Nagyobb visszatartó erő – opcionális kerámiafékek


Az új S-modellek hatdugattyús fékei intenzív fékteljesítményt kínálnak. Féknyergeik alumíniumból, fekete (extraként vörös) fényezéssel készülnek és “S” feliratot hordoznak. Az első kerekeken hatdugattyús féknyergek és 400 milliméter átmérőjű acél féktárcsák dolgoznak, a hátsó tárcsaátmérő pedig 350 milliméter. Kívánságra az Audi hatdugattyús kerámiafékeket is kínál, elöl 400, hátul 370 milliméter átmérőjű, könnyű és kopásálló szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal. A kerámiafékek összesen kilenc kilogrammal nyomnak kevesebbet acél megfelelőiknél, jelentősen mérsékelve ezzel a rugózatlan tömegek nagyságát, ami különösen kanyarban javítja tovább a menetdinamikai képességeket. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) az elődmodellhez képest is finomabb szabályzás mentén működik, és a vezető sport-üzemmódba is állíthatja, illetve teljesen ki is kapcsolhatja.

Az új Audi S6 Limousine, S6 Avant és S7 Sportback egyaránt már alapkivitelben 20 col peremátmérőjű keréktárcsákkal és 255/40 méretű gumiabroncsokkal készül, extrafelszerelésként pedig 21 colos könnyűfém keréktárcsák is választhatók. Az úgynevezett tóruszcsillapítók – vagyis a gumiabroncsokba ragasztott habbetétek – a nemkívánatos zúgó frekvenciák csillapításával a nagyméretű kerekek ellenére is magasfokú akusztikai kényelemről gondoskodnak. Az Audi Sport GmbH keréktárcsaprogramjával extrafelszerelésként 20 col peremátmérőjű, nagyteljesítményű gumiabroncsok is felszereltethetők, amelyek még kedvezőbb tapadási és irányíthatósági tulajdonságokat biztosítanak.