Negyvenhat elektromos iskolabuszra nyert támogatást a Klebelsberg Központ a HUMDA-tól

    A Klebelsberg Központ 43 mini és 3 nagyobb méretű, elektromos meghajtású autóbuszra nyert 100 százalékos támogatást a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán – tájékoztatta az ügynökség pénteken az MTI-t.

    Az összesen 1,91 milliárd forintba kerülő járművek a tervek szerint 2027 áprilisáig állnak majd forgalomba huszonkilenc városban az ügynökség által koordinált Zöld Busz Program részeként – közölték.


    A pályázatra a köznevelési intézményeket fenntartó tankerületi központok tevékenységét irányító és ellenőrző Klebelsberg Központ nyújthatott be egyedi támogatási kérelmet. A beszerzendő akkumulátoros elektromos iskolabuszok a Magyar Állam tulajdonába, a Klebelsberg Központ vagyonkezelésébe, az egyes tankerületi központok üzemeltetésébe kerülnek majd.


    A korszerű, zéró helyszíni károsanyag-kibocsátással és alacsony zajterheléssel üzemelő járművek Baján, Berettyóújfaluban, Békéscsabán, Budapesten, Cegléded, Debrecenben, Egerben, Győrben, Gyulán, Kaposváron, Kazincbarcikán, Kecskeméten, Kisvárdán, Miskolcon, Mohácson, Nyíregyházán, Pápán, Pécsen, Salgótarjánban, Sopronban, Szegeden, Szekszárdon, Szerencsen, Székesfehérváron, Szolnokon, Szombathelyen, Tatabányán, Veszprémben, Zalaegerszegen és környékükön állnak majd forgalomba.


    A közleményben felidézték, hogy a HUMDA 2021-től koordinálja a Zöld Busz Programot, amelynek célja, hogy a hazai tömegközlekedés járműállománya megfelelő ütemben korszerűsödjön, és folyamatosan haladjon a karbonsemlegesség irányába. A programban eddig 135 autóbusz állt forgalomba, közlekedtetésük évente mintegy 8200 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, ami 110-115 ezer kifejlett lombos fa éves szén-dioxid-megkötésének felel meg. A közszolgáltatóknak mindez több száz millió forinttal csökkenti az üzemanyagköltségeit – jelezte a HUMDA.


Első randevú a Lexus LBX-szel