Összkerékhajtást és 261 pacit kap a vadonatúj GR Yaris
GR-FOUR: új összkerékhajtás rendszer
A GR Yaris teljesítményét az új GR-FOUR összkerékhajtás viszi az útra. Ezt a rendszert úgy tervezték, hogy mind a négy kerékre optimális hajtóerőt juttasson, miközben egyszerű és könnyű is. Az első és a hátsó tengely közt egy nagy érzékenységű tengelykapcsoló osztja el a nyomatékot. Extraként, a versenypálya csomag (részletek lejjebb) részeként két Torsen önzáró differenciál is rendelhető, melyek a bal és jobb oldali kerekek közti nyomatékeloszlást szabályozva segítik az autó irányítását. Az ötletes rendszer kissé eltérő áttételeket használ az első és a hátsó tengelyhez. Elvileg lehetővé teszi, hogy az első/hátsó nyomatékeloszlás 100:0 (teljes elsőkerékhajtás), vagy 0:100 (teljes hátsókerék-hajtás) legyen. Ez a rugalmasság előnyt jelent más – kettős tengelykapcsolós, vagy állandó hajtást biztosító központi differenciálos – összkerékhajtás rendszerekkel szemben, ráadásul a GR FOUR rendszer lényegesen könnyebb is ezeknél. A vezetőnek egy módozatválasztó kapcsoló segítségével lehetősége van ízlése és a menetkörülmények szerint beállítani az összkerékhajtást. Normál módban az alap első/hátsó nyomatékeloszlás 60:40. Sport módban az egyensúly hátra tolódik, és 30:70 arányú lesz a nyomatékeloszlás. Ez élvezetes vezethetőséget tesz lehetővé kanyargós utakon és versenypályán. Versenypálya üzemmódban 50:50 arányú az eloszlás, ami ideális a versenypályák kiélezett helyzeteiben, illetve a speciál szakaszokon. A nyomatékelosztás minden üzemmódban automatikusan alkalmazkodik a vezető és a jármű viselkedéséhez, illetve a pálya állapotához.
Speciális padlólemez és futómű
A GR Yaris a típus számára kifejlesztett speciális platformon alapul, melyet az új, 2020-as Yarishoz tervezett GA-B platform első, és a GA-C platform hátsó részének felhasználásával alakítottak ki. Ez a megoldás lehetővé teszi az újfajta futómű-kialakítást és a GR-FOUR összkerékhajtás használatát. A speciális padlólemez nagy mértékben hozzájárul az autó kitűnő stabilitásához és vezethetőségéhez. Az új Yaris csatolt lengőkaros hátsó futóműve helyett a GR Yarisban kettős keresztlengőkaros rendszer található, melynek minden elemét a nagy igénybevételre optimalizálták. Elöl MacPherson rugóstagokat használnak.
Nagy teljesítményű fékrendszer
A nagy teljesítményű fékrendszer 356 mm átmérőjű, hornyolt féktárcsáit és négydugattyús féknyergeit úgy tervezték, hogy megfeleljenek a nagy sebességű pályaautózásnál és a speciál szakaszokon fellépő kemény igénybevételnek, valamint magas színvonalú hőtűrő képességük legyen.
Versenypálya csomag
A vásárlók extraként versenypálya csomaggal is kérhetik a GR Yarist. A csomag a következőket tartalmazza: önzáró Torsen differenciálmű az első és a hátsó tengelyen, tuningolt futómű és 18 colos kovácsolt keréktárcsák Michelin Pilot Sport 4s 225/40R18 gumikkal.
Új GR gyártóközpont Motomachiban
A GR Yaris kifogástalan minősége érdekében a Motomachi üzemben külön gyártósort alakítottak ki a GR sportkocsik összeszerelésére. A hagyományos futószalagos rendszer helyett a karosszériakészítő és az összeszerelő sor különálló cellákból áll, melyeket automatikusan vezérelt járművek kapcsolnak össze. A gyártás során minden autó elkészítése nagyszámú manuális folyamatot igényel, amelyekhez a Toyota tapasztalt szakemberekből álló csapatot alkalmaz. A gyártósor kialakítása és a gondosan kiválasztott munkatársak képességei kivételes pontosságú összeszerelést tesznek lehetővé a nagy merevségű karosszériákon. Ez a pontosság hagyományos gyártósorokon nem lehetne elérhető. Ezekkel az új gyártási módszerekkel a GR üzem képes különböző típusú termékek kis sorozatszámú termelésére – úgy, hogy a produktivitást illetően nem kell kompromisszumot kötni.
Műszaki adatok
MOTOR | ||
Típus | Soros háromhengeres | |
Szelepvezérlés | DOHC 12 szelep, VVTi | |
Üzemanyag-ellátó rendszer | direkt és indirekt befecskendezés | |
Feltöltés | Turbó | |
Lökettérfogat (cm3) | 1 618 | |
Furat x löket (mm) | 87.5 X 89.7 | |
Sűrítési arány (:1) | 10.5 : 1 | |
Max. teljesítmény (DIN LE/ kW @ ford.) | 261/192 | |
Max. forgatónyomaték (Nm @ ford.) | 360 | |
Emissziós besorolás | Euro 6d Temp | |
ERŐÁTVITEL | GR-FOUR 4WD rendszer | |
Típus | 6 fokozatú manuális | |
TELJESÍTMÉNY | ||
Teljesítmény/tömeg arány (kg/kW – kg/DIN LE) | 6.7 – 4.9 | |
Végsebesség (km/óra) | 230 (elektronikusan határolt) | |
FUTÓMŰ | ||
Első felfüggesztés | McPherson | |
Hátsó felfüggesztés | Kettős keresztlengőkaros | |
Kormánymű | Fogasléces, elektromos rásegítéssel | |
Legkisebb fordulókör (m) | 10,8 | |
Fékek | ||
Elöl (átmérő mm) | Hűtött tárcsák (356) 4 dugattyús fix féknyereg | |
Hátul (átmérő mm) | Hűtött tárcsák (297) 2 dugattyús fix féknyereg | |
Gumiabroncsok | Dunlop SP Sport MAXX050 Michelin Pilot Sport 4s | |
– méret | 225/40 R 18 | |
KÜLSŐ MÉRETEK (mm) | ||
Teljes hosszúság | 3 995 | |
Teljes szélesség | 1 805 | |
Teljes magasság | 1 460 | |
Tengelytávolság | 2 558 | |
Nyomtáv elöl | 1 530 | |
Nyomtáv hátul | 1 560 | |
TÖMEG (kg) | ||
Saját tömeg (vezető nélkül) | 1 280 |