Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Október 1-től egységes szabályozás lépett életbe

Posted on 2017.10.04. By AztaCARom

Három azonosítógazdálkodási változást vezet be az NMHH

Három fontos változást vezet be az azonosítógazdálkodásban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az október 1-jén hatályba lépő rendeletmódosítása szerint. Egyrészt ingyenessé válik az előfizetőknek a mobiltelefonok hálózatfüggetlenítése bizonyos feltételek között, másrészt új szabályozás lép életbe a mobilszolgáltatók számára az autós e-segélyhívásokra vonatkozóan, valamint a mobilszolgáltatók tesztazonosítót kaphatnak hálózati fejlesztéseik tesztelésére is.
Automata e-segélyhívás a kocsikban: egyértelmű szabályozási háttér a gyors elsősegélynyújtást teszi lehetővé
Október 1-től lépett életbe az autókba beépített automata e-segélyhívókra vonatkozó szabályozás. Ez uniószerte egységesen lehetőséget ad az e-segélyhívók jelzéseinek továbbítására a mobiltelefon-hálózatokban, valamint fogadásukra is a 112-es számon hívható Egységes Segélyhívó Rendszerben. Ehhez kapcsolódóan az NMHH a magyar szabályozásban is ettől a naptól vezette be az e-segélyhívások megfelelő irányításához szükséges azonosítót – egy technikai számot –, amelyet a mobiltelefon-szolgáltatóknak alkalmazni kell az e-segélyhívásokban. Az Európai Parlament szabályozása értelmében az e-segélyhívó rendszert 2018 márciusa után kötelező beszerelni minden új személy-, illetve könnyű teherautó típusba. Az új, gyártók és szolgáltatók számára kötelezően használandó alkalmazás lényege, hogy amennyiben baleset történik, a készülék automatikusan és azonnal vészjelzést küld a 112-es segélyhívószámra és továbbítja a szerencsétlenség legfontosabb adatait, így a diszpécser hamarabb értesítheti a hatóságokat, a mentő és védelmi illetékes szervezeteket, ezáltal gyorsabban kezdődhet meg a mentés. A törvényben meghatározott, kötelezően átküldött adatok közt szerepel – többek közt – a gépjármű típusa, a használt üzemanyag, a baleset időpontja és a baleset helyszíne. A törvényhozás döntését segítő tanulmányok alapján pusztán ezen adatok már alkalmasak lehetnek arra, hogy a mentés reakcióidejét a felére csökkentsék, különösen a vidéki régiókban.
„Tesztazonosítókkal” próbálhatják ki a mobilszolgáltatók az új hálózati fejlesztéseiket
Október 1-től lehetővé vált, hogy a szolgáltatók tesztjelleggel, szolgáltatás nyújtása nélkül kérjenek MNC-kódot – mobil hálózati azonosító kódot – szolgáltatásfejlesztéseikhez. Ehhez – az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről szóló rendelet módosításával – az NMHH bevezet egy új típusú hálózati azonosítót, a tesztcélú mobilhálózati kódot, ún. teszt MNC-t, a 97 és a 98 értékekre. Az elektronikus hírközlő hálózatok működésében az azonosítók – amelyek közül a legismertebb a telefonszám – biztosítják a hálózatok, szolgáltatási rendszerek és különösen az előfizetők megkülönböztetését. Az MNC-kódok kiválasztásánál a hatóság szakmai szempontja az volt, hogy indokolt igény esetén a későbbiekben tovább bővíthesse a teszt MNC-k számát pl. a 96, 95 stb. kódokkal. A mobilszolgáltatók biztonsággal ellenőrizhetik a szolgáltatás bevezetése előtt, hogy a legújabb fejlesztéseik a terveknek megfelelően működnek-e, egyúttal a fogyasztók is profitálhatnak közvetetten a lehetőségből, hiszen bevezetéskor már kipróbált szolgáltatásokkal találkozhatnak.
Mivel a szolgáltatók különböző, előre nem meghatározható, célokra kérhetnek teszt MNC-t, ezért a rendelet nem tartalmaz konkrét előírásokat a használati feltételekre. Ezeket az egyedi kérelem alapján rögzíti majd a hatóság a kijelölési határozatban, hasonlóan, mint a gépek közötti kapcsolatot biztosító M2M (machine-to-machine) számoknál. A teszt MNC használata díjtalan, mert – természetszerűleg – nem használható nyilvános kereskedelmi szolgáltatásra.
Mobilok ingyenes hálózatfüggetlenítése a hűségidő lejártakor vagy már a készülék kifizetésekor
Október 24-től a mobilszolgáltatóknak ingyenesen kell hálózatfüggetlenné tenniük azokat a készülékeket, amelyeket határozott időtartamú szerződéssel – azaz hűségidővel –, kedvezményesen adtak el, és a hozzájuk tartozó előfizetői szerződések lejártak. A hálózatfüggetlenítés már előbb is ingyenessé válik akkor, ha az előfizető a számhordozás során a készülék árát kifizeti még a szerződés – a hűségidő – ideje alatt. A szabályozás részleteit az NMHH – illeszkedve az elektronikus hírközlésről szóló törvény június 15-i változásához – a számhordozás részletes szabályairól szóló rendelet módosításában rögzítette. Ezáltal a fogyasztók az addigi, fizetett szolgáltatáshoz ingyen juthatnak hozzá, és a korábbi gyakorlattól eltérően szabadabban választhatnak szolgáltatót.
Az NMHH által kidolgozott új szabályozás kedvezőbb helyzetbe hozza a fogyasztókat. Megteremti az életmentő automata autós segélyhívások azonosítógazdálkodási feltételeit, a mobilszolgáltatók által kínált új szolgáltatások előzetes tesztelési lehetőségével pedig megbízhatóbb, kipróbált szolgáltatások igénybevételére nyílik mód a hírközlési fogyasztók számára. Ezeken felül a hűségidős telefonok ingyenes hálózatfüggetlenítésével a szolgáltatóváltás költsége csökken számukra, így nő az infokommunikációs javak egyenlő elérésének esélye is.

Ctrl+C - Ctrl+V Tags:egységes szabályozás, Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Megindult a forgalom Dunaharasztinál az M0-son
Next Post: Három áldozata van a Debrecen közelében történt rettenetes balesetnek (fotókkal)

Kapcsolódó cikkek

  • Képek és mozi – EQS SUV Bemutató
  • Miért kell ennyit várni az új autókra? Ctrl+C - Ctrl+V
  • A volán mögött a vadonatúj Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan modellekben Bemutató
  • Aláírták a szerződést, elkezdődhet a XI. kerületi Péterhegyi út felújítási munkáinak az előkészítése Ctrl+C - Ctrl+V
  • A választás hatalma? Bemutató
  • Chrysler szintézis pilótafülke koncepció debütál a CES-en Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT