Páratlan vonóerő és maximális hatékonyság

A motor
A 3.0 V6 TDI erőforrásnak ezt a csúcsteljesítményt nyújtó változatát számos ponton továbbfejlesztették és módosították. A főtengely, a dugattyúk és a hajtórudak mind speciálisan úgy lettek kialakítva, hogy megfeleljenek a komolyabb igénybevételnek. A hőszabályozó rendszer igen sokoldalú. A forgattyúsháznak és a hengerfejeknek saját hűtőköre van, lehetővé téve, hogy a motorolaj gyorsan felmelegedjen egy hideg indítást követően. A hűtőfolyadékot szükség szerint az olajhűtő, a kompresszor, a BAS egység és a turbófeltöltő irányába vezetik. A nagyméretű változó geometriájú (VTG) turbófeltöltő akár 2,4 bar nyomással is tölthet. A kipufogó rendszer hanggenerátora pedig igazán telt hangzást biztosít a TDI számára.

Gyors, gördülékeny és hatékony: a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó
Az erőátvitelről a gyorsan és gördülékenyen kapcsoló nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó gondoskodik. Az alsó sebességfokozatoknál gyors, sportos kiosztás, míg a magasabb sebességfokozatoknál hosszabb váltóút jellemzi, utóbbi segít a fordulatszám és az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében. A tiptronic új részletmegoldásai lehetővé teszik, hogy hatékony együttműködésben dolgozzon a lágy hibrid (MHEV) rendszerrel. Amikor a sport terepjáró gurul és a motor üresjáratban van vagy teljesen lekapcsolt, a központi egységben nyílik egy kuplung és megszakad az erőátvitel. A tiptronic váltó számára egy elektromos olajpumpa teszi lehetővé az újrainduláskor szükséges sebesség bekészítését a vitorlázás során.

Quattro összkerékhajtás és sport differenciálmű
Mint minden S modell az Audi kínálatában, az új SQ5 TDI is szériafelszereltségben quattro állandó összkerékhajtással készül. Normál körülmények között az önzáró központi differenciálmű 40:60 arányban osztja szét a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amikor az autó csúszását érzékeli, az erő nagyobb részét arra a tengelyre irányítja, ahol jobb a tapadás. A menethelyzettől függően a nyomaték maximum 70 százaléka kerülhet az első vagy 85 százaléka a hátsó tengelyre.

A quattro hajtást egy intelligens szoftver funkció, a kerekenkénti nyomatékszabályozás egészíti ki, amely minden útfelületen aktív. Dinamikus kanyarvételnél a kanyar belső ívén forduló kerekeket éppen az előtt fékezi meg, hogy megcsúsznának. Ekkor az erőt a differenciálmű közvetítésével ahhoz a kerékhez irányítja a rendszer, amelyiknek jobb a tapadása, melynek köszönhetően a sport SUV könnyedén beveszi a kanyart. Ez az önmagát bekormányzó funkció sokáig semleges viselkedést biztosít az autó számára, annak kezelhetősége továbbra is stabil, pontos és agilis marad.

Az ügyfeleknek lehetőségük nyílik egy a hátsó tengelyen elhelyezett sport differenciálművel is rendelni az SQ5 TDI modellt. Ez a rendszer a dinamikus kanyarvételeknél aktívan osztja szét az erőt a hátsó kerekek között. A sport differenciálmű lényegében beletolja az autót a kanyarba, kizárva minden eshetőséget az alulkormányozottságra. A szűk kanyarból való kigyorsításnál pedig több nyomatékot küld a külső hátsó kerékhez, a még agilisebb viselkedésért.

Sportos és precíz: az új SQ5 TDI futóműve
Intelligens ötlengőkaros felfüggesztés elől és hátul biztosítja a megfelelő alapot az új Audi SQ5 TDI sportos vezetési karakterisztikájához. Az Audi opcionálisan kínálja a dinamikus kormányzás rendszerét, amely hullámhajtómű segítségével – a sebesség és a kormányzási szög függvényében – széles tartományban változtatja a kormánymű áttételét. A csillapítás-szabályozással kiegészített felfüggesztés a szériafelszereltség részeként érkezik az új SQ5 TDI modellhez. A normál felfüggesztéssel szerelt Q5 modellhez képest ez 30 milliméterrel lejjebb engedi a karosszériát, különösen széles tartományt ölelve fel a komfortos és dinamikus beállítások között.

A sport differenciálmű, a motor, a kormányzás és a tiptronic sebességváltó, a csillapítás mind része az Audi drive select menetdinamikai rendszernek. Az Audi drive select segítségével a vezető számos profil közül választva módosíthatja a fenti rendszerek beállításait. Az Audi opcionálisan kínálja az S modellekhez kifejlesztett adaptív légrugózást is. Ez nem csupán a csillapítást igazítja, de a karosszéria szabadmagasságát is a mindenkori menethelyzethez állítja. Az új Audi SQ5 TDI szériafelszereltsége tartalmazza a 20 col átmérőjű, 255/45 méretű abroncsokkal szerelt könnyűfém kerekeket. Opcionálisan rendelhetőek 21 col átmérőjű kerekek is az új modellhez. A kínálat részét képezi három különböző, az Audi Sport GmbH által tervezett 21 col átmérőjű könnyűfém kerék is. Az első tengelyen hatdugattyús alumínium féknyergek lassítják az autót a 375 milliméter átmérőjű tárcsák segítségével. A fekete (opcionálisan piros színű) féknyergeken az S logó kapott helyet.