Önálló kiállítás Londonban a Lexus Design Award győztesének
Az ’egyszerű környezetbarát luxusautómárkából’ mára a nemzetközi dizájnvilág meghatározó szereplőjévé, és valódi életmódmárkává váló Lexus támogatja a rangos Lexus Design Award megnyerésével ismertté váló Tangent formatervező stúdió első önálló kiállítását. A Tangent munkáit szeptember 14-22. között a Londoni Dizájn Fesztivál keretein belül mutatják be a Paddington Central Dizájn Úton, a Paddington Central épületében.
A bemutató mérföldkő a 2013-ban megalapított Lexus Design Award nagydíj-győztese, a Tangent történetében. A kiállított munkák között az Inaho (ötlet az interaktív világításra) interpretációja is szerepel majd, amivel Hideki Yoshimoto és Yoshinaka Ono elnyerte ezt a tekintélyes nemzetközi díjat. Az Inahót a szélben lágyan ringatózó aranyszínű rizskalászok képe inspirálta, amiket lyukacsos csöveken keresztül kivetített világító pontokként jelenítenek meg. Amint valaki elmegy a szerkezet előtt, az elhelyezett mozgásérzékelők meglengetik a fénycsóvákat. Az Inaho immár kereskedelmi forgalomban is kapható a Lexusnak Gyártva elnevezésű exkluzív termékcsalád tagjaként. Ezen felül része a LOFT belsőépítészeti tervnek is, ami a Lexus és a Brussels Airlines közös, díjnyertes lounge elgondolása a brüsszeli reptéren.
„Megtiszteltetés számunkra, hogy a Lexussal dolgozhatunk a Londoni Dizájn Fesztivál ideje alatt, és hogy a Tangent önálló kiállítást mutathat itt be. A 2013-as Lexus Design Award indította el a tervezői karrieremet, s azóta a Tangent és a Lexus szoros munkakapcsolatot alakított ki. Ez a kiállítás ismét kitűnő példája az együttműködésnek, és remélem, sokak tetszését elnyeri majd.” – fogalmaz Hideki Yoshimoto, a Tangent alapító-igazgatója.
A Tangent kiállításának része még a Here (Itt) című mű is, ami egy, a Földet megmintázó, 3,5 méter átmérőjű szobor. A gömböt több mint húszezer, újrahasznosított napelemből készült háromszög alakú csempe borítja. Ezek a kék árnyalatainak összetett kombinációját alkotják a „kék bolygó” metaforáját jelképezve. A Tangent a munkát eredetileg a Hermés luxusmárka standjához készítette, amit a Salon International de la Haute Horlogerie kiállításon állítottak fel, ez a világ órakészítő iparának legtekintélyesebb kiállítása és vására.
A Lexus dizájn iránt érzett szenvedélyét és a Tangent kreativitásának támogatását bizonyítja még, hogy a kiállítás része a Lexus LC 500h öntöltő hibrid elektromos kupé is. Ennek a zászlóshajó modellnek is megvan a saját, egyéni dizájntörténete. Az autó megnyerte az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállítás EyesOn Design díját, és a versenyen bemutatták mind a tanulmányt, mind pedig a sorozatgyártásra kész változatot is. Sonic Vörös fényezésével az LC lenyűgöző látványt nyújt, olyan luxuskupé-arányokkal, amelyek avantgarde eleganciát sugallnak. Az autó stílusa elképesztően hű maradt ahhoz a tanulmány eredeti dizájnjához, folyékonyan és pontosan használva a Lexus kortárs formanyelvét.
„A Lexus LC megtestesíti a kivételes dizájn iránt érzett szenvedélyünket, és azt a szaktudást, ami különlegessé tesz minket a luxusautók piacán. Elkötelezettségünket a dizájn iránt hűen tükrözi az évente megrendezett Lexus Design Award is, ami – a nyolcadik évéhez érkezvén – továbbra is támogatja a feltörekvő tehetségeket, és lehetőséget ad a nagyreményű tervezőknek arra, hogy nemzetközileg is elismert szakemberekkel közösen dolgozhassák ki elgondolásaikat. Öröm látni, mennyit fejlődött Hideki Yoshimoto és a Tangent, mióta megnyerték az első Lexus Design Award nagydíját. Örülünk, hogy a Londoni Dizájn Fesztivál ideje alatt is segíthetjük őket.”– avat be Spiros Fotinos, a Lexus Márka Management és Marketing részlegének nemzetközi vezetője.
A London nyugati részén, a Paddington vasútállomás szomszédságában, egy 11 hektáros, egykori vasúti árupark helyén felépített Paddington Central épület izgalmas fejlesztés. Irodák, lakások, szabadidős létesítmények és nyitott terek találhatók itt, és a terület a Londoni Dizájn Fesztivál részeként a hivatalos Dizájn Út kiállításainak és programjainak ad otthont. A fesztivált 2003-ban óta évente megrendezik. Fő célja a város kreativitásának ünneplése és népszerűsítése, valamint hogy London a világ dizájn-fővárosaként legyen ismert. Ehhez az Egyesült Királyság legnagyobb gondolkodói, gyakorlati vezetői, kereskedői és tanítói szolgáltatnak alapot. 2018-ban a fesztivál rekordszámú, 588.200 látogatót könyvelhetett el, több, mint 75 országból, továbbá csaknem 600 ezer járókelőnek volt lehetősége arra, hogy négy, köztéren kiállított munkát megtekintsen.
A kitűnési lehetőség mások előtt is adott a Lexusnak köszönhetően
Már lehet jelentkezni a 2020-as Lexus Design Award versenyre. A Lexus a világ minden tájáról várja a jelentkezőket, olyan dizájnötletekkel, amelyek érzékletesen tükrözik a márka három alapelvét (előrelátó, innovatív és magával ragadó), és bemutatják, hogy ezek hogyan elégítik ki mind az egyén, mind a társadalom szükségleteit. A jelentkezési határidő október 14, 2020 elején pedig kihirdetik azt a hat döntőst, akik részt vehetnek a mentorprogramon New York-ban, ahol elismert dizájnerekkel dolgoznak majd koncepcióik prototípussá való fejlesztésén. A döntősöknek egyenként akár 3 millió jen (azaz több mint 25.000 dollár) áll majd rendelkezésére, hogy elkészítsék a prototípust. Munkáik a Lexus dizájn installáció részei lesznek a 2020-as Milánói Dizájn Héten, ahol a nagydíj győztesét is kihirdetik. A díjról a www.LexusDesignAward.com honlapon található további információ.