Nincs megállás – Már a Nürburgringen tesztelik a Lexus utcai versenyautóját
Fejlesztése utolsó fázisába érkezett, és jövőre a márkakereskedésekbe kerülhet a Lexus RC F GT, a márka aktuális kínálatának legsportosabb és legbrutálisabb tagja.
Az LFA óta nem kínál olyan utcai autót a Lexus, amely ténylegesen helyt tudna állni versenypályán. Mivel azonban a szupersportkocsit mindössze ötszáz példányban gyártották, és nagyságrendileg százmillió forintba került, nem túlzunk, ha azt állítjuk: a japán luxusmárka kínálatában soha nem létezett szélesebb körben elérhető, viszonylag megfizethető utcai versenyautó – egészen mostanáig. Hamarosan érkezik ugyanis az RC F GT, amely teljesítményével, tömegével és futóművével méltán számíthat pályasikerre.
Az autó prototípusát először nyáron kapták lencsevégre Németországban – már ekkor egyértelmű volt, hogy a mérnökök a tömegcsökkentés klasszikus iskoláját követik. A motorházfedél és a tetőlemez fényezetlen szénszálas kompozit lemezből készült, akárcsak az a prototípus, amelyet másfél évvel ezelőtt Kaliforniában mutatott be a Lexus. A 2016-os RC F GT Concept nem kevesebb, mint 350 kilogrammal volt könnyebb az RC F gyári kivitelénél, azaz megközelíti az 1,4 tonnát – ezek után még csak teljesítménynövelésre sincs szüksége a 477 lóerős kupénak ahhoz, hogy robbanékony és főleg rendkívül precízen kormányozható legyen.
A Lexus nem is nyúlt hozzá a tanulmány motorjához, csupán a kenési és hűtőrendszert igazították hozzá a pályahasználat követelményeihez, továbbá állítható futóművet szereltek az autó alá. A mérések igazolták a várakozásokat: a Car and Driver amerikai szaklap ikonikus éves megmérettetésén az RC F GT tanulmány körideje csupán egy tizedmásodperccel maradt el minden idők legjobb eredménye mögött, a teljes körről egy remek videó is készült.
https://www.youtube.com/watch?v=fFOwN3NzHsc
Nincs okunk feltételezni, hogy a mostani képeken már a Nürburgringen látható, azaz vélhetően a finomhangolás utolsó fázisaiban járó prototípusnál ne ugyanezeket a módosításokat alkalmazta volna a gyár. Annál is valószínűtlenebb a motortuning, mert a motorházfedélről elmaradtak a tanulmány harcias légcserélő rostélyai, bár a légszűrőt extra adag friss levegővel ellátó kürtő a helyén van.
A hátsó légterelőt is rövidebb talpakra helyezték: így jobban megfelel a mindennapi használat praktikus és esztétikai követelményeinek, ugyanakkor kétségtelenül több leszorítóerőt termel, mint a sima RC F diszkrét szárnya. A többi stíluselem – beleértve az emeletes dupla kipufogókat, valamint a kerekek mögötti fékhűtőnyílásokat – azonos maradt, ugyanakkor az első fékek szemmel láthatóan öblösebb torkon keresztül kapják a hűtőlevegőt, illetve módosult az alsó légbeömlő kialakítása is.
A Lexus hivatalosan még nem nyilatkozott a V8-as szívómotorral szerelt fenevad bevezetéséről, de aligha járunk messze az igazságtól, ha 2019 első félévére prognosztizáljuk a Lexus utcai versenyautójának érkezését.
Fotók: motor1.com