Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával
Az új BMW 3-as sorozat hálózatról tölthető modellváltozatainak kimagasló tisztán elektromos hatótávolságát a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorok garantálják. Az energiatároló egységeket a BMW Group házon belül, külön-külön az egyes modellek karakterisztikájához hangolva fejlesztette ki és gyártja le, 12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű és 34 amperóra tárolókapacitású változatban. Méretét és saját tömegét tekintve az akkumulátor kiváltképp nagy mennyiségű energia tárolására képes, hiszen a BMW Group szigorú szabványai szerint előállított akkumulátorcellákat kivételesen nagy energiatároló kapacitással vértezték fel. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor ráadásul nem csupán az elektromos motort, de a fedélzeti rendszereket is táplálja energiával. Mindez azt jelenti, hogy így nincs többé szükség a belsőégésű erőforrásról meghajtott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc-technológia hatékonyságát. A 40 literes üzemanyagtartály a hosszabbra nyúló utazásokhoz is elegendő üzemanyagot tárol, amelynek köszönhetően a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek utazóautóként is kiváló szerepet töltenek be.
Menet közben a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kiváltképp hatékony módon, a fékezéskor felszabaduló mozgási energia visszatáplálásával tölti a nagyfeszültségű akkumulátort. Az energiatároló egység azonban hagyományos háztartási aljzatról és a BMW i Wallbox fali töltőn keresztül is feltölthető. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt 3-as BMW-k alapfelszereltségének a háztartási aljzathoz csatlakoztatható töltőkábel is része, amellyel a teljesen lemerült akkumulátor 4,2 óra alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. A 100 százalékos töltöttség 5,7 órát vesz igénybe. A BMW i Wallbox fali töltő közreműködésével ezen értékek 2,4, illetve 3,4 órára csökkennek. Az akkumulátor töltőnyílása mindegyik modell esetében a bal első kerékjárati ívben, egy különálló ajtó mögött kapott helyet.