Nagyon hasított a Lexus az év első öt hónapjában

Az Európában a valamivel kisebb méretű GS-t váltó ES felsőkategóriás luxuslimuzin volt az a modell, amely megalapozta a Lexus világszintű sikerét. Az elmúlt három évtizedben 2,35 millió példányban gazdára találó modell minden idők legnépszerűbb Lexus szedánja, és az eddig 2,9 milliós eladással büszkélkedő RX crossovert leszámítva egyetlen más Lexus sincs, amelyből többet adtak volna el nála. Nyugat-Európában és így Magyarországon is ugyanakkor hivatalosan csak idén januárban, a vadonatúj hetedik generációval mutatkozott be a modell, ám mindjárt kirobbanó sikerrel. A vadonatúj ES ugyanis nem csupán globálisan tartolt – az egyetlen felsőkategóriás vezetői autóként amely az év első öt hónapjában a szegmens világszinten csökkenő értékesítései ellenére elképesztő növekedést tudott produkálni – hanem Európában és hazánkban is.

Az Európában kizárólag környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással kínált, és a felsővezetői kategóriában igazi zöld forradalmat elindító Lexus ES felsőkategóriás luxuslimuzin legújabb, hetedik generációja valósággal berobbant a piacra. Az év első öt hónapjában világszinten 74584, az előző év azonos időszakához képest 54%-al több példányban gazdára találó ES idén eddig a legnagyobb növekedést produkáló Lexus modellnek bizonyult. Az ES európai sikere azonban még ennél is beszédesebb: itt 376%-al adtak el belőle többet, mint tavaly. Ahogyan világszinten, úgy hazánkban is az új modell azonnal a szegmensének negyedik legnépszerűbb modellje lett, és az év első öt hónapjában 25,6%-al talált belőle több gazdára Magyarországon mint az elődmodell GS-ből a tavaly év azonos időszakában.


A hibrid elektromos Lexus ES egyébiránt a részben vagy teljesen elektromos meghajtású felsővezetői autók között globálisan is első helyen áll, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a szegmensben az alternatív hajtású autók eladásai 37,8%-al, az öntöltő hibridek eladásai pedig 119,4%-al bővültek az első negyedévben. A modell látványos sikere lépéskényszerbe hozhatja a versenytársakat is, amelyek közül a legtöbben ugyan rendelkeznek a szegmensben valamilyen részben vagy teljesen elektromos hajtású modellel, ám jellemzően mégsem ezeket kínálják illetve adják el. A környezettudatos felsővezetők ugyanis tömegével fordulnak el a dízel hajtástól, és az a márka amelyik ki tudja szolgálni a környezetbarát autók iránti igényt a kategóriában, pozíciójának komoly megerősödésére számíthat.