• Egyéb

Önhordó platformra állítja át haszonjármű-programját a Toyota

A Prius, a C-HR és az Auris alapját adó padlólemezt hamarosan a Toyota legnagyobb modelljeinél, a ma még alvázas konstrukcióban készülő haszonjárműveknél is bevezetik.

A TNGA (Toyota New Global Architecture) az autóipar egyik legmodernebb, legrugalmasabb, legsokoldalúbb platformja. A többféle méretben, első-, hátsó- és összkerékhajtású járművekhez egyaránt alkalmazható műszaki bázis, amely a Toyota C-HR-től a Lexus LS-ig, a Toyota Priustól a Toyota RAV4-ig példátlanul széles körben képes megvalósítani a különleges adottságaiból eredő előnyöket: a kiemelkedő szerkezeti szilárdságot, a kivételes helykínálatot, a pontos és élvezetes vezethetőséget, a modern technológiai tartalmakat és az osztályelső biztonsági színvonalat.

Azt már eddig is tudtuk, hogy idővel erre a komplex műszaki alapra ülteti át összes személygépjárművét a Toyota és a Lexus, ám amint Jim Lentz, a Toyota Motor North America vezérigazgatója egy kerekasztal-beszélgetés során újságíróknak elmondta, a TNGA ennél is többre képes: a jelenleg fejlesztés alatt álló, második generációs platformból haszonjármű-verziót is készítenek majd!

Hogy ezt pontosan hogyan képzelik el, illetve mikorra várható az alvázas TNGA járművek megjelenése, az egyelőre hétpecsétes titok. Mivel a TNGA az autóiparban alkalmazott számos egyéb, rugalmasan adaptálható padlólemezzel ellentétben nem egy konkrét fizikai termék, hanem sokkal inkább egymással minden lehetséges módon kapcsolatban álló és együttműködő technológiák és gyártási módszerek hálózata*, így nincs annak elméleti akadálya, hogy a tapasztalatokat és szaktudást felhasználva egy, a létraváz robusztus teherbírását és az önhordó karosszériák szilárdságát, kis tömegét és biztonságát ötvöző hibrid vázszerkezetet építsenek.

A Toyota pickup-jait a piac legnépszerűbb, legmegbízhatóbb típusai között tartják számon. A középkategóriás Tacoma és a teljes méretű Tundra egyaránt élvonalbeli értéktartással büszkélkedhetnek. Az előbbi éveken át vezette a szegmens eladásait Észak-Amerikában, idén pedig kategóriagyőzelmet ért el a J. D. Power Járműmegbízhatósági Felmérésén (VDS); a Tundra ugyanennek a szervezetnek a 2018-as Kezdeti Minőség Felmérésén (IQS) ért el aranyérmet.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a projektet a világ egyik legnépszerűbb haszonjárművére, az idén 50 éves Hilux pickupra is kiterjesztik-e.

*A TNGA platformcsalád jelenleg három, klasszikus értelemben vett padlólemezt szolgál ki: a GA-C a kompakt elsőkerék-hajtású modellek, a GA-K a középkategóriás, első- vagy összkerékhajtású típusok, míg a GA-L a felsőkategóriás, jellemzően hátsókerék-hajtású modellek közvetlen bázisát adja.

Képek: Toyota