Pécel és Aszód között ismét közlekednek a vonatok december 8-tól
A pályaépítés miatt továbbra is lesznek menetrendmódosítások a Budapest–Hatvan vonalon
A Budapest–Hatvan vasútvonal rekonstrukciójának következő fázisában, december 8-tól március 20-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Pótlóbuszokkal már nem kell utazni, a vonalat megnyitják a vonatforgalom számára, és a beruházás befejezéséig, 2020 végéig már nem lesz szükség a forgalom teljes szüneteltetésére. A végleges állapotban elérendő pályasebességhez képest egyelőre csökkentett sebességgel lesz használható a pálya, ezért vágányzári menetrend szerint közlekednek a vonatok. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által irányított rekonstrukció 2020 végéig folytatódik, ezért újabb menetrendi módosítások várhatók több ütemben jövőre is. A beruházás előnyeit, a gyorsabb és sűrűbb közlekedést csak ezeket követően tudja biztosítani a vasúttársaság.
A február óta tartó, Pécel és Aszód állomások közötti teljes vágányzárat december 8-tól feloldja a MÁV, ennek eredményeként a karácsonyi és év végi ünnepek előtt megindulhat a vonatforgalom a Pécel és Aszód közötti, felújított szakaszon is. A kivitelezési munkák az eredeti ütemtervnek megfelelően 2020-ban is folytatódnak.
A vasútvonal állomásait és megállóhelyeit részben ideiglenes megoldásokkal kapja vissza az utazóközönség, annak érdekében, hogy a pótlóbuszok helyett a lehető leghamarabb állhasson helyre a vasúti közlekedés. Rákos–Hatvan vonalszakasz valamennyi állomásán és megállóhelyén a megszokotthoz képest jelentősen megváltozott a vágányok, peronok elhelyezkedése, valamint az azokhoz vezető közlekedési útvonalak és létesítmények fekvése, megközelíthetősége. A peronok ideiglenes megközelítési útvonalait szilárd vagy murvás burkolattal építették ki, melyek folyamatos fenntartásáról a kivitelezők gondoskodnak.
Nyul Zoltán a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kiemelte: „A komplex beruházás részeként nemcsak a vasúti pálya, a felsővezeték és a biztosítóberendezés újul meg, hanem liftek, P+R parkolók létesülnek, valamint az állomásépületek is megszépülnek. A fejlesztés részeként például a Budapest-Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között megépül egy III. vágány, valamint átépül a gödöllői HÉV végállomás is. A munkálatok továbbra is folyamatban vannak, de teljes vágányzárra már nincs szükség.”
Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „A korszerű, modern vasúti infrastruktúra megvalósításával, lehetővé válik a KISS motorvonatok közlekedtetése is a szakaszon 2022 végéig. A beruházás eredményeként, kiszámíthatóbb, stabilabb lesz a menetrend, nő a menetrendszerűség.”
Néhány állomáson már megnyitják a gyalogos aluljárókat, másutt viszont az állomásépületek felújítása, áthelyezése, a liftek beépítése és az ideiglenesen kialakított létesítmények környezetében a munkavégzés továbbra is folytatódik, emiatt fokozott körültekintés szükséges. A biztonságos közlekedés feltételeit mindenütt biztosítják a kivitelezők, ám az utasoknak azt javasolja a vasúttársaság, hogy a befejezésig kényelmes, stabil járást biztosító cipőben menjenek az érintett állomásokra.
Az utasforgalmi, illetve munkaterületek egyelőre nem teljeskörű akadálymentességéért, illetve a még nem végleges műszaki állapotok miatti kényelmetlenségekért a NIF és a MÁV a továbbiakban is a közlekedők megértését és türelmét kéri.
A fontosabb menetrendi változások december 8-14-ig, valamint december 15-től március 20-ig.
Első ütemben december 8-tól 14-ig változik a menetrend, amikortól már nem kell átszállni pótlóbuszokra, de a december 15-i menetrendváltáshoz igazítva kisebb módosítások lesznek a március 20-ig tartó ütembe. (Ahol külön nem tüntettük fel a dátumot, ott december 8. és március 20. között érvényes a megadott közlekedési rend.)
A legtöbb utast érintő Budapest-Keleti pályaudvar–Gödöllő közötti elővárosi szakaszon, munkanapokon félóránként közlekednek a vonatok, kényelmes, modern FLIRT motorvonatok állnak az utasok rendelkezésére.