Napi ES
Az immáron három évtizedes története során először Európában és Magyarországon is kapható Lexus sikermodell, a vadonatúj Lexus ES felsőkategóriás limuzin kizárólag környezetbarát hibrid elektromos hajtással lesz elérhető hazánkban, ideális választást kínálva a környezettudatos vállalatok felsővezetőinek. A forradalmi, negyedik generációs öntöltő Lexus hibrid hajtáslánc 2,5 literes motorral, új hibrid erőátviteli egységgel és új akkumulátorral érkezik: a rendszer összteljesítménye 218 LE / 160 kW, a kombinált ciklusban mért üzemanyag-fogyasztás 5,3 l/100 km (WLTP) lesz. A hibrid hajtásláncot úgy tervezték, hogy lineárisabb gyorsulási érzetet adjon, jelentősen csökkentve a gyorsulásérzet „nyúlósságát”, miközben az új 2,5 literes erőforrás világelső, 41%-os termikus hatásfoka kivételes teljesítménnyel párosul.
MARK LEVINSON PUREPLAY: A VILÁG LEGKEREKEBB ZENEI ÉLMÉNYE
- A 17 hangszórós Mark Levinson PurePlay audiorendszer a lenyűgöző hangminőség legmagasabb szintjét képviseli
- A kimagasló teljesítményt a precíziós állomáskeresés, a hangszórók világszínvonalú tervezése, valamint a páratlan hangolási és dekompressziós technológiák biztosítják
- Először az új ES-ben mutatkozik be a Mark Levinson PurePlay
- Az új ES 10 hangszórós audiorendszerét a Pioneer kifejezetten az utastérhez hangolta
A kifejezetten a vadonatúj ES-hez tervezett 17 hangszórós surround hangrendszerben mutatkozik be a Mark Levinson PurePlay koncepció. Az új hifit arra tervezték, hogy az autó utasai – a kabinban elfoglalt helyüktől függetlenül – az eddigi legerőteljesebb, legprecízebb és legtisztább hangélményt élvezhessék.
A PurePlay számos egyedülálló megoldással biztosít kimagasló teljesítményt: ilyen például a precíziós állomáskeresés, a hangszórók világszínvonalú tervezése és elhelyezése, valamint a páratlan hangolási és dekompressziós technológiák.
Az ES csendes utastere ideális környezetet teremt a rendszer minőségi hangzásához. A Mark Levinson már az új modell megálmodásának pillanatától kezdve részt vett a fejlesztésben, így biztosítva, hogy az autó utasterének akusztikája a lehető legjobb legyen
A kabinban tizennégy darab 90 mm átmérőjű Unity™ hangszóró található, amelyeket az utastér hét pontján helyeztek el. A hangszórók egy vonalban sorakoznak, a műszerfaltól kezdve végig az ajtókárpitok felső részén, gyakorlatilag körbevéve a vezetőt és az utasokat.
A hangszórók vállmagasságban helyezkednek el, ami jelentősen javítja az akusztikát és kellemes összhangzatot teremt. A tökéletes elhelyezés egyenletes hangszínt teremt az összes középhang- és magashang-sugárzó között, lényegében két azonos hangteret hozva létre az első és hátsó utasok számára. Ennek köszönhetően mindenkit – az utastérben elfoglalt helyétől függetlenül – egyformán körülölelnek a hangok.
A rendszer része még két 228 mm átmérőjű, elliptikus, az ajtóburkolatokba épített mélysugárzó, és egy 265 mm átmérőjű mélynyomó a hátsó ülések mögött. Ez utóbbi a legnagyobb méretű, amit valaha egy Lexus modellbe beépítettek. A tervezők a részletekre is odafigyeltek: a hangszórók rácsozata például a levelek erezetéhez hasonlító mintázatot kapott.
A Mark Levinson a csúcstechnikát nemcsak kiváló hangvisszaadási minőségre, hanem energiatakarékosabb üzemelésre is használja. Az ES-ben az új Quantum Logic Surround rendszernek köszönhetően testes akusztikus színpadi hatást és magas tisztaságú hangfelbontást értek el. Az ES audiorendszerének fontos eleme a ClariFi 2.0 is, melynek segítségével a hangok az eredetivel szinte azonos minőségben csendülnek fel. Ez különösen hasznos a rosszabb minőségű források – például az erősen tömörített digitális fájlok – esetén.
Bár a fejlett technológia elengedhetetlen a csúcsminőségű hifik világában, minden szakértő egyetért azzal, hogy az emberi fül is nélkülözhetetlen eszköz a jó hangteljesítmény kialakításához. Éppen ezért az ES hangrendszerét egy különlegesen érzékeny hallású szakértőkből álló csapat hangolta be; az ő képességük garantálta, hogy a hangzás a lejátszott zene érzelemgazdagságát is visszaadja.
PIONEER AUDIORENDSZER – PONTOSAN A MODELLRE SZABVA
Az új ES 10 hangszórós audiorendszerét a Pioneer kimondottan a járműre szabottan tervezte. A rendszer számos fejlett technológiát foglal magában, amelyek bármilyen forrásból származó hangot hűen adnak vissza, magával ragadó, valósághű hangképet teremtve, ami még magasabb szintre emeli az utazás élményét.
A Pioneer digitális jelfeldolgozó technológiája még tömörített MP3 zenei fájlokból is CD-minőségű hangzást tud varázsolni, és a kristálytiszta hangzás már alacsony hangerőnél is érzékelhető.
A műszerfal bal és jobb oldalán helyezkedik el a két 9 cm-es CST-hangszóró; mindkettő egy magashang- és egy középhangsugárzóból áll, így egyetlen forrás képes visszaadni a teljes közép- és felsőtartományt, olyan valósághű vokális hangzást teremtve, hogy szinte úgy érezzük, mintha élőben hallgatnánk az énekest.
A hangszórók optimális szögben helyezkednek el, dinamikus és gazdag hangteret hozva létre, így a hang veszteség nélkül jut el a hallgatóig, részben közvetlenül, részben az ablaküvegekről visszaverődve. Az eredmény: mindent betöltő, mély és térbeli hangélmény.