Nem viccelnek, és nem titkolóznak tovább

Egyszerűen nem lehet túlértékelni a Toyota történelmi bejelentésének jelentőségét: a Lexussal együtt eddig több, mint 13 millió hibrid elektromos autót értékesítő Toyota, amely valamennyi versenytársával szemben évtizedes előnnyel rendelkezik a hibrid elektromos (HEV), plug-in hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) meghajtások, valamint a szilárdtest akkumulátorok fejlesztése terén, bejeletette: közel 24.000 a hibrid hajtással kapcsolatos szabadalmat oszt meg ingyen a versenytársaival. Ezzel hozzáférhetővé válnak több, mint 20 év hibrid elektromos járműtechnológiájának díjnyertes találmányai, emellett a járműgyártók számára műszaki támogatás is rendelkezésre áll, hogy a ezekkel az elektromos hajtási rendszerekkel elérjék a kitűzött környezetvédelmi célokat. Mindez óriási lehetőséget teremt a részben vagy teljesen elektromos járműpark globális növekedésének támogatására. A Toyota ráadásul nem először oszt meg ingyenesen csúcstechnológiát a versenytársakkal a globális klímacélok teljesítése érdekében: a világ legzöldebbjének és leginnovatívabbjának tartott japán autógyártó korábban közel 5700, az abszolút zöld hidrogén üzemanyagcellás hajtással kapcsolatos licencet tett térítésmentesen elérhetővé.

A Toyota két, globális klímacélok teljesítése tekintetében túlzás nélkül történelminek tekinthető intézkedést jelentett be, amelyek a vállalat szabadalmainak és műszaki ismereteinek felhasználásával támogatják az elektromos járművek elterjedését. Az intézkedések célja, hogy a globálisan már most közel 20%-ban, Európában pedig közel 50%-ban környezetbarát hibrid elektromos autókat értékesítő, és a világ legszélesebb, valamennyi személyautó szegmensre kiterjedő hibrid portfóliójának köszönhetően az emúlt években látványos értékesítési sikereket elkönyvelő vállalat a növekvő károsanyag-kibocsátás elleni harcban támogassa a fenntartható mobilitást, és elérhetővé tegye a jelenleg már rendelkezésre álló technológiák használatát, hiszen e cél eléréséhez rendkívül sok idő, pénz és forrás szükséges.

A Toyota elsőként azt