Oliver Solberg rallye ász tesztelte a Škoda Octavia RS-t

Amikor a vezetési élmény és a kényelem találkozik

› Oliver Solberg svéd ralipilóta tesztkörre vitte a jelenlegi Škoda Octavia RS-t, és videón rögzítette vezetési benyomásait
Az új Škoda Octavia RS 195 kW-os (265 LE) benzinmotort kínál, amely ugyanabból a családból származik, mint Solberg Škoda Fabia RS Rally2 versenyautójának motorja.
› A legújabb Škoda Octavia RS újdonsága, az elektronikusan vezérelt differenciálmű ötvözi a sportosságot és a vezetési agilitást az út kényelmével

A motorsport több mint 120 éve része a Škoda DNS-ének. Ez az örökség hagyományosan tükröződik a Škoda RS kínálatában. És az új Škoda Octavia RS sem kivétel, ahogy Oliver Solberg is megerősíti. A fiatal svéd ralipilóta kiterjedt tesztvezetésre vitte a legsportosabb Octavia modellt.

Oliver Solberg általában a FIA rali-világbajnokságon versenyez egy Škoda Fabia RS Rally2 volánjánál. Az utóbbi időben a 22 éves svéd fiatal élt a lehetőséggel, és kipróbálta az új generációs Škoda Octavia RS-t. Örömmel töltötte el, hogy a Škoda mérnökei hogyan ötvözték a kezelhetőséget, a praktikumot és a kényelmet a sportossággal, erővel és szórakozással.

Az egyik kulcstényező a 195 kW (265 LE) új motor, ami 15 kW-os (20 LE) növekedést jelent az elődmodellhez képest.

„Az azonnal rendelkezésre álló teljesítmény nagyszerű. Nem kell a felszerelésre gondolnia; csak annyit kell tennie, hogy bármilyen sebességnél megérinti a gázpedált, és az Octavia előrelendül.”

Olivér Solberg

Az új Škoda Octavia RS négyhengeres turbófeltöltős motorja ugyanabból a családból (EA 888) származik, mint a Solberg-féle Škoda Fabia RS Rally2 motorja, amelyet versenyeken használ. „A Škoda Octavia RS motorja gyorsan reagál, és azonnal reagál a gázparancsokra” – összegzi.

A legújabb Škoda Octavia RS újdonsága, hogy az elektronikusan vezérelt differenciálmű gondoskodik a hajtott első kerekek közötti tökéletes nyomatékelosztásról. „Ez a differenciálmű sokat segít az erő átvitelében a kerekekre. Még akkor sem, ha élesebb kanyarokból kilép alacsonyabb sebességfokozattal, a belső kerék nem fog kipörögni, és nem veszít a tapadásból” – írja Solberg. „Az eleje is nagyon természetesen gördül be a kanyarba gázpedál alatt. Az autó stabil és könnyen kiszámítható.”

Az új Škoda Octavia RS is tett egy lépést a sportosabb vezetési élmény felé. A futómű 15 milliméterrel közelebb ül az úthoz, ami jelentősen csökkenti az autó tömegközéppontját. „Ez döntő fontosságú a jobb kezelhetőség és a kormányzásra való reagálás szempontjából, mert ha dinamikusabban vezetünk, olyan autóra van szükségünk, amely szükségtelen dőlések nélkül pontosan oda megy, ahová szeretné” – hangsúlyozza Solberg. „Az új Škoda Octavia RS egy kicsit jobban megfűszerezve a motorsport DNS-ével.”

Solberg szerint az új Škoda Octavia RS megőrizte azt, ami a modellt az első generációja óta díszíti: a vezetési kényelmet hosszú utakon. „Az Octavia RS fő erőssége az ésszerű sebesség és a közúti kényelem kombinációja. Az autó szilárd és precíz, de a lengéscsillapító beállításai nem túl kemények” – húzza alá Solberg.

A Škoda Octavia RS újratervezett élesebb eleje sportosabb megjelenéssel és az alapfelszereltséghez tartozó LED Matrix fényszórók új grafikájával a fiatal svéd raliversenyzőt is örömmel tölti el. A próbaút után Oliver Solberg szívesen megtartotta volna a Škoda Octavia RS kulcsait. Mosolyogva kifejezett egy kívánságát: „Céges autónak kaphatnám, kérem?”

Tudtad?