Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep Avenger
Mint arról korábban már beszámoltunk, az őszi autós seregszemlén debütált a Jeep újdonsága.
Folytatjuk a gép részletes bemutatását!
Terepalkalmasság mindenek felett
A Jeep szabadidőjárművek meghatározó jellemzője a terepalkalmasság. Ezt már ma is képes a környezetet kímélve biztosítani a márka, köszönhetően a 4xe plug-in hybrid technológiának, mostantól pedig tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhetők ezek az utánozhatatlan képességek.
Az új Avenger az első olyan, elsőkerék-hajtású Jeep modell, amely alapfelszerelésként kínál Selec-Terrain® rendszert, valamint lejtmenet-vezérlő funkciót. Ezek az elismerésre méltó első és hátsó terepszögekkel, valamint a jelentős szabad hasmagasággal együtt új mércét teremtenek a méretosztályban.
A Selec-Terrain® rendszer hat különböző üzemmódot kínál. A “normál” a mindennapi használatra szolgál, az „öko” nagyobb hatótávolságot tesz lehetővé, „sport” üzemmódban élvezetesebb vezethetőséget kínál a modell, a „hó” csúszós útfelületen vagy földúton biztosít maximális tapadást és erőátvitelt, a „sár” optimális tapadást és előrejutást szavatol, ha sáros úton kell közlekednünk, a „homok” pedig nem engedi, hogy elakadjunk laza útfelületen.
A jármű platformja a lehető legkompaktabb külső méretek mellett biztosítja a Jeep márkára jellemző összes fontos tulajdonságot és képességet.
Az új Avenger mindössze 4,08 méter hosszú, azaz 16 centiméterrel rövidebb a Renegade-nél.
A karosszéria arányait rövid első és hátsó túlnyúlás teszi határozottabbá. Ezen túlmenően aszfalton a méretosztálytól megszokottnál nagyobb méretű kerekek erősítik a modell kiállását. A rövid túlnyúlások és a nagy kerekek együtt a kategória legkiválóbb szabad hasmagasságát (200 mm) eredményezik, kiváló első (20°), középső (20°) és hátsó (32°) terepszögekkel. Ezek nélkülözhetetlen értékek terepen, ugyanakkor városi környezetben is hasznosak – például, ha meredek rámpán kell felhajtanunk.
Modern Jeep formaterv
Az Avenger modern hangvételben értelmezi újra a Jeep ikonikus formavilágát, és kompakt méretekbe ülteti azt át. Elől megjelenik az összetéveszthetetlen, hetes osztású hűtőmaszk. A Jeep márka egyik legfontosabb stíluseleme a korábbi függőleges elrendezés helyett most vízszintes rajzolatú, támogatva a funkcionális hatékonyságot.
Az ívelt hűtőmaszk túlnyúlik a fényszórókon, így ütközés esetén segít megóvni a lámpatesteket a sérüléstől. A szintén emblematikus Jeep örökségnek számító, kidomborodó kerékdobok robusztus, erőteljes hatást keltenek, aszfalton és terepen egyaránt magabiztos, lenyűgöző hatást sugároznak.
Az autó profilját klasszikus, trapéz alakú kerékívek határozzák meg. Ezek maximális kitérést engednek a kerekeknek, ami különösen fontos terepen. A jármű impozáns, 18 colos keréktárcsái diamond cut kidolgozást kaptak, a robusztus rajzolatú tárcsákra 690 mm-es átmérőjű abroncsokat szerelnek. Az autó sziluettje a lehető legáramvonalasabb, ugyanakkor dinamikus hatást kelt. Ezt erősíti a Jeep márka jelenlegi modellkínálatának jellemző formai eleme: a lebegő C-oszlop is.
Hátul jellegzetes lámpatesteket találtunk, amelyekhez a Jeep klasszikus marmonkannáinak X mintázatából merítettek ihletet. Ez az X motívum kívül és belül egyaránt többször visszaköszön az „X-Camo” grafikában, amely a hagyományos álcamintázatot az X betűvel kombinálja.
Körkörös védelem.
Az európai közúti balesetek 70 százalékát teszik ki a kissebességű ütközések. Az ezek okozta károk mérséklése érdekében az új Avengerst lökhárító védőbetétekkel, körkörös borítóelemekkel, valamint tokozott, ütésvédett lámpatestekkel szereltük fel.
Ezeknek köszönhetően a becslések szerint mintegy 1000 euróval csökkenthetők az ütközések során elszenvedett károk összege. A fényszórók tokozott kialakítása, valamint magas elhelyezkedése ugyancsak a kissebességű ütközések okozta károk ellen jelent védelmet. Az új lökhárító védőelemei anyagában színezett polimerből készülnek.
Emiatt a karcolódások nem látszanak meg rajtuk. A sérüléseknek jobban kitett felületeket – beleértve az ajtókat is – magasabbra húzott borítóelemek óvják a károsodástól.
Funkcionális, tágas belső tér
A vadonatúj Jeep Avenger belső tere a „funkció-vezérelt dizájn” elvét követi. A letisztult, robusztus belső kialakítást, amelynek központi eleme a keskeny kialakítású műszerfal, a Jeep márka története, azon belül is a Jeep Wrangler ihlette.
Az utastérben azonnal szembeötlik a műszerfal felső része, amelyen egyetlen vízszintes, funkcionális elem húzódik végig. Ezen kaptak helyet a légbeömlők, a hangulatvilágítás elemei, valamint a 10,25 colos központi érintőképernyő, amelyet a vezető és első utasa egyforma könnyedséggel olvashat le és kezelhet. A műszerfal alsó felén tágas tárolóhelyet találunk.
Az új Avenger a kategóriára nem jellemző, egyedi részletmegoldásokkal büszkélkedhet, a motorosan állítható, masszázsfunkciós bőrülésektől kezdve az éjszakai vezetés során a szemet kímélő, többszínű hangulatvilágításon át a széles napfénytetőig (a későbbiekben lesz elérhető.) Az oldalsó helyzetjelzők felnyitott csomagtérajtóval is láthatók maradnak, ami fokozott biztonságot jelent.
A padlókonzol kialakítása során arra törekedtek, hogy minél több kihasználható helyet biztosítsanak a vezető és az utas számára. Az összesen 34 liternyi tárolókapacitás lenyűgözően magas érték, különösen a szegmens 15 literes átlagához képest.
Ennek érdekében optimalizálták a helykihasználást, és olyan funkcionális, tágas tárolórekeszeket alakítottak ki, amelyekben egy szabványos kézipoggyász teljes tartalma elfér.
A rugalmas, moduláris kialakítású padlókonzol eltolható, sőt, akár ki is emelhető, így alkalmazkodva a tárolni kívánt tárgyak méretéhez. Szintén praktikus az automata sebességváltó vezérlő gombjai alatt található, mágneses fedelű rekesz. Ebben a rekeszben telefont tölthetünk, és a telefon mellett elfér benne egy 1,5 literes vizespalack is.
A csomagtartó kialakítását szintén a funkcionalitás határozta meg. Nem csak az egyik legtágasabb (380 literes) csomagtartó a szegmensben, de funkcionalitása is kimagasló: a rakodóperem magasságát 720 mm-re csökkentették, az ajtónyílás szélessége meghaladja az 1 métert, a hátsó ajtó pedig akár kéz nélkül, motorosan is nyitható, ami szintén nem mindennapi ebben a méretosztályban.