Online mutatták be a világnak az Audi legújabb büszkeségeit

Static photo

Valamikor simán túraautónak nevezték az olyan nagyteljesítményű négyajtósokat, mint az e-tron GT és az Audi RS e-tron GT, hiszen az elnevezésük az olasz gran turismo rövidítése.

A két kocsi közt a legfontosabb különbség, hogy az egyik teljesítménye 476 lóerő, forgatónyomatéka 630 newtonméter, míg a másik 598 lóerős és 830 newtonméteres forgatónyomatékot nyújt. Mindez azonban csak az alap, hiszen a GT 2,5 másodpercig 530 lóerős teljesítményre is képes, míg az RS-nél a 2,5 másodperces overboost eredménye 646 lóerő. Hogy mindez mennyivel csapolja meg az akkumulátorokat, nem érdemes kutatni. Az viszont biztos, hogy a sima e-tron GT hatótávja 488 kilométer, míg az erősebb RS-é 472 a WLTP-ciklus szerint.

gt2_m.jpg

Újabb érdekesség, hogy az e-tron GT kétfokozatú automata sebességváltót kapott. Az első fokozat a jobb gyorsulást szolgálja, így a gyengébb modell is 4,1 másodperc alatt éri el a százat, míg az RS-nek ehhez 3,3 másodperc kell.

Mivel a hidraulikus fékek csak a hevesebb lassítások alkalmával lépnek működésbe, a mindennapi forgalomban megszokott lassító fékezés nagy részét a rekuperációs rendszer végzi, amely ilyenkor tölti is az akkumulátort. Az akkucsomag 11 kW-os árammal 9 és fél óra alatt tölthető fel, míg a 270 kilowattos, 800 voltos töltéssel 23 perc alatt lehet 5-ről 80 százalékra tölteni a 85 kWh kapacitású, aktív hűtésű akkumulátort.

gt4_m.jpg

Az e-tron GT meglehetősen nagy: 499 centiméter hosszú, 196 széles, és 141 centi magas, tengelytávja pedig 2,9 méter. Mindehhez 405 literes csomagtartó járul, amely az RS-nél azért csak 366 literes, mert ott van a hifi mélynyomója. Viszont mindkét modell orrában találunk egy 85 literes járulékos poggyásztartót.