Pálya-Trabi ínyenceknek
A Trabant versenyautó legalább akkora legenda, mint a VFTS, még ha jelenleg már kevesebb fut belőle Magyarországon – olvasható a Rallye Rádió cikkében. De vannak még! Sőt a mai napig épülnek, újjáépülnek az autók, pl. az M Speciálnál, vagy Merencsicséknél, de más műhelyekben, csapatoknál is. És vannak bőven Németország keleti részében, az egykori NDK területén, a Trabant őshazájában mind rallye, mind pályaverzióban is. Egy pálya-Trabit mutat be az Ostblock MV videója.A volt NDK területén még megszámlálhatatlanul sok Trabi – és Wartburg, sőt Lada és Zastava is! – fut különböző versenyeken, legyenek azok rallye-, vagy pályaversenyek, és nem csak a mára 40-50+ -ba „öregedet” egykori mániások révén, hanem az olyan fiatalok körében is népszerű, akik már az NDK megszűnése után születtek.
David Wehlisch édesapja révén került be a Trabisok körébe, és egy 75 lóerős hatszázasa van, amiről az Ostblock MV készítette ezt a filmet.
Trabant 601 RS
Motor: 2-ütemű 2-hengeres, léghűtéses, Skoda Felicia önindító
Mikuni karburátor, hengerenkénti rezonátor, gyári elektronikus gyújtás
Sebességváltó: 4-fokozatú, minden áttétel más , mint az utcai, beleértve a végáttételt is
Futómű: független, elöl laprugó, hátul spirálrugó, toronymerevítő
Fékek: elöl Wartburg dob, hátul Trabant dob
Tank, akkumulátor a csomagtérben
Kép és video: Ostblock MV