Ősztől a hűvösvölgyi vonalon is közlekedhetnek alacsonypadlós CAF-villamosok

    Ősztől a hűvösvölgyi vonalon is közlekedhetnek a modern, alacsonypadlós CAF-villamosok – közölte a BKV Zrt. kedden az MTI-vel.

    Azt írták, hogy a beruházás részeként 3400 vágányméteren korszerűsítik a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cserélnek és vágányokat építenek át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cserélnek ki, továbbá fejlesztik az áramellátási rendszert is. A felújítás során 11 720 folyóméter földkábelt fektetnek le, kicserélnek 129 felsővezeték-oszlopot és korszerűsítenek két áramátalakító gépházat. Átépítik, akadálymentesítik a Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca megállóhelyeket is.


    Az elmúlt öt hétben jellemzően befejeződtek a bontási munkák és megkezdődtek az építések. A Széll Kálmán tér és Budagyöngye állomás között a villamospálya rekonstrukciója elkészült, ezt követi az áramellátási- és jelzőberendezések felújítása. A vonal többi részén párhuzamosan zajlanak a pályaépítési, áramellátási és jelzőberendezési munkák – ismertette a BKV.


    A tájékoztatás szerint a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint, amely tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés- és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV.


    A pályarekonstrukció része a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésének, amelynek egyik célja, hogy minél több vonalon lehessen alacsonypadlós, modern villamosokkal utazni. Ugyan a felújítás a nyári, iskolai szünet idején zajlik, a villamos forgalmat nem akadályozó munkákra még szeptemberben is számítani kell majd – tudatták a közleményben.