Negyedik generáció

Negyedik generáció – dinamikus teljesítmény és biztonság

A 2020-ban piacra dobott negyedik generációs Yarist a világ legbiztonságosabb kisautójának tervezték, köszönhetően az alapfelszereltség részeként kínált fejlett vezetéstámogató rendszereknek (Advanced Driver Assistant Systems – ADAS). Ez az első modell, amelyet már világszerte Yaris néven ismernek. A „nagy-kicsi” koncepcióhoz való visszatérés még dinamikusabb megjelenést eredményezett: az újdonság rövidebb, szélesebb és alacsonyabb lett, mint az előző generáció. Erőteljes megjelenése kifejezi a városi közlekedéshez és parkoláshoz szükséges mozgékonyságot és kompaktságot, miközben továbbra is biztosítja a nagy belső teret és a kényelmet. A negyedik generációra vonatkozó nagyobb ambíciók megvalósításának kulcseleme a Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-B platform volt. A Yaris lett az első kisautó, amelyet erre a moduláris platformra építettek, és amely az alacsony súlypont és a kiemelkedően merev karosszéria révén javította a menetdinamikát, valamint jobb vezetési élményt és kezelhetőséget kínál. A GA-B platform is hozzájárult a szemet gyönyörködtető dizájnhoz, amelyet egy rajtvonalnál álló sprinter tartása ihletett. A szélesebb, alacsonyabb és kompaktabb megjelenés, valamint a vezető alacsonyabb üléspozíciója „koncentráltabb és dinamikusabb” megjelenést eredményezett a lendületes, mindig útra kész autó számára. A teljes hajtáslánc kínálat hatékonysága 22 százalékkal nőtt anélkül, hogy a teljesítmény rovására ment volna mindez. Sőt, a 16 százalékos erősödésnek köszönhető, a teljes rendszerteljesítmény 116 lóerő lett. Az élesebb fojtószelep-reakció élvezetesebb vezetést eredményezett, ami hozzájárult a 0-100 km/órás sprintidő 15 százalékos javulásához – immár 9,7 másodperc alatt letudható ez a művelet. A hibrid technológia legújabb generációját a tömegre, a teljesítményre és a hatékonyságra optimalizálták, ami átalakította a Yaris tisztán elektromos működését. A tisztán elektromos meghajtás nyugalma akár 130 km/órás sebességnél is élvezhető, miközben a továbbfejlesztett hibrid teljesítmény jobb rugalmasságot eredményezett alacsony sebességnél és országúton is, a lineárisabb gyorsulás pedig fokozott vezetési élményt biztosít. A negyedik generációs Yaris ismét a Toyota legnépszerűbb modellje volt Európában, és először vált a régió legkelendőbb modelljévé, köszönhetően a kompakt, jól felszerelt városi stílus modern kombinációjának, valamint a kategória legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásának. Alig több mint húsz évvel azután, hogy a Yaris elnyerte a Toyota első Év Autója díját, a negyedik generációs Yarist az 59 európai autós újságíróból álló zsűri a 2021-es Év Autójának választotta. A zsűri dicsérte a Yaris kifinomultan működő, alacsony károsanyag-kibocsátású és elérhető árú hibrid technológiáját. Mindez pedig magyarázat arra, hogy a Yaris vásárlók több mint 80 százaléka miért választja a hibrid hajtásláncot. A Yarist a formái, a dinamizmusa és a kategóriaelső biztonsága okán is elismerték. 2022-ben a Yaris negyedik generációján alapuló új Yaris GR SPORT exkluzív, új Dynamic Grey külső színnel és kéttónusú fényezéssel került forgalomba Európában. Az új, egyedi 18” kerektárcsák a csiszolt felületükkel és piros díszcsíkjaikkal megerősítik a GAZOO Racing stílust, az első hűtőrács pedig vadonatúj hálós kialakítást kapott, amely a jellegzetes „G” mintázattal rendelkezik. A Yaris GR SPORT dinamikusabb futóműhangolást és fokozott karosszériamerevséget kínál a még élvezetesebb, kényelmesebb és vonzóbb élmények érdekében.