Összetéveszthetetlen e-tron dizájn az Audi A6 Avant e-tron koncepció sajátja
Méretei alapján az Audi A6 Avant e-tron koncepció egyértelműen az előkelő kategóriát képviseli: 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas, ami megegyezik az Audi A6/A7 sorozat jelenlegi modelljeivel. Dinamikus arányai és elegáns vonalai, köztük a márkára jellemző Avant-hátsó, már első pillantásra nyilvánvalóvá teszik, hogy ez a jármű egy szélcsatornában fogant.
Az aerodinamika mindig is kulcsszerepet játszott az Audi luxuskategóriában elért hosszú sikertörténetében. Az Audi 100/C3 – a maga idejében minden osztály aerodinamikai világbajnoka – legendás: a 0,30-as cW-értékével az Audi már 1982-ben messze felülmúlta versenytársait, és ez még hosszú évekig így is maradt.
A mostani Audi A6 e-tron koncepciójú elektromos meghajtású család új fejezetet ír a sikertörténetbe, és ismét bebizonyítja, hogy a márka mindig tökéletesen ötvözi a formát és a funkciót. A Sportback mindössze 0,22-es cW-értéke példa nélküli a villamosított C-szegmensben. Terjedelmes tetővonalával az Avant cW-értéke mindössze 0,02 egységgel haladja meg ezt az értéket. Hétköznapi értelemben ez azt jelenti, hogy a járműnek minimális a légellenállása – ami kezdetben alacsonyabb energiafogyasztást és ezáltal nagyobb hatótávolságot jelent. Ugyanakkor a szélcsatornában végzett finomhangolás ismét egy a legapróbb részletekig kivételes eleganciával és harmóniával rendelkező organikus formatervet eredményezett.
A nagyméretű, 22 colos kerekek, a rövid túlnyúlások, a lapos utastér és a dinamikus tetőív olyan arányokat kölcsönöz az Avantnak, amelyek egyértelműen egy sportmodellre emlékeztetnek.
Mivel nincsenek szögletes élek, a domború és homorú felületek megtörés nélkül váltják egymást, amely lágy árnyékokat eredményez a teljes karosszérián. Az Audi A6 e-tron koncepció monolitikusnak tűnik, mintha egyetlen öntőformában készült volna – különösen oldalról nézve.
A finoman hátrafelé lejtő tetőív a ferde D-oszloppal az Audi Avant ablaktervezésének jellegzetes vonása; a D-oszlop kifejezetten áramvonalasan emelkedik ki a jármű hátsó részének stabil aljából. A szemet gyönyörködtető quattro kerékjárati ívek hatásosan hangsúlyozzák a karosszéria szélességét, ugyanakkor szervesen illeszkednek az oldalsó felületekhez.
A kerékjárati íveket a járműküszöb feletti, speciálisan megformázott, fekete betéttel kiemelt akkumulátorterület köti össze – ez a dizájnelem mára az Audi márka elektromos járműflottájának védjegyévé vált. Szintén jellemzőek az Audi e-tron modellekre az A-oszlop tövében elhelyezett elegáns, kamerával ellátott virtuális külső tükrök.
A jármű orrát elnézve azonnal szembe tűnik, hogy az Audi A6 e-tron koncepció a négykarikás márka elektromos meghajtású képviselője. Jellegzetes ismertetőjegye a nagy, zárt Singleframe hűtőrács, amelyet alul mély légbeömlők szegélyeznek a hajtáslánc, az akkumulátor és a fékek hűtésére. A lapos fényszóró-foglalatok messze belenyúlnak az oldalirányban ívelt orr-rész oldalaiba, kiemelve a jármű karosszériájának vízszintesen igazodó felépítését.
A jármű hátulján egyértelműen azonosítható a szélcsatorna hatása. A felső hátoldali véget úgy alakították ki, hogy aerodinamikailag funkcionális és körkörösen leszakadó peremet hozzon létre. A színezett díszléccel ellátott hátsó spoiler vizuálisan kiemeli az A6 Avant e-tron koncepció hosszúkás, vízszintesen orientált sziluettjét. A légáramlással is fontos munkát végez az aerodinamika javítása érdekében.
Az alsó részen pedig a hátsó diffúzor két nagyméretű légkivezető nyílása van a lökhárító területébe integrálva. Ezek az alkatrészek, amelyek szintén színezett díszléccel rendelkeznek, úgy irányítják a jármű alatt áramló levegőt, hogy csökkentik a turbulenciát – a csökkentett légellenállás és a minimális aerodinamikai felhajtóerő tökéletes kombinációja.
A bemutatójármű sportos sziluettjét a Neptune Valley elnevezésű meleg szürke árnyalat hangsúlyozza. Míg a festék árnyékban modern, visszafogott megjelenésű, napsütésben teljes hatása kibontakozik, hogy effektpigmentjeivel lágyan irizáló arany árnyalataiba borítsa a bemutatójárművet.
Folyt. köv.!
Addig is HALLGASS BELE exkluzív Audi podcastjainkba ITT, vagy IDE KATTINTVA >>>