Olivier Francois ellátogatott a Mirafiori üzembe, és kihangsúlyozta az olaszországi gyár stratégiai szerepét a FIAT számára

  • A Mirafiori (LINK) üzemből közvetített videóban Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója kihangsúlyozta a FIAT üzemének, az új Fiat 500 Ibrida torinói gyártásának a stratégiai jelentőségét, valamint, hogy Olaszország milyen fontos szerepet játszik a márka életében.
  • Az Olaszországban eladott FIAT modell 70 százaléka helyben készül: Olaszország a FIAT központja és motorja, ezért a márka megerősíti az olasz kézműves minőség és gyártás iránti elkötelezettségét.
  • A történelmi Mirafiori üzemben fog készülni az új Fiat 500 Ibrida, az az új Made in Italy hibrid modell, amely 2025 végén, 2026 elején kerülhet forgalomba.
  • A Mirafiori létesítmény elhivatott dolgozói, valamint az 1974-es Fiat 131 Mirafiori hagyatéka előtti tisztelgésként a FIAT bemutatja az 500e MIRAFIORI limitált szériát.

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Az új Fiat 500 Ibrida – amely 2025 végén, 2026 elején kerülhet forgalomba – a Mirafiori üzemben készül majd, az olaszországi Torino városában. A hibrid modell azt a Fiat 500e modellt fogja kiegészíteni, amelyet ugyancsak Mirafioriban tervezett és fejlesztett a FIAT. A döntés kihangsúlyozza a FIAT innováció és fenntarthatóság iránti elhivatottságát, miközben megerősíti a márka mély kötődését annak olasz hagyatéka, valamint a Mirafiori üzem stratégiai szerepe mellett. Ezzel egy időben a márka bemutatja az új 500e MIRAFIORI modellt: egy limitált kiadású elektromos kabrió modellt, amelyet kifejezetten Olaszországnak ajánlanak.

A FIAT büszkén hordozza Olaszország zászlaját szerte a világban.” – mondta Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója. „Olaszország a márkánk kiindulópontja, mozgatórugója és a jövője. Mirafiori pedig magát Olaszországot testesíti meg, az olasz embereket, az olasz értékeket, a nemzet büszkeségét – és persze az 500-ast. Ma azonban Mirafiori termelésének 90%-a exportpiacokra kerül. Annak érdekében, hogy a jelenleginél is több 500-assal találkozhassunk

Olaszország útjain, és hogy megfeleljünk az olasz ügyfelek kívánságainak, úgy döntöttünk, hogy bevezetünk egy új modellt: ez az 500 Ibrida.

Az új 500 Ibrida nem véletlenül kapott olasz nevet: a modellt Torinóban fogjuk fejleszteni és tervezni, gyártását pedig a Mirafiori üzemre bízzuk. Nyilvánvaló, hogy Mirafiori stratégiai jelentőségű szerepet játszik a márka számára, és hogy a jövőben is számítunk Olaszországra, az 500-asra és Mirafiorira.”

Olaszország a márkánk motorja”

Torino az a központ, ahol a FIAT globális döntései és formatervei megszületnek, és ahonnan kiindulva a márka modellről modellre meghódítja a világot. A FIAT olyan ikonikus modelleket gyárt Olaszországban, mint az 500e, az 500X, a Panda vagy a FIAT Professional Ducato. A 2023-ban világszerte eladott FIAT modellek egyharmada Olaszországban készült. Ez az arány még magasabb az olasz piacon: az itt eladott FIAT modellek lenyűgöző 70 százalékát Olaszországban szerelték össze. A Panda Pomiglianóban, az 500 pedig Mirafioriban készül: a FIAT mindkét ikonikus típusa olaszországi gyártmány tehát.

Mirafiori a szülőhelye annak a Fiat 500-asnak, amely Torinótól Tokióig, Los Angelestől Sao Pauolón át Berlinig hőn szeretett országunk jelképeként tekint a világ.

A hibrid változatot pedig ugyanúgy Torinóban fogjuk fejleszteni és tervezni, mint az 500e modellt. Röviden: hamisítatlan Made in Mirafiori típusról lesz szó. A modell alkatrészeiben is színtiszta olasznak számít majd: a motor a Termoliban működő Stellantis üzemből, a kipufogó Nápolyból érkezik, a sebességváltó pedig helyben: Mirafioriban készül majd.

A FIAT határozottan elkötelezi magát az elektromos járművek, az 500-as és a Mirafiori üzem mellett. A közelmúltban 100 millió eurós beruházást hirdettünk meg, amivel az ikonikus Fiat 500e-ben rejlő piaci lehetőségeket kívánjuk még teljesebb mértékben kiaknázni: az újratervezett platformra új generációs akkumulátoros technológiát fejlesztünk, ami még megfizethetőbbé teszi a típust az ügyfelek számára.