Néhány társaság osztozhat a rollerbiztosítási piacon a közvetítők adatai szerint
Bár július 16-tól számos mikromobilitási járműre is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kötni, az elektromos rollerek biztosítási piacán egyelőre csak pár biztosító látszik versenyképesnek – közölte az MTI-vel csütörtökön az Insura.hu és a Netrisk.
- Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
- Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
- Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
- A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
- Nagy hatótávolságú elektromos rollert jelentett be a LAMAX – Hamarosan Sanyi is “begurítja”
- Az Acer bemutatja a Next-Gen E-Bike és E-scooter portfólióját
A biztosításközvetítők adatai szerint az elektromos rollerek biztosításai 10 ezer forint alatt kezdődnek, és várhatóan az átlagdíj sem haladja meg azt. Budapesten a nagyobb kockázatok miatt többet kell fizetni, a szolgáltatások díjai között jelentős a szórás. A legdrágább biztosítások több százezer forintba is kerülhetnek, de ezekkel az insura.hu szerint valószínűleg csak a díjhirdetési kötelezettségüket akarták letudni egyes biztosítók. A Netrisk szerint ők a kockázatoktól is tarthatnak, hiszen elektromos rollerrel akár több millió forintos kárt lehet okozni – írták.
- Ideje lenne a szabályozásnak! Már százezren rollereznek a magyar utakon a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint
- Szigorítják az e-rollerekre vonatkozó szabályokat Bécsben
A közvetítők úgy vélik, hogy a piacot néhány társaság uralhatja, a Netrisk pedig azzal számol, hogy 3-4 társaság fedheti le a belföldi piacot. Magyarországon körülbelül 30-40 ezer elektromos rollert érinthet a biztosítási kötelezettség, és az Insura.hu adatai szerint mindössze 39 százalékuk fut a fővárosban vagy valamelyik megyeszékhelyen. A szerződők majdnem 80 százaléka 35 év feletti, tehát az elektromos roller nem csak a nagyvárosi fiatalok járműve – tették hozzá.
- Kötelező lesz a kgfb a mikromobilitási eszközökre július 16-tól
- Reméljük, a bringákra is kötelező lesz hamarosan a kötelező!!!
- A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni
A jogszabályok szerint a hónap második felétől kell kgfb a 25 kilogrammosnál nehezebb elektromos rollerekre, ha a tervezett sebességük meghaladja az óránkénti 14 kilométert. Óránkénti 25 kilométer felett a kisebb tömegűekre is érvényes az előírás.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!