Négy évet kell rá várni Japánban, annyira népszerű az új Lexus LX
Ideiglenesen kikerült a rendelhető modellek közül az új Lexus LX Japánban, ugyanis annyi rendelés érkezik rá, hogy esély sincs tartani a tempót a gyártósoron.
Mondhatnánk, hogy 2008 óta várták töretlen izgatottsággal a rajongók az új Lexus LX-et, akkor a négy év várakozási idő talán már nem is olyan elviselhetetlen. Az európai utakra túl hatalmas modell elődje ugyanis nem kevesebb, mint 14 évig volt piacon az újdonság érkezése előtt, amelynek alapja nem más, mint a számunkra szintén tiltott gyümölcsnek számító, új Toyota Land Cruiser Series 300.
Az autógyártó a hatalmasra nőtt várólistát – ennek következtében a rendelési lehetőség szüneteltetését – a modell népszerűségével indokolta. A potenciális Lexus LX-vásárlók egy hosszú üzenettel találkozhatnak a rendelési lehetőség helyett a Lexus japán weboldalán, amelyben ugyanerre hivatkoznak: „Az LX nem csak a szülőhazájában arat hatalmas sikert, hanem a nemzetközi színtéren is, így folyamatosan a gyártási kapacitásokat messze meghaladó mennyiségű rendelés érkezik rá.”
Fontos viszont megjegyezni, hogy a Lexus bővíteni sem tudja az említett gyártási kapacitást, ugyanis annak nem a munkaerő és nem is az anyagi erőforrások hiánya szab gátat, hanem az alkatrészellátás. Ez aligha ér meglepetésként bárkit is, aki az elmúlt két évben akár csak időnként olvasott az autógyártást sújtó problémákról, hiszen már a koronavírus-járvány kitörése óta globális szinten küzd ezzel a problémával a teljes iparág.
Ráadásul most még csak át sem lehet irányítani a prémiumkategóriás szabadidő-autó vevőit a már említett, méltán népszerű Toyota platformtársra, hiszen annak a modellnek az árusítása is pontosan ugyanezen okból szünetel a szigetországban január óta. Valószínűleg az is szerepet játszott az LX kezdeti népszerűségének kitartásában, hogy ez volt a legközelebbi alternatívája az új Land Cruisernek, amire szintén minden korábbinál többen vágynak.
Fontos hozzátenni, hogy a Lexus kiemelkedő anyaghasználatának és kifogástalan gyártási minőségének, valamint prémiumérzetet sugárzó, elegáns és letisztult dizájnjának köszönhetően az LX egy más ligában játszik, ami természetesen az árán is érezhető. A modell annak ellenére szárnyalta túl sokszorosan a hozzá fűzött értékesítési elvárásokat, hogy a szigetországban 34 millió forintnak megfelelő japán jenért volt kapható az alapváltozat.
Más régiókban ennek ellenére továbbra is árusítják az új LX-et, ahogy a Land Cruisert is, így megvan az esély, hogy megismétlődik, ami néhány hónappal ezelőtt. A Toyotának közleményt kellett kiadnia, hogy ne értékesítsék újra a Land Cruisereket olyan piacokon, ahol azok nem elérhetők. Egyes vásárlók ugyanis a megnövekvő üzembehelyezési költségek mellett még jelentős felárat is hajlandóak voltak azért kifizetni, hogy így jussanak hozzá az áhított modellhez.
Jó eséllyel ugyanez a sors vár az új Lexus LX-re is, ha a forgalmazó nem lép közbe, a Japánban gyártott prémiummodell ugyanis talán még a Land Cruisernél is népszerűbb volt a rendelések váratlan szüneteltetésekor.
Jól látszik továbbá, hogy egyes vásárlóknak a pénz sem számít, ha a várakozási idő rövidítéséről van szó, a bármilyen okból készleten maradó, illetve az alig használt új példányok így még akár remek befektetéssé is válhatnak. A minimum 34 milliós új áron felül ugyanis akár további 20-25 millió forintnak megfelelő profittal gazdagodhat az, aki hajlandó azonnal megválni a frissen kiszállított Lexus LX-től, lényegében színtől és opcióktól függetlenül.
Az Egyesült Államokban – ami a legnagyobb felvevőpiaca a modellnek – az LX még rendelhető, ám a Land Cruiser már itt sem érhető el a korlátozott alkatrészellátás és gyártási kapacitás miatt.
A Toyota Motor észak-amerikai szóvivője, Scott Vazin az Automotive News portálnak adott interjújában elárulta, hogy sajnos ők sem kapnak eleget a prémiumkategóriás SUV modellből. Valamivel jobb ugyan a helyzet a tengeren túl, ám még mindig közel sem ideális: ott „csak” nagyjából egy évet kell várni a rendelés leadásától számítva az összeválogatott Lexus LX kiszállításáig.
Fotók: Lexus