Nagyobb kényelem, biztonság és hatékonyság

SZÁMOS TERMÉKÚJDONSÁGOT KÍNÁLNAK AZ MAN ÉS NEOPLAN BUSZOK A 2024-ES MODELLÉVTŐL

Az MAN a 2024-es modellévre jelentősen továbbfejlesztette az MAN és a NEOPLAN buszok teljes kínálatát. Ez a járművezetők, az utasok és az üzemeltetők számára egyaránt előnyös, hiszen ezek a városi és távolsági autóbuszok mostantól még nagyobb kényelmet, biztonságot és hatékonyságot nyújtanak.

  • Új, nagyobb teljesítményű elektromos/elektronikus rendszer
  • Digitális műszerfalak és új vezetéstámogató rendszerek
  • Új fékrendszer és légrugós felfüggesztés még több funkcióval
  • Továbbfejlesztett MAN D26 dízelmotor és EfficientCruise domborzathoz igazodó hajtásvezérlés

Alaposan megújította buszkínálatát az MAN Truck & Bus az elmúlt években: NEOPLAN Tourliner (2016), MAN Lion’s Coach (2017), MAN Lion’s City (2018), MAN Lion’s City E (2019); MAN Lion’s Intercity LE (2021). Alkalmazkodva az új európai jogszabályi követelményekhez az MAN is számos új műszaki megoldást vezetett be.

Új műszerfal és vezetéstámogató rendszerek

A buszokba mostantól bekerülő elektromos és elektronikus rendszer az MAN tehergépkocsikban már jól bevált rendszeren alapul. A műszerfal újdonságai: digitális műszerpanel, MMC Advanced információs és szórakoztatórendszer, SmartSelect forgótárcsás kezelőelem, új multifunkciós kormánykerék, új klímavezérlő panel és MAN OptiView kamerás tükörhelyettesítő rendszer. Új vezetéstámogató rendszerek: radart használó bekanyarodássegítő (Turn Assist) és sávváltást segítő (Lane Change Support – LCS) oldalsó holttérfigyelő, aktív sávtartó rendszer (Lane Return Assist), ütközésre figyelmeztető rendszer és automatikus vészfékrendszer (EBA+) gyalogosérzékeléssel, adaptív sebességtartó automatika (ACC) és araszolássegítő (Traffic Jam Assist), éberségfigyelő (AttentionGuard), alcolock alkoholszondás indításgátló előkészítése, automatikus világításkapcsolás és automatikus távfénykapcsolás, közlekedési táblákat felismerő rendszer, abroncsnyomás-figyelő rendszer (TPMS), biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés és tolatókamera.

Új légrugós felfüggesztés még több funkcióval

Az új elektronikus rendszerrel együtt új légrugós felfüggesztési rendszert (Vehicle Air Suspension Control – VACS) is kapnak az autóbuszok a 2024-es modellévtől. Újdonságai: gyorsabb szintezés, fokozatmentesen szabályozható térdeplés és szintezés, az abroncsok kirugózásának automatikus kiegyenlítése, háromtengelyes járműveknél tengelyenkénti szintszabályozás és aerodinamikus menetszint 70 km/h felett.

Új elektronikus fékrendszer és elektronikus rögzítőfék

Az új elektronikus rendszer újdonsága az EBS9 elektronikus fékrendszer is, amely jelentősen javítja a vezérlés pontosságát és reagálóképességét. Az új fékrendszer egyik fontos eleme az elektronikus rögzítőfék, amely induláskor automatikusan kiold, a gyújtás levételekor pedig automatikusan rögzíti a járművet.

Továbbfejlesztett motorok és MAN EfficientCruise domborzathoz igazodó hajtásvezérlés

Az új MAN D26 Euro VIe buszmotorok a továbbfejlesztésnek köszönhetően 10 lóerővel nagyobb teljesítményt és 50 newtonméterrel nagyobb nyomatékot szolgáltatnak akár 2,5 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett elődeikhez képest. Belépő szintű motor: 323 kW / 440 LE / 1800 f/p és 2250 Nm / 930–1350 f/p. Közepes szintű motor: 345 kW / 470 LE / 1800 f/p és 2450 Nm / 930–1350 f/p. Csúcs szintű motor: 382 kW / 520 LE / 1800 f/p és 2650 Nm / 930–1350 f/p.

A 2024-es modellévtől az MAN TipMatic 12 fokozatú automatizált sebességváltóval ellátott MAN és NEOPLAN távolsági buszokhoz rendelhető a továbbfejlesztett EfficientCruise 3 domborzathoz igazodó hajtásvezérlés. Ez az intelligens program további egy százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást a korábbi rendszerhez képest. Az új program még jobb előrelátással veszi számításba a jármű előtti három kilométeres útszakasz domborzati viszonyait, még több útvonalat ismer a térképadatbázisa, és most már olyan infrastrukturális tényezőket is figyelembe vesz, mint a balesetek, kihajtók vagy körforgalmak.