Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Nyálcsorgatás – Az Audi sportos arca a luxuskategóriában

Posted on 2017.10.25.2017.10.24. By AztaCARom

Kiválóan képviseli az Audi új formai nyelvezetét az Audi A7 Sportback, és beváltja a korábbi prologue tanulmányautó formai ígéretét. Progresszivitásával új mércét állít fel a luxuskategóriában az ötajtós kupé. A Gran Turismo túraautók új korszakát testesíti meg – dinamikus vonalakkal, következetes digitalizációval, sportos vezetési élménnyel és variálhatósággal.

 

Dinamikus és gyönyörű

Az Audi A7 Sportback már egy új formai nyelvezet megtestesítője, amit az Audi a prologue tanulmányautóval mutatott be, és elsőként az új Audi A8 képviselt sorozatgyártásban. Nagy felületek, határozott élek és sportosan feszülő vonalak: az A7 minden szempontból maga a dinamizmus és a progresszivitás. Tökéletesen megjelenítik ezt a fényszórók is, amelyek fontos elemei a formának, és egyúttal tudatosan erősítik az autó jövőbe mutató karakterét: csúcsverziója az Audi lézerfényt is kínáló HD Matrix LED-technikájú fényszóró.

 

Az Audi A7 Sportback egy atletikus szobor – hosszú motorházzal és tengelytávval, ám rövid túlnyúlásokkal. A kupé 4969 milliméter hosszú, 1908 milliméter széles, tengelytávolsága 2926 milliméter, ám magassága mindössze 1422 milliméter. A tengelytáv növekedése az utastér méretét növeli, így a hátsó üléssorban nemcsak a fejtér, hanem a lábtér is nagyobb. Az A7 Sportback acél-alumínium vegyes építésmódú karosszériája egyszerre gyönyörű és praktikus: az ötajtós kupé csomagterének befogadóképessége a hátsó ülések ledöntésével 535 literről 1390 literre növelhető.

 

Ujjbeggyel és hanggal vezérelhető

Következetesen folytatja az A8 típussal megindított digitalizációs stratégiát az új Audi A7 is. Belső kialakítása tökéletesen fuzionál az Audi új MMI touch response kezelési koncepciójával. Ennek részeként a forgó-nyomó kapcsolót és az előző generáció hagyományos gombjait, vezérlőelemeit két nagyméretű és nagy felbontású érintőképernyő váltja fel. További különlegessége, hogy amikor a felhasználó egy funkciót aktivál, hallható és ujjbegyével tapintható visszajelzést kap erről.

 

A vezető a felső képernyőn kezelheti az infotainment rendszert. Az alsó képernyőn a légkondicionáló és az egyéb kényelmi funkciók érhetőek el, és a szövegbevitelre is ez szolgál. Az extraként rendelhető hangvezérléssel az A7 Sportback irányítása még kényelmesebbé tehető. A kérdések és parancsok feldolgozása során az autó nemcsak a helyben tárolt információra támaszkodik, hanem a felhőben elérhető tudást is felhasználja.

 

Összeköttetésben, védetten

Hálózatba kapcsolás terén az Audi A7 Sportback az A8 új nemzedékében megismert újdonságokat kínálja. A jármű a vezetői profilokban 400 különböző egyéni beállítást és paramétert tárol el – és igazít a személyes ízléshez aktiválásakor. Ráadásul az új túraautó immár a környezetével is kommunikál, hiszen kihasználja az Audi járművek flottájának rajintelligenciáját. E funkció például közlekedési táblákra és veszélyekre vonatkozó információkat szolgáltat az A7 Sportback és vezetője számára.

 

Az új Audi A7 Sportback negyvennél is több vezetői segédrendszert kínál a vezető tehermentesítésére. A jármű a környezetét a felszereltség függvényében akár öt radarral, öt kamerával, tizenkét ultrahang-érzékelővel és egy lézerszkennerrel felügyeli. A szenzorok által a környezetről alkotott igen összetett kép jóvoltából a jármű akár teljesen önműködő parkolásra is képessé válik majd. A 2018-as év folyamán piacra kerülő Audi AI remote parking pilot segítségével egy parkolóhelyre, míg az Audi AI remote garage pilot jóvoltából otthon a garázsba áll be teljesen automatikusan. Ha ez sem lenne eléggé lenyűgöző: a folyamatot a felhasználó akár a járművön kívülről, okostelefonjával is elindíthatja.

 

Sportos, mégis kényelmes

Az A7 Sportback új szinte emeli a sportosság és a kényelem ötvözését. A rendelhető dinamikus összkerékkormányzás, az új elektronikus futómű-szabályozás (EFP) és a továbbfejlesztett légrugózás jóvoltából még agilisabb és még kényelmesebb autózást tesz lehetővé. Így az A7 a tökéletes túraautó: dinamikus és fürge a kanyargós vidéki utakon, ugyanakkor rendkívül kényelmes a hosszú autópályás szakaszokon.

 

Az autó első és hátsó tengelyeit szinte teljesen újratervezték az Audi mérnökei, ennek köszönhetően az új A7 menettulajdonságai egyszerre teszik élvezhetővé és biztonságossá a vezetését. A futómű nagy újdonsága a dinamikus összkerékkormányzás, amely a hátsó kerekeket akár 5 fokos szögben képes bekormányozni. Kis sebességnél az elsőkkel ellentétes irányban kormányozza a hátsó kerekeket, ez segít a parkolásban és a városi manőverezésben. Nagyobb tempónál, 60 kilométer/óra felett pedig ugyanabba az irányba kormányozza mind négy kereket, ami kiváló úttartást és magabiztos sávváltásokat tesz lehetővé. Természetesen nem hiányzik az újdonság kelléktárából a quattro összkerékhajtási rendszer, illetve az opcionális sport-differenciálmű sem – ez utóbbi a hátsó kerekek közötti aktív nyomatékelosztást biztosítja, így gondoskodik még dinamikusabb menetjellemzőkről.


Átfogó villamosítás

Az A7 Sportback minden erőforrása egy újfajta enyhén hibrid rendszert (MHEV) alkalmaz a fokozott kényelem és hatékonyság érdekében. A két V6-os motor esetében ez egy 48 voltos elsődleges fedélzeti elektromos rendszert jelent. A szíjhajtású indítógenerátor (RSG) és a lítiumion-akkumulátor együttműködésének köszönhetően a rendszer a lassítások során akár 12 kilowatt energia-visszatáplálási teljesítményre képes. Az ötajtós kupé az 55–160 kilométer/óra sebességtartományban leállított motorral vitorlázhat, az erőforrás újraindítását pedig szinte észrevétlenül végzi el az indítógenerátor.

 

Az új Audi A7 Sportback elsőként a 3.0 V6 TFSI erőforrással rendelhető. A turbótöltéses V6-os motor teljesítménye 250 kilowatt (340 lóerő), forgatónyomatéka 500 newtonméter. A 3.0 TFSI erőforráshoz hétfokozatú S tronic kettős tengelykapcsolós automatizált váltó társul. Az A7 quattro összkerékhajtási rendszere szükség esetén automatikusan kapcsolja be a hátsó kereket a hajtásba. Ennek is köszönhető, hogy az ötajtós kupé 5,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra. Az Audi A7 55 TFSI jelzésű változat üzemanyag-fogyasztása az Új Európai Menetciklus (NEDC) alapján mérve 6,8 liter/100 kilométer, szén-dioxid-kibocsátása pedig 154 gramm/kilométer.

 

Az új Audi A7 55 TFSI alapára 67 800 euró a német piacon, ahová az első példányai 2018 februárjában érkeznek meg. A sorozatgyártás megkezdése után nem sokkal további négy- és hathengeres benzin- és dízelmotorokkal is rendelhető lesz a típus.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Valahol Európában! Legalább 150 kilométer autópálya átadását ígéri 2018-ra az új román szállításügyi miniszter
Next Post: Csodálatos gépek jönnek! (Fotókkal)
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT