Opel Vivaro-e HYDROGEN

A dugaszolható üzemanyagcellás elektromos járművek nulla kibocsátást és gyors tankolást kínálnak

  • Kompromisszumok nélkül: 6,1 m3-ig terjedő rakomány, 3 perc utántöltés, 400 km hatótávolság,
  • Vivaro-e alap: Üzemanyagcellás rendszer a motortérben, hidrogéntartályok cserélik az akkumulátort
  • Intelligens tervezés: A beépíthető üzemanyagcellás koncepció előnyös a csomagolás, a teljesítmény és a tartósság szempontjából
  • Németországban gyártva: a Vivaro-e HYDROGEN-t Rüsselsheimben állítják össze

Rüsselsheim. Az Opel bemutatott egy új elektromos meghajtású könnyű haszongépjárművet, amely nulla kibocsátású mobilitást tesz lehetővé azoknak az ügyfeleknek, akiknek perceken belül tankolniuk kell. Az Opel Vivaro-e HYDROGEN egy dugaszolható üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV), amelynek 6,1 köbméter teherbírása megegyezik (megegyezik a Vivaro dízel vagy akkumulátoros elektromos változataival), és mindössze három percre van szüksége a hidrogénnel való üzemanyag-feltöltéshez. – körülbelül ugyanannyi idő szükséges egy hagyományos dízel vagy benzinű autó feltöltéséhez. A hatótávolság meghaladja a 400 kilométert (WLTP1). Az Opel M és L (4,95 és 5,30 méter) hosszúságban kínálja a Vivaro-e HIDROGEN-t. A társaság azt tervezi, hogy ősszel megkezdi az első járművek leszállítását a flotta ügyfeleinek.

“A hidrogén a jövő integrált és hatékony, fosszilis tüzelőanyagoktól mentes energiarendszerének központi eleme lehet” – mondja Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója. „Több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezünk a hidrogén üzemanyagcellás járművek terén. Aligha létezik olyan meghajtórendszer a világon, amely a nulla károsanyag-kibocsátást, a nagy hatótávolságot és a háromperces üzemanyag-kombinációt kínálja. ”

Hatékony, tartós, helytakarékos: A dugaszolható üzemanyagcellás koncepció előnyei

Az új üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV) a meglévő akkumulátoros elektromos Opel Vivaro-e-n alapul, két csúszó oldalsó ajtóval. A Vivaro-e HYDROGEN beépíthető üzemanyagcellás koncepciója lehetővé teszi a teljes üzemanyagcella-rendszer integrálását a meglévő vontatómotorral a gyártási jármű motorháztetője alatt. Ezenkívül a Vivaro-e BEV (akkumulátoros elektromos jármű) akkumulátorát három 700 baros hidrogéntartály helyettesíti. A szénszálas palackok mindössze három perc alatt tölthetők meg, így a hatótávolság meghaladja a 400 km-t. Az intelligens csomagolásnak köszönhetően az akkumulátoros elektromos változat üzemanyagcellás elektromos LCV-vé válik a karosszéria bármilyen módosítása nélkül, és nincs hatással az 5,3–6,1 m3 rakterre, miközben a hasznos teher 1100 kg-ra nő.

Az Opel Vivaro-e HYDROGEN 45 kW-os üzemanyagcellájával elegendő energiát képes előállítani a folyamatos autópálya-vezetéshez, míg az első ülések alatt elhelyezett 10,5 kWh lítium-ion akkumulátor dinamikus csúcsteljesítményt nyújt, ha szükséges például indításkor. és gyorsulás alatt. Mivel az akkumulátor ilyen helyzetekben fedezi az energiaigényt, az üzemanyagcella optimális üzemi körülmények között működhet. Az akkumulátor lehetővé teszi a regeneratív fékezést is, míg a dugaszolható képesség lehetőséget nyújt az akkumulátor szükség szerinti külső feltöltésére, pl. egy töltőállomáson 50 km tiszta akkumulátor-hatótávolságot biztosítva.

A Vivaro-e HIDROGEN-t az Opel Special Vehicles (OSV) gyártja Rüsselsheimben. A Stellantis anyavállalat globális „Hidrogén- és üzemanyagcella-kompetencia központja” szintén az Opel szülővárosában található.

A Vivaro-e HIDROGEN kiegészíti a Vivaro-e-t és a Combo-e-t, mint az Opel teljesen elektromos LCV-családjának legújabb tagját. A következő új modell, az új Movano-e szintén 2021-ben érkezik meg, vagyis a márka teljes könnyű haszongépjármű-portfóliója ez év végére elektromos lesz. Az Opel minden személygépkocsi és LCV modell villamos változatát kínálja 2024-ig.