyhogy komolyan küzdenem kell majd, ha versenyben akarok maradni. De ha nem kezd el esni, mint tavaly, akkor nem hiszem, hogy túl nagy különbségek lesznek az időeredményekben. Szombaton és vasárnap néhány újonnan beiktatott szakasz is vár ránk, ami némi segítséget jelent majd.” – teszi hozzá Juho Hänninen, a 11. rajtszámú autó pilótája.

„A murva és az aszfalt keveredése miatt a Spanyol Rally tényleg kemény futamnak számít – egészen másfélének, mint amikhez addig hozzászoktunk. Szerintem a murvás szakasz pont olyan, mint Portugáliában, az aszfaltos részek viszont különlegesek: szerintem ezek a világ legjobb aszfaltútjai. Hihetetlenül tiszták és simák, nem olyan kanyargósak, mint Korzikán, és nem olyan keskenyek, mint Németországban, szóval nagyon élvezetesek. Már nagyon várom, hogy autózhassak rajtuk! Németországban volt pár hullámhegyünk és hullámvölgyünk, de a végén elkaptuk a többiek tempóját, vagyis ma már tudjuk, hogy mindkét útburkolaton jók lehetünk.” – véli Esapekka Lappi, a 12. rajtszámú autó pilótája.
Statisztikák (Spanyol Rally):

ÉvJari-Matti LatvalaJuho HänninenEsapekka Lappi
201614––
20152–DNF
20142––
20132––
20122––
2011310–


A 2017-es FIA Rally Világbajnokság egyéni tabellája a tizedik futam után:
1 Sebastien Ogier 177
2 Thierry Neuville 160
3 Ott Tanak 144
4 Jari-Matti Latvala 123
5 Dani Sordo 89
6 Elfyn Evans 87
7 Craig Breen 64
8 Juho Hänninen 58
9 Hayden Paddon 55
10 Esapekka Lappi 49
A 2017-es FIA Rally Világbajnokság gyártói tabellája a tizedik futam után:
1 M-Sport World Rally Team 325
2 Hyundai Motorsport 261
3 TOYOTA GAZOO Racing WRT 213
4 Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 163

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, sport, technikai sport, TOYOTA GAZOO Racing, Toyota Yaris WRC

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Nesze semmi, fogd meg jól… Kétszázezer szórólapot nyomtattak a kamionosoknak az előzési tilalomról
Next Post: Autóbuszos kisokos készült az utasbiztonságért

Kapcsolódó cikkek

  • Jön a legfiatalabb rajongó, Velenczei Ádám neki is bizonyítani szeretne Ctrl+C - Ctrl+V
  • Új intermodális csomópontot hoznak létre Szentendrén Hírek
  • A magyar Scania az éllovas Tunéziában Ctrl+C - Ctrl+V
  • Hamburgban mutatkozott be a teljesen önvezető vonat Hírek
  • A Volvo Trucks új E-tengelye lehetővé teszi nagyobb akkumulátorcsomagok beszerelését Bemutató
  • Képek és mozi – Bovet Battista Timepiece Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT