Nőtt az eladott új autók száma az Európai Unióban júliusban

    Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma júliusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint.

    A júliusban eladott személyautók száma 0,2 százalékkal, 852 ezer 051-re nőtt az egy évvel korábbi 850 ezer 068-ról, miután júniusi 4,3 százalékos emelkedést jegyeztek föl.


    Az EU négy vezető autópiacából kettőben emelkedtek az eladások júliusban: Spanyolországban 5,6 százalékkal, Olaszországban pedig 5,2 százalékkal, miközben Franciaországban 2,3 százalék, Németországban pedig 2,1 százalék csökkenés volt.


    Az idei első hét hónapban 6,5 millió új személyautót adtak el az EU-ban, 3,9 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakkal összevetve. A vizsgált időszakban Spanyolországban 5,6 százalékkal, Olaszországban 5,2 százalékkal, Németországban 4,3 százalékkal, Franciaországban pedig 2,2 százalékkal nőtt az értékesítés.


    A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 13,5 százalékról 12,1 százalékra csökkent idén júliusban, a hibrid-elektromos autóké (HEV) viszont 25,5 százalékról 32 százalékra nőtt. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 7,9 százalékról 6,8 százalékra mérséklődött.


    A benzines autók piaci részesedése 35,9 százalékról 33,4 százalékra csökkent, a dízelmotorosoké 14,1 százalékról 12,6 százalékra esett.


    Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon júliusban 8525 új autót adtak el, 2,2 százalékkal többet a tavaly júliusinál. Ezen belül a dízel autók eladása 9,2 százalékkal, 1096-ra, a benzineseké pedig 15,1 százalékkal, 2569-re csökkent. A BEV autók eladása 63,9 százalékkal, 582-re ugrott, a PHEV-autóké 12,7 százalékkal, 468-ra csökkent, a HEV-autóké pedig 19,2 százalékkal, 3799-re nőtt.


    Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-höz képest, 10,5 millió új autót értékesítettek. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak a legtöbb országban, köztük a három legnagyobb piacon: Olaszországban (18,9 százalékkal), Spanyolországban (16,7 százalékkal) és Franciaországban (16,1 százalékkal). Németországban tavaly szerényebben, 7,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése.


    A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedés tavaly 14,6 százalékra emelkedett az előző évi 12,1 százalékról, megelőzve ezzel a dízelét, amelynek részesedése 16,4 százalékról 13,6 százalékra csökkent. A benzines autók 35,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de csökkent a 2022. évi 36,4 százalékról. Tavaly a második legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 25,8 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 22,7 százaléknál. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 9,4 százalékról 7,7 százalékra csökkent.

FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!