Neked így vagy a gyári színekben tetszik jobban az új Toyota Yaris Cross?
Az idén megújuló Yaris Cross rekord idő alatt lett a legnépszerűbb Toyota Európában. Ezt megünneplendő a Toyota vagány koncepcióval rukkolt elő: öt lisszaboni művész tervezett egyedi festést az újdonságnak az első menetpróbára. A megújuló modell egyébiránt új, nagyobb teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásláncot kapott, amely az összes Yaris Cross modellhez elérhető lesz, beleértve a GR SPORT és az új Premiere Edition változatokat is. A teljesen digitális felhasználói élményről a legújabb Toyota Smart Connect multimédia csomag gondoskodik, amely testreszabható műszeregységet és digitális kulcsot biztosító okostelefonos alkalmazást is kínál. Még fejlettebb aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereket kínál emellett a Toyota T-Mate rendszer, beleértve a legújabb Toyota Safety Sense funkciókat is. Azoknak, akik mégis inkább a hagyományos fényezés mellett maradnának a mindennapokban, az csúcsfelszereltséget képviselő Yaris Cross Premiere Edition exkluzív barnás-zöld fényezéssel érkezik, de természetesen a modell korábbi fényezései is elérhetőek.
A Toyota a népszerű Yaris Cross minden kulcsfontosságú elemét továbbfejleszti, azokra a tulajdonságokra építve, amelyeknek köszönhetően az értékesítés első évében számos más díj mellett a Világ Városi Autója címet is megszerezte a környezetbarát és trendi kompakt SUV. A modell fejlesztésének mostani, első köre a szegmens vásárlói számára legfontosabb szempontokra összpontosít, így biztosítva, hogy a Yaris Cross megőrizze mindenre kiterjedő vonzerejét. A 2021-es bevezetése óta gyorsan erős és rendkívül versenyképes kihívóként mutatkozott be a gyorsan növekvő európai B-SUV szegmensben, és mostanra vezető szerepet tölt be kategóriájában. A megújult Yaris Cross nagyobb és élvezetesebb teljesítményt nyújt hibrid hajtásláncának köszönhetően, emellett pedig biztonságosabb és könnyedebb használatot biztosít a legújabb Toyota T-Mate biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. A felhasználói élmény immár teljesen digitális felhasználói élményt, és olyan stíluselemeket vonultat fel az autó, amelyek a modern városi karkaterét erősítik. Bevezetése teljessé teszi a Toyota kisautó kínálatának teljes felfrissítését a megújult Aygo X és Yaris modellek mellett, valamint a tisztán teljesítményorientált GR Yaris mellett egy erőteljes, naprakész Yaris család részét képezi.
Egyedi, művészek által megálmodott fényezéssel mutatkozott be először az autó Lisszabonban
Az új Yaris Cross bemutatkozó rendezvényének részeként a Toyota öt lisszaboni művészt kért fel arra, hogy az megújult autót használják vászonként merész és eredeti műalkotásokhoz, amelyek Portugália és a város klasszikus örökségéből és vibráló kortárs kultúrájából merítenek. Az eredmény lenyűgöző vizuális kapcsolatot teremt a kompakt, városbarát Yaris Cross és a rengeteg szín, motívum és falfestmény között, amelyek életre keltik Lisszabon utcáit.
Ines Santos az ESAD.Cr, a portugál felsőfokú művészeti és formatervezési iskola végzős diákja. Reklámügynökségeknél dolgozott, mielőtt csatlakozott a díjnyertes Barbara Says stúdióhoz, és tagja a világhírű lisszaboni építészeti triennálét szervező csapatnak is. A Yaris Cross számára készített tervét Lisszabon híres azulejo kerámiacsempéi ihlették, a klasszikus tekercselés adaptálásával, amely még mindig megtalálható a régebbi épületek homlokzatán. Emellett a jellegzetes világoskék és fehér árnyalatokat használta fel, amelyek kiváló kontrasztot biztosítanak a karosszéria alsó részén található sárga, kőszerű mintázattal, valamint az autó tetejét borító mély azúrkék színnel.
A Los Pepes a Meggie Prata és Francisco Leal alkotta művészpáros együtt merész és euforikus műalkotásokat hoz létre azzal a céllal, hogy pozitív gondolkodásra ösztönözzenek mindenkit, aki látja őket. A „Szerelem gengszterei” néven is ismert alkotók azt kutatják, hogy a színek mit tudnak tenni az emberi elmével, és olyan festékszórós streetart műveket és digitálisan renderelt terveket készítenek, amelyekben a szín a vezető elem. Technikájukat a Yaris Crossra alkalmazva egy olyan káprázatos autót hoztak létre, amelynek minden paneljén élénk színek és minták vannak, és amely semmi máshoz nem hasonlítható az utakon.
Tosco (Paulo Ferreira) lisszaboni születésű, és a kilencvenes évek végén kezdte művészetét a városi terekbe vinni, amikor úgy érezte, hogy láthatóbb módon kell kifejeznie magát. Ma Portugália nem hagyományos vonalú graffiti szcénájának egyik leginnovatívabb alakja, munkáinak erőteljes jellege hatalmas kreatív kapacitást fejez ki. A Yaris Cross számára egy olyan hozzájárulást jelentett az utcaképhez, amely tele van energiával és humorral, és amelyet fantáziafigurák népesítenek be, akik teljes mértékben élvezik az életet – a biciklizéstől a kenuzáson át a góllövésig és a jazztrombitálásig.
Diana Oliveira Dél-Portugáliából származik, és jelenleg Almadában él, a Tejo folyón túl, Lisszabontól nem messze. A formák és színek iránti szenvedélye inspirálta arra, hogy sokoldalú grafikus és illusztrátor legyen, és olyan munkákat készítsen, amelyek animációval keltik életre az illusztratív darabokat. A Yaris Crosshoz készített elegáns tervét Lisszabon egyik leghíresebb csempézett épülete, a 19. századi Fábrica Viúva Lamego ihlette. Az építészeti motívumokat drapírozott citromfaágakkal, valamint egzotikus madarakkal és állatokkal kombinálja.
Az olasz származású Luca Colapietrot a portugál városok azulejóinak szépsége és bősége inspirálta, hogy megalkossa saját belsőépítészeti projektjét, amelyet ezek mélyen gyökerező esztétikai tulajdonságai befolyásoltak. Ennek hatására 2014-ben megalapította a Surrealjos-t, a klasszikus csempedizájn szürrealista értelmezését. A Yaris Cross számára egy klasszikus és szimmetrikus, teljeskörű grafikát készített, amelyet meglepő részletek, köztük szemek és vörös ajkú, nyitott szájak tarkítanak.
Dinamikus teljesítmény és meggyőző vezetési élmény
A Yaris Cross csatlakozik testvérmodelljéhez, a normál Yaris modellhez az új, két különböző teljesítményű öntöltő hibrid elektromos hajtáslánc-kínálattal, amely a Toyota ötödik generációs hibrid technológiáját egy új hajtáslánc-változatban, a „Hybrid 130” kivitelben is alkalmazza. Ez szélesebb választási lehetőséget kínál azoknak az új B-szegmenst választó vásárlóknak, akik kisebb méretű autóra váltanának anélkül, hogy a teljesítmény terén kompromisszumot kellene kötniük. A már bevált 1,5 literes öntöltő hibrid rendszert új transaxle egységgel szerelték fel, amely nagyobb és erősebb elektromotor-generátorral (MG1) rendelkezik. Ez a teljesítményvezérlő egység (PCU) módosításával együtt 14 százalékkal növeli a rendszer összteljesítményét, 116 lóerőről (85 kW) 132 lóerőre (97 kW). Ezzel egyidejűleg az MG2 motor nyomatéka a teljes fordulatszám-tartományban nőtt, a maximális nyomaték pedig 30 százalékkal, 141-ről 185 Nm-re emelkedett. Ennek eredménye többek között a jobb gyorsulás: a 0-100 km/órás gyorsulási fél másodperccel, 10,7 másodpercre csökkent, a 80-120 km/órás rugalmasság pedig 0,4 másodperccel 8,9 másodpercre csökkent. Ami a széndioxid-kibocsátást illeti, a hatás elhanyagolható, az új rendszer a kategória legjobb 103-122 g/km-es értékét éri el. Ezek a statisztikák csak egy részét mutatják a teljes képnek: ugyanilyen jelentős a vezetési élményre gyakorolt hatás is. A belső égésű motor, az elektromotor és a hibrid akkumulátor teljesítményét mind maximalizálták a Hybrid 130 változatban. Ez, valamint a nagyobb nyomaték minden fordulatszám-tartományban dinamikusabb és közvetlenebb érzetet ad az autónak, gyorsulási és lassulási képességei pedig minden utazást élvezetesebbé tesznek, akár a városban, akár a városon kívül. A vezető gázpedál kezelésére reagáló elektromotoros asszisztenciát továbbfejlesztették, hogy segítse a kiszámítható kezelhetőséget és a lineáris gyorsulási érzetet. Az autó közvetlen, élvezetes képességeit a GA-B platform is támogatja, amelynek alapvető előnye az alacsony súlypont és a rendkívül merev karosszéria. Az új Hybrid 130 hajtáslánc a magasabb felszereltségi szintű modellekben kerül bevezetésre, köztük az új Premiere Edition és a GR SPORT modellekben. A kínálatban továbbra is elérhető lesz a már bevált 116 lóerős (85 kW) hibrid rendszer, amely mostantól a „Hybrid 115” névre hallgat. A hibrid hajtáslánc az első számú döntő tényező a Yaris Cross vásárlói számára. A 100 százalékos hibrid kínálatával és a kategóriájában egyedülálló, kéttagú hajtáslánc-kínálatával a vásárlóknak most minden eddiginél több választási lehetőségük van az igényeiknek megfelelően.
Csendesebb vezetés a továbbfejlesztett zaj és rezgéscsillapító megoldásoknak hála
Az új Yaris Cross egy sor új zaj- és rezgéscsökkentő intézkedés előnyeit élvezi. Ami a motorzajt illeti, négy kulcsfontosságú terület állt a fejlesztések középpontjában: a bal oldali motortartó bakhoz dinamikus csillapítót illesztettek, a szívócsőre rezonátort szereltek, a műszerfal belső hangtompítóját egyrétegűről háromrétegűre cserélték, a motorházfedél felső hangtompítóját pedig egy plusz filcréteggel egészítették ki. A szél- és útzajok elleni küzdelem érdekében a szélvédőhöz, valamint az első és hátsó oldalablakokhoz vastagabb üveget használtak.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!