Oroszországban 60 százalékkal csökkent az autógyártás 2022-ben
Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás 2022-ben az előző évihez képest – közölte Albert Karimov, az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium helyettes vezetője hétfőn az orosz parlament felsőházában.
Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás 2022-ben az előző évihez képest – közölte Albert Karimov, az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium helyettes vezetője hétfőn az orosz parlament felsőházában.
„Általánosságban elmondható, hogy 2022-ben a termelési volumenünk körülbelül 620 ezer autó volt, ami hatvan százalékkal kevesebb, mint 2021-ben. Az okokat, úgy gondolom, nem kell itt magyarázni. Meg kell jegyeznem, hogy a legnagyobb csökkenés a személygépkocsik szegmensében hatvanhat százalékos nagyságrendű, a tehergépkocsik szegmensében sokkal kisebb, tizennyolc százalékos” – mondta.
A legstabilabb szegmens az autóbuszoké volt, amelyek gyártásában Karimov szerint mindössze egy százalékos csökkenés mutatkozott.
Az orosz-ukrán háború jelentős hatással volt az orosz autógyártásra, különösen azokra a vállalatokra, amelyek Ukrajnában voltak jelen. Az orosz autóipar számos beszállítója és gyártója használt ukrán alkatrészeket, és az orosz autógyáraknak szállított ukrán alkatrészek jelentős részét az ukrán konfliktus miatt már nem lehetett beszerezni.
Emellett az orosz gazdasági szankciók és az európai uniós szankciók is jelentős hatással voltak az orosz autóiparra, mivel a szankciók miatt az orosz autógyáraknak nehezebbé vált az alkatrészek és a nyersanyagok beszerzése, és a termékeik eladása is korlátozottabbá vált.
Az orosz autógyártás azonban nem teljesen szenvedett a konfliktus és a szankciók miatt, mivel az orosz kormány támogatást nyújt a hazai autógyártóknak, és az orosz autógyárak igyekeznek javítani a termékeik minőségét és versenyképességét. Az orosz autógyárak a hazai piacra összpontosítanak, és a következő években további növekedés várható az orosz autóiparban, bár az orosz-ukrán konfliktus és a szankciók továbbra is jelentős kihívásokat jelentenek az ipar számára.
Az orosz autógyártás csúcsát az 1970-es években és az 1980-as évek elején érte el, amikor az orosz autógyárak több mint 2 millió autót gyártottak évente. Azonban az orosz autóipar hanyatlása a 1990-es években kezdődött, amikor az orosz gazdaság összeomlása miatt a kereslet jelentősen csökkent.
Azóta az orosz autógyártás folyamatosan küzd az importált autókkal és az alacsony minőségű, elavult technológiával. Az orosz autóipar főbb vállalatai közé tartozik a Lada, az UAZ, az GAZ és a Kamaz. A Lada továbbra is az orosz autóipar vezető márkája, és a vállalat autóit exportálja számos országba.