Oláh Gyárfás: “Bevált az új rendszer”

    Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke szerint bevált az új rendezési elv, amely szerint az élmezőnyt jelentő Rally1-es kategóriának más időpontban bonyolítják le az országos bajnoki futamait, mint a második és harmadik vonalnak számító Rally2 és Rally3 géposztálynak.

    A sportvezető kedden azt mondta az MTI-nek, hogy a másfél hete rendezett Orfű-ralin, valamint a múlt szombaton sorra került Salgó-ralin összesen több mint 200 induló volt, rendezési szempontból pedig sokkal jobb, hogy a viadalokat két külön hétvégén bonyolították le. Orfűn a Rally2 és a Rally3 kezdte meg az idei szezonját, míg a Mercarius Rally1-es országos bajnokság első fordulóját Salgótarján központtal rendezték.


    “Az is látszik, hogy az egynapos verseny is egy jó kezdeményezés, ezzel a szövetség és a rendezők abban igyekeznek segíteni a csapatoknak és a versenyzőknek, hogy a koronavírus-járvány következtében kialakult gazdasági nehézségek kevésbé befolyásolják az indulók versenyzési lehetőségeit” – jelentette ki Oláh Gyárfás.


    A múlt szombati Salgó-ralin a magyar bajnokságban második idényét teljesítő norvég Mads Östberg diadalmaskodott, oldalán a svéd Patrik Barth navigátorral. A WRC2-es kategória 2020-as világbajnoka a Citroën Rally Team Hungary közleményében a futam után elmondta, megdolgoztak a sikerért, egyáltalán nem volt könnyű győzniük.


    “Nagyon jó pilóták vannak a magyar mezőnyben és nagyon jól ismerik a pályákat. Jó meccseket vívtunk velük, folyamatosan másodpercek voltak csak a különbségek” – mondta a 34 éves versenyző, aki végül 16.4 másodperccel bizonyult gyorsabbnak a 104 kilométeres, kilenc gyorsasági szakaszból álló viadalon, mint a második helyezett Vincze Ferenc.


    A 2019-ben abszolút magyar bajnok Vincze egy év kihagyás után az idén tért vissza a bajnokságba a Korda Racing Skoda Fabia R5-ösének volánja mögött, navigátora pedig Németh Gergely volt, akivel tavaly decemberben megnyerték a hagyományos évzáró Szilveszter-ralit.


    “Ilyen visszatérésről álmodtam, hiszen csak a világbajnok tudott megverni, a teljes magyar élmezőnyt viszont sikerült legyőznöm” – nyilatkozta Vincze, hozzátéve, hogy mind az autóval, mind pedig a szervízcsapatának munkájával elégedett volt, ahogyan navigátorával is. “Ha azt vesszük, hogy három szakasz alkalmával még gyorsabb is voltam Östbergnél, akkor még elégedettebb lehetek, és ez növeli a motivációmat, hogy az idén sikerüljön legyőznöm őt” – tette hozzá.


    A plusz bajnoki pontokat érő utolsó, úgynevezett power stage-en szakaszgyőztes Turán Frigyes – régi-új navigátorával, Farnadi Ágnessel – ötödik lett a Salgó-ralin, az összetettben pedig a negyedik pozícióból várja a folytatást.


    “Összességében jó volt, élveztük a versenyzést, de mivel az idei szezonban új abroncsokkal megyünk, még meg kell találnunk az összhangot. Optimistán várjuk a következő futamot, sokat tanultunk most, finomítottunk az autó beállításain, így szerintem a Boldogkő-ralin már az első gyorsasági szakasztól ott lehetünk az élbolyban” – mondta a Shell Helix Ultra csapatának versenyzője.


    Az országos ralibajnokság következő fordulóját április 23-án rendezik Boldogkőváralján és környékén.