Óriás hegylakó érkezik?
Egy amerikai védjegybejegyzésből derült ki a közelmúltban, hogy a japán autógyártó levédette a Grand Highlander nevet, amely iparági források szerint erős bizonyítéka annak, hogy az évek óta rebesgetett óriás Highlander ötletével komolyan foglalkoznak a Toyotánál.
Bár egy kiszivárgott védjegybejegyzés még nem jelenti automatikusan azt, hogy az adott névvel egy autó biztosan meg is valósul, azonban az esetek kilencven százalékában mégis ez az első jele egy új modell érkezésének. Tény, hogy a Toyota tavaly december 28-án levédette a Grand Highlander nevet az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalában, ami arra utalhat, hogy a már Magyarországon is kapható felsőkategóriás SUV, a Highlander hamarosan kap egy minden korábbinál nagyobb testvért.
Az autógyártók előszeretettel használják a Grand előtagot olyan modelljeiknél, amelyek hasonló jellegűek, mint egy meglévő, közismert típus, de jóval nagyobbak annál, és több ülést is tartalmaznak. Ilyen volt például a Grand Vitara a Suzukinál, a Grand Scénic a Renault-nál vagy a Grand Cherokee a Jeepnél.
Ennek a névadási logikának azonban némileg ellentmond, hogy a jelenlegi Highlander már alapállapotában sem nevezhető éppen kicsinek, a hossza 4966, a tengelytávolsága 2850 milliméter, felár nélkül jár hozzá a hét teljes értékű ülés, a 180 milliméteres sínen tologatható középső pad, a csomagtere pedig öt üléssel is tekintélyes méretű, 658 literes. Azonban a szabadalmi bejegyzés mögött mégis van ésszerű érv.
Észak-Amerikában, a Highlander fő piacán a Toyota héttagú SUV/crossover kínálatában (C-HR, RAV4, Venza, Highlander, 4Runner, Sequoia, Land Cruiser) ez a középső modell, viszont a három nagyobb közül hamarosan eltűnik a Land Cruiser, amelynek az idén érkező új nemzedékét a tengerentúlon már csak Lexus néven fogják forgalmazni. Ez pedig azt jelenti, hogy az úgynevezett full size crossoverek osztályában a Toyotának csak két modellje lesz elérhető a kontinensen.
Mivel jelenleg ez kategória az egyik legjövedelmezőbb a gyártók számára, szinte biztosra vehető, hogy a legendás terepjáró helyén keletkező űrt fogják majd betömni a Grand Highlanderrel, de az is elképzelhető, hogy a Grand esetleg egy nyújtott tengelytávú karosszériaváltozatra utal. Természetesen még nem kőbevésett tény az új változat bemutatása, azonban a Toyota nem az a gyártó, aki ok nélkül védett le modellneveket, tehát elég nagy esély van rá, hogy a közeljövőben egy óriás „Hegylakót” is viszontláthatunk az észak-amerikai utakon.
A Highlander forgalmazása egyébként már elkezdődött Magyarországon. A Comfort felszereltségű alapváltozat 16,7 millió forinttól rendelhető, de ebből még levonható a nagycsaládosok 2,5 millió forintos állami támogatása, amelyet minimum háromgyermekes családok igényelhetnek hétszemélyes új autók vásárlására 2022 végéig.
Már a Comfort felszereltség is tartalmazza a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, a LED fényszórókat, a vezeték nélküli telefontöltőt, az Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-integrációt, a fűtött kormányt, az elektromos vezetőülés-állítást, az első ülésfűtést, a digitális hátsó klímavezérlést és a Toyota Safety Sense legújabb változatát adaptív sebességtartó automatikával, és az aktív elkerülő kormányzásra képes, ütközést megelőző biztonsági rendszerrel.
Fotók: Toyota