Összkerékhajtást és 261 pacit kap a vadonatúj GR Yaris

GR-FOUR: új összkerékhajtás rendszer

A GR Yaris teljesítményét az új GR-FOUR összkerékhajtás viszi az útra. Ezt a rendszert úgy tervezték, hogy mind a négy kerékre optimális hajtóerőt juttasson, miközben egyszerű és könnyű is. Az első és a hátsó tengely közt egy nagy érzékenységű tengelykapcsoló osztja el a nyomatékot. Extraként, a versenypálya csomag (részletek lejjebb) részeként két Torsen önzáró differenciál is rendelhető, melyek a bal és jobb oldali kerekek közti nyomatékeloszlást szabályozva segítik az autó irányítását. Az ötletes rendszer kissé eltérő áttételeket használ az első és a hátsó tengelyhez. Elvileg lehetővé teszi, hogy az első/hátsó nyomatékeloszlás 100:0 (teljes elsőkerékhajtás), vagy 0:100 (teljes hátsókerék-hajtás) legyen. Ez a rugalmasság előnyt jelent más – kettős tengelykapcsolós, vagy állandó hajtást biztosító központi differenciálos – összkerékhajtás rendszerekkel szemben, ráadásul a GR FOUR rendszer lényegesen könnyebb is ezeknél. A vezetőnek egy módozatválasztó kapcsoló segítségével lehetősége van ízlése és a menetkörülmények szerint beállítani az összkerékhajtást. Normál módban az alap első/hátsó nyomatékeloszlás 60:40. Sport módban az egyensúly hátra tolódik, és 30:70 arányú lesz a nyomatékeloszlás. Ez élvezetes vezethetőséget tesz lehetővé kanyargós utakon és versenypályán. Versenypálya üzemmódban 50:50 arányú az eloszlás, ami ideális a versenypályák kiélezett helyzeteiben, illetve a speciál szakaszokon. A nyomatékelosztás minden üzemmódban automatikusan alkalmazkodik a vezető és a jármű viselkedéséhez, illetve a pálya állapotához.

Speciális padlólemez és futómű

A GR Yaris a típus számára kifejlesztett speciális platformon alapul, melyet az új, 2020-as Yarishoz tervezett GA-B platform első, és a GA-C platform hátsó részének felhasználásával alakítottak ki. Ez a megoldás lehetővé teszi az újfajta futómű-kialakítást és a GR-FOUR összkerékhajtás használatát. A speciális padlólemez nagy mértékben hozzájárul az autó kitűnő stabilitásához és vezethetőségéhez. Az új Yaris csatolt lengőkaros hátsó futóműve helyett a GR Yarisban kettős keresztlengőkaros rendszer található, melynek minden elemét a nagy igénybevételre optimalizálták. Elöl MacPherson rugóstagokat használnak.

Nagy teljesítményű fékrendszer

A nagy teljesítményű fékrendszer 356 mm átmérőjű, hornyolt féktárcsáit és négydugattyús féknyergeit úgy tervezték, hogy megfeleljenek a nagy sebességű pályaautózásnál és a speciál szakaszokon fellépő kemény igénybevételnek, valamint magas színvonalú hőtűrő képességük legyen.

Versenypálya csomag

A vásárlók extraként versenypálya csomaggal is kérhetik a GR Yarist. A csomag a következőket tartalmazza: önzáró Torsen differenciálmű az első és a hátsó tengelyen, tuningolt futómű és 18 colos kovácsolt keréktárcsák Michelin Pilot Sport 4s 225/40R18 gumikkal.

Új GR gyártóközpont Motomachiban

A GR Yaris kifogástalan minősége érdekében a Motomachi üzemben külön gyártósort alakítottak ki a GR sportkocsik összeszerelésére. A hagyományos futószalagos rendszer helyett a karosszériakészítő és az összeszerelő sor különálló cellákból áll, melyeket automatikusan vezérelt járművek kapcsolnak össze. A gyártás során minden autó elkészítése nagyszámú manuális folyamatot igényel, amelyekhez a Toyota tapasztalt szakemberekből álló csapatot alkalmaz. A gyártósor kialakítása és a gondosan kiválasztott munkatársak képességei kivételes pontosságú összeszerelést tesznek lehetővé a nagy merevségű karosszériákon. Ez a pontosság hagyományos gyártósorokon nem lehetne elérhető. Ezekkel az új gyártási módszerekkel a GR üzem képes különböző típusú termékek kis sorozatszámú termelésére – úgy, hogy a produktivitást illetően nem kell kompromisszumot kötni.

Műszaki adatok

MOTOR 
TípusSoros háromhengeres
SzelepvezérlésDOHC 12 szelep, VVTi
Üzemanyag-ellátó rendszerdirekt és indirekt befecskendezés
FeltöltésTurbó
Lökettérfogat (cm3)1 618
Furat x löket (mm)87.5 X 89.7
Sűrítési arány (:1)10.5 : 1
Max. teljesítmény (DIN LE/ kW @ ford.)261/192
Max. forgatónyomaték (Nm @ ford.)360
Emissziós besorolásEuro 6d Temp



ERŐÁTVITELGR-FOUR 4WD rendszer
Típus6 fokozatú manuális



TELJESÍTMÉNY 
Teljesítmény/tömeg arány (kg/kW – kg/DIN LE)6.7 – 4.9
Végsebesség (km/óra)230 (elektronikusan határolt)



FUTÓMŰ 
Első felfüggesztésMcPherson
Hátsó felfüggesztésKettős keresztlengőkaros
KormányműFogasléces, elektromos rásegítéssel
Legkisebb fordulókör (m)10,8
Fékek 
Elöl (átmérő mm)Hűtött tárcsák (356)
4 dugattyús fix féknyereg
Hátul (átmérő mm)Hűtött tárcsák (297)
2 dugattyús fix féknyereg
GumiabroncsokDunlop SP Sport MAXX050
Michelin Pilot Sport 4s
– méret225/40 R 18



KÜLSŐ MÉRETEK (mm) 
Teljes hosszúság3 995
Teljes szélesség1 805
Teljes magasság1 460
Tengelytávolság2 558
Nyomtáv elöl1 530
Nyomtáv hátul1 560

TÖMEG (kg) 
Saját tömeg (vezető nélkül)1 280