Péntek délutántól használható az M44 Békéscsaba és Kondoros közötti szakasza

    Az eredetileg tervezettnél másfél hónappal korábban, péntek délutántól használhatják az autósok az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-Kondoros közötti 17,6 kilométeres szakaszát – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pénteken közleményben az MTI-vel.

    A 17,6 kilométeren egy bazaltbeton pályaszerkezettel készült turbó körfogalom, egy különszintű csomópont, két vadátjáró és hét híd épült meg. Kétsoprony térségében új pihenőt alakítottak ki, Békéscsabán pedig bővült a mérnökségi telep, amelynek feladata az elkészült szakasz üzemeltetése lesz – tudatták.


    A kivitelező Duna Aszfalt Kft. január végéig, a szerződésben szereplő befejezési határidőig a Kondorosnál lévő ideiglenes csomópont elbontásán, a Fürjesi csomópontban a 44-es számú főút melletti kerékpárút korrekciójának befejezésén, valamint a felvonulási területek rendezésén, rekultivációján dolgozik majd.


    A közlemény idézi Schanda Tamást, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkárát, aki elmondta: a kormány azt szeretné, hogy Magyarország 2030-ra Európa öt legélhetőbb és legversenyképesebb országa közé tartozzon, amihez elengedhetetlen a megfelelő úthálózat.


    „2025-re Magyarország mind a 23 megyei jogú városa kivétel nélkül elérhető lesz négysávos úton, és a hazai települések háromnegyede, azaz az ország lakosságának 90 százaléka 30 perces közelségben lesz egy négysávos úthoz” – fejtette ki.


    Herczeg Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő szerint az M44-es „konkrét vállalkozói, befektetői érdeklődéseket hozott”, ami meghatározó a megye gazdasági fejlődése szempontjából.


    Takács Árpád Békés megyei kormánymegbízott is azt emelte ki, hogy a fejlődő ipar és mezőgazdaság vonzza a szakképzett munkaerőt, a magasan képzett humán erőforrást, ami Békés megye népességmegtartó erejének záloga.


    Az M44-es Kondoros és Békéscsaba közötti szakasza nettó 41,4 milliárd forint magyarországi forrásból épült meg. A menetidő Budapest és Békéscsaba között a tavaly átadott 62 kilométerrel együtt akár 25 perccel is csökkenhet. Személygépkocsik számára továbbra is ingyenesen használható lesz az út.


    Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: dolgozik a kivitelező az M44 Lakitelek-Tiszakürt közötti szakaszán is. A főpályán – a műtárgyak kivételével – már végig aszfaltréteg van. A Tisza felett épülő 556 méter hosszú híd alépítményi munkálatai elkészültek, az előregyártott vasbeton hídgerendákat beemelték, a mederhidat tartó pilonok építése a befejezéséhez közeledik.


    Elindult az előkészítő munka Szentkirály és Lakitelek között is; a Kecskemét és Szentkirály közötti szakaszon pedig megkezdődött a területszerzés – olvasható a közleményben.


    Az M44-es gyorsforgalmi út 110 kilométer hosszú lesz, 54,6 kilométernyi fejlesztés Békés megyében valósul meg.