Németország elutasítja a 2035-ös tervet
Németország elutasítja az Európai Unió tervét, amely szerint 2035-től betiltják az új fosszilis üzemanyaggal működő autók forgalmazását.
Christian Lindner pénzügyminiszter kijelentette, hogy továbbra is lesznek piaci rések a belsőégésű motorok számára, ezért a tilalom helytelen. A német kormány nem ért egyet az Európai Unió azon terveivel, amelyek 2035-től ténylegesen betiltják az új belsőégésű motoros autók értékesítését.
A globális felmelegedést okozó károsanyag-kibocsátások 2030-ra az 1990-es szinthez képest 55 százalékos csökkentésére irányuló törekvésében az Európai Bizottság az új autók CO2-kibocsátásának 100 százalékos csökkentését javasolta 2035-ig – írja az AutoNews Europe, hozzátéve, hogy ez azt jelenti, hogy lehetetlen lenne eladni a belsőégésű motoros autókat.
Az Európai Parlament képviselői ebben a hónapban támogatták a javaslatot, mielőtt a végleges törvényről tárgyalásokat folytatnának az uniós országokkal.
A német BDI ipari szövetség minapi rendezvényén Lindner kijelentette, hogy továbbra is lesznek piaci rések a belsőégésű motorok számára, így a tilalom helytelen, és azt mondta, hogy a kormány nem fogadja el ezt az európai jogszabályt.
Lindner szerint ugyanakkor Németország továbbra is az elektromos járművek vezető gyártója és vásárlója lesz.