Nagyon közel volt a dobogóhoz Losonczy Levente Mugellóban
Nagyon közel volt a dobogós helyezéshez Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Italy sorozatnak, azaz az olasz bajnokságnak a harmadik fordulóján, Mugellóban, ahol a 25 fős mezőnyben az első futamot egy ütközés miatt feladni kényszerült, a második versenyen viszont negyedikként ért célba.
A Hungarian Motorsport Academy 21 éves pilótája nagyon elégedetten zárta az időmérő edzést, amelyen az első futamra a hatodik, a másodikra pedig a harmadik rajthelyet szerezte meg.
„Soha korábban nem voltam még ennyire magabiztos ezzel az autóval. Igazából a pole pozícióért is harcolhattam volna, ha nem tartanak fel, mert ott elment nagyjából négy tizedmásodperc” – mondta az ALM Motorsport Hondájával versenyző Losonczy Levente.
„Az első futam rajtjánál semmi erő nem volt a motorban, de azt még ki kell elemeznünk, hogy ez miért történt. Emiatt az első kanyarig elég sok pozíciót veszítettem, utána pedig rosszkor voltam rossz helyen” – mesélte Losonczy Levente, aki a hétvége első versenyét az első körben történt ütközés miatt feladni kényszerült, versenyautója ugyanis olyan mértékben sérült, hogy azzal már nem tudta folytatni a küzdelmet.
A versenybírók ezután Losonczyt találták felelősnek az ütközés miatt, ennek következtében a magyar versenyző négyhelyes rajtbüntetést kapott a vasárnapi második futamra, amelyet így a hetedik pozícióból kellett kezdenie.
A balesetekkel tarkított második viadalon – amelyen többször is a pályára hajtott a biztonsági autó – Losonczynak egy jó rajt után sikerült feljebb jönnie, aztán a leintésig meg tudta tartani negyedik helyét, sőt, az utolsó körökben még arra is volt esélye, hogy végül harmadikként érjen célba.
„A szombati rajt után próbáltam változtatni néhány dolgon, hogy a bejövő levegő hőfoka ne legyen olyan magas, így ennek is köszönhetően jó rajtot tudtam fogni a csapattársam mögött. Igyekeztem minél mélyebbet fékezni az első kanyarnál, utána pedig a dombon felfelé a külső ívet választottam, hogy ha belül történik egy ütközés, akkor nekem legyen helyem. Az egyik Hyundai rám kanyarodott a négyes kanyarban, beforgott elém, én pedig balról kerültem, miközben a csapattársam mellettem volt a bal oldalamon. Így hárman egymás mellé kerültünk, de a Hyundai-os riválisnak hiába volt jobb oldalon elég sok helye, mégis balra húzott, rátolta az autómat a csapattársaméra, akivel sajnos nem tudtam elkerülni az ütközést ebben a helyzetben. A Hyundai megforgott és ez indította el a rajt utáni nagyobb balesetet. Az én autóm bal eleje kapott egy ütést, így utána a bal kanyarokba nehezen tudtam befordulni, végig szenvedtem az autóval, ezt a negyedik helyet tudtam kihozni ebből. Kár érte, de köszönöm a csapatnak az egész hétvégén végzett munkát és a kiváló autót. Jó úton járunk” – összegzett a versenyző, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.
A TCR Italy idénye majdnem két hónapnyi szünet után, augusztus 6. és 8. folytatódik Imolában.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!