Örülünk a látszateredményeknek, mint majom… Tovább csökkent a közúti balesetek száma

A március végével zárult első negyedév ismét szerencsésebb volt, mint egy évvel korábban. A személyi sérüléses balesetek száma ugyanis 3141-ről 2876-ra csökkent.

Jóllehet a kijárási korlátozás csupán március 28-án 0.00 órakor lépett hatályba (igaz, március 16-tól vezették be a digitális oktatási rendet, azaz az otthon tanulást), az év harmadik hónapjában mégis 30,3 százalékkal 1225-ről 854-re csökkent a balesetek száma a tavaly márciusihoz képest.

Az első három hónapban a tavalyi 106-tal szemben csupán 86 halálos kimenetelű baleset történt. Amíg a tavalyi 106 esetben 127-en vesztették életüket, addig idén a 86 balesetben 91 haláleset történt.

Ugyanebben a negyedévben a súlyos sérüléses balesetek száma a tavalyihoz képest 13,2 százalékkal 895-ről 777-re csökkent, míg a 2013 könnyű sérüléses baleset 5,9 százalékos csökkenést jelentett.

Márciusban 29 halálos kimenetelű baleset történt, ami 12,1 százalékkal kevesebb az előző évi 33-hoz képest. Súlyos sérüléssel járó balesetből 38,1 százalékkal, míg a könnyű sérüléses balesetekből 27,5 százalékkal történt kevesebb, mint az előző év márciusában.

1_nev_summa.jpg

Az első negyedévben bekövetkezett balesetek 36 százalékát a rosszul választott sebesség, vagyis az abszolút és relatív gyorshajtás okozta. Az esetek 25 százaléka az elsőbbségi jog megsértése miatt történt, 14 százalék esetén a kanyarodási szabályok megszegése volt a kiváltó ok. Az adatok szerint a korábbi évek 30 százalék alatti értékéhez képest a gyorshajtás miatt bekövetkezett balesetek aránya emelkedett.

A statisztikai adatokból az is kiderült, hogy idén az ittasan balesetet okozók száma 3,8 százalékkal 248-ra emelkedett.

Az ittasan okozott balesetek aránya az összes balesetben 8,6 százalék, ami magasabb részarány az előző év azonos időszakában mért 7,6 százalékhoz képest.

1_nev_baleseti_halottak.jpg

A január–március hónapokban a balesetek 71 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták. A második legnagyobb csoport 8 százalékos aránnyal a tehergépkocsi-vezetők, tőlük alig maradnak el kerékpárosok 7 százalékkal és a gyalogosok 6 százalékkal.

Márciusban viszont 69 százalékos arányt képviseltek a személygépkocsi-vezetők, 8 százalékkal a második helyre kerültek a kerékpárosok, a tehergépkocsi-vezetők 7 százalékkal voltak a harmadik helyen, míg 5 százalékban a gyalogosok okoztak balesetet.