Összekapcsolt Passat vezetés – az új pilótafülke intuitív kezelést kínál
Egyértelműen elrendezett kijelzők és kezelőszervek, valamint új éjszakai lámpa kialakítás. A Passat kilencedik generációját vadonatúj pilótafülke-architektúrával szerelték fel. A központi elem itt a Digital Cockpit Pro (digitális műszerek) és a legújabb generációs infotainment rendszer. A rendszer vizuálisan szabadon álló kijelzőjét egy új fejlesztésű grafikus és menüstruktúra jellemzi, amely intuitív és könnyen kezelhető. A Passat számos beállítása egy új, természetes IDA hangvezérlési funkcióval is vezérelhető ChatGPT integrációval.
A Digital Cockpit Pro részletesen. A műszerek kijelzőjének átlója 260 mm (10,25 hüvelyk), 1280 x 480 pixeles. A visszaverődést és a tükröződést csökkentő új felületi bevonatnak köszönhetően a pilótafülke lapos kialakítású, és a műszerfalba egy nagy képernyőként van beépítve, mivel a tetején már nincs szükség árnyékolásra. A grafikus felület is új fejlesztésre került, és a funkciók köre bővült. A többfunkciós kormánykeréken található megfelelő gombok segítségével a vezető különböző alapvető grafikus konfigurációkat (nézeteket) választhat, amelyekhez külön-külön is hozzárendelhetők a funkciók. Négy nézet közül választhat: Klasszikus (kerek tárcsák), Progresszív (négyzetes mezők), Navigáció (megjelenített navigációs térkép útvonalvezetéssel) és a Passat R-Line esetében a névadó R-Line nézet (R logóval, felszereléssel) -változásjelző speciális fordulatszám-kijelzővel).
Az új infotainment rendszer részletesen. Az érintőképernyő az új infotainment rendszer (negyedik generációs, MIB4) digitális központjaként működik. Az új szabványos infotainment rendszer kijelzőjének mérete 285,6 x 160,6 mm (átlósan 12,9 hüvelyk), 1920 x 1080 pixeles. A Discover Pro Max navigációs rendszerrel együtt 332,07 x 185,79 mm (15 hüvelyk/2240 x 1260 pixel) formátumú kijelző választható. A vadonatúj grafika, szerkezet és menü navigáció mindkét verzióban azonos. A cél az volt, hogy a kezelés egyszerű, magától értetődő és testreszabható legyen. Ennek érdekében a kijelzőt két érintősávra osztották a képernyő tetején és alján, valamint a kezdőképernyőre. A vezető kedvenc közvetlen hozzáférési funkciókat rendelhet a felső sáv és a kezdőképernyő nagy területeihez. Az egyedileg konfigurált felső sáv és a statikus alsó sáv folyamatosan látható marad, amikor az illesztőprogram különféle funkciókat nyit meg alkalmazások formájában a kezdőképernyőn. Ez rendkívül egyszerűvé teszi a rendszer használatát. A hőmérséklet és a hangerő beállításához háttérvilágítású érintőcsúszkák találhatók az infotainment kijelző alatt.
Új szélvédő head-up kijelző. A Passat fedélzetén található másik, szintén újrafejlesztett pilótafülke-modul a head-up kijelző, amely a vezető számára lényeges információkat vetíti a szélvédőre a jármű előtti virtuális területen. Az elődben egy egyszerűbb, kisebb kihúzható vetítőfelületű head-up kijelzőt használtak.
Exkluzív Volkswagen podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Új kormányoszlop kapcsolók. A műszerfal vízszintes síkban egyenes vonalban fut, és kiváló minőségű és áttekinthető kialakítás jellemzi. A középkonzol több tárolóhelyet kínál, mert – mint a legújabb ID-ben. modellek – a sebességváltás most a kormányoszlop kapcsolójával történik (jobb oldalon), intuitív működési elvvel: a kapcsolót előre ‘D’ állásba fordítva előre, hátrafelé pedig ‘R’ állásba tolatáshoz, miközben a parkolás a fék a kapcsoló oldalának megnyomásával aktiválható. És mint az igazolványban. modelleknél például a Passatban a bal oldalon található új, többfunkciós kormányoszlop-kapcsolót használják az irányjelző és ablaktörlő funkciókhoz.
Több hely és jó minőség. Az új Passat Variant belseje még nagyobb teret kínál, mint az amúgy is bőkezű elődje. A hosszabb tengelytávnak köszönhetően például a maximális lábtér 50 mm-rel 947 mm-re nő. A csomagtér űrtartalma 40 literrel 690 literre nőtt (a hátsó ülések háttámláinak magasságáig megrakva). A hely 140 literrel 1920 literre nő, ha a hátsó üléspadot lehajtják. A minőség és a kényelem egyaránt új szintre emelkedett az új, kiváló minőségű anyagok használatának, az új fejlesztésű üléseknek és a hatékony zajszigetelésnek köszönhetően. Különösen az új akusztikus csomaggal kombinálva a Passat Variant alacsony zajszintje hasonló a felső közép- és prémium kategóriákban tapasztaltakhoz. A standard akusztikus szélvédő mellett az első és a hátsó ülések oldalablakaihoz akusztikus fóliával ellátott dupla üvegezést alkalmaznak.
Új ergoActive ülések masszázs funkcióval és légkondicionálóval. A Business, Elegance és R-Line változatok alapfelszereltségként új ergoActive első ülésekkel (komfort ülésekkel) vannak felszerelve, beleértve a deréktámasz beállítását és a pneumatikus 3-kamrás masszázst az üléstámlákban. Az ülések ArtVelours Eco, stílusos mikroflíz anyagból készültek. Az opcionálisan elérhető csúcskategóriás ülések az ergoActive Plus jelölést viselik. Ezek az ülések elektromos 14 irányban állítható, valamint 10 kamrás nyomáspontos masszázsfunkcióval a háttámlában és aktív légkondicionáló funkcióval (ülésfűtés plusz ülésszellőztetés) vannak felszerelve. A még jobb minőségű ergoActive Plus első ülések (bőr borítással) automatikus üléslégkondicionálással rendelkeznek. Az egyéni beállításokon kívül a vezető és az első utas aktiválhat egy automatikus üzemmódot; itt az ülések hőmérséklet- és nedvességérzékelői érzékelik a hűtési és/vagy fűtési igényt, és ennek megfelelően szabályozzák a klímát.