Performance pickup kifejezetten az európai vásárlóknak
Lenyűgöző formák, lenyűgöző funkciók
A kontrasztos Dyno Grey elemekkel tarkított Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White és Conquer Grey fényezések hatásosan hangsúlyozzák ki az új Ranger Raptor agresszív karakterét, kimagasló teljesítményét és funkcionalitását.
Az orr-rész a világ első, gyári tuninggal készült off-road pickupja, a Ford F-150 Raptor hangulatát idézi: a xenon-fényszórók között és a rácsszerkezetre épített első lökhárító fölött erőteljes megjelenésű, új hűtőrács uralja a látványt. A lökhárítóba épített új LED ködfényszórók funkcionális légterelő nyílásai kisimítják a karosszéria körül áramló levegő útját.
A látványos, kiszélesített kompozit első sárvédőket úgy tervezték, hogy jól bírják az off-road használat során keletkező sérüléseket, és hosszabb rugóutat biztosítsanak a túlméretes kerekek számára. Az oldalsó fellépők kialakítása megakadályozza a kőfelverődést a karosszéria hátsó részére, kivezető nyílásaik pedig megelőzik a sár, a homok és a hó lerakódását a felületen.
Mindemellett a Ranger Raptor vérbeli munkagép is maradt. A módosított hátsó lökhárítóba beépített vonóhorog 2500 kg vontatási kapacitást biztosít. A két első vonókampó 4635 kg-ig, a két hátsó pedig 3863 kg-ig terhelhető. Az 1560×1575 mm méretű platóbélés megóvja a hátsó traktus fényezését a szerszámok és a rakomány okozta karcolásoktól, de a hétvégi programok során is jó szolgálatot tesz, amikor az autó tulajdonosa koszos kerékpárokat vagy jetski-t szállít. A Platóhátfal Emelő Asszisztens rendszer új torziós rudazatot kapott, így a plató hátfala 66 százalékkal kisebb erőkifejtéssel hajtható fel.
A Ford Performance jellegzetes stílusjegyei a kabinban is felfedezhetők, ahol kiváló minőségű kézműves kidolgozás, harmonikus színek és strapabíró anyagok fogadják az utasokat. Az ülések erőteljes oldalpárnázása kiváló megtámasztást biztosít a nagy sebességű terepezés közben, és a duplán megerősített, szarvasbőr-hatású kárpitozáson nem csúszkál az utasok teste.
Az utasteret kék öltésekkel varrott bőrbetétek díszítik. A perforált bőrrel borított, egyedi kormánykerék mögött található kis tömegű, versenyautó-stílusú magnézium váltókarokkal gyorsan és pontosan lehet fokozatot váltani. A volánon jól látható jelzés mutatja a középállást – ami terepen hasznos segítség –, és a kormánykerék középső részét dombornyomású Raptor-embléma díszíti.
“Az új Ranger Raptor mindent tud, amire egy adrenalin-vadász autós vágyhat,” vélekedett Roeks. “Olyan, mint egy crossmotor, egy motoros szán és egy ATV egybegyúrva: ez a tökéletes kaland-pickup.”
A sivatagi versenyzés értékes tapasztalatai
A Ford Ranger Raptor pickup Baja üzemmódja a Baja 1000 futamra utal, vagyis a mexikói Baja California félszigetet átszelő kemény, hosszú távú versenyre, ami a világ egyik leghíresebb off-road erőpróbája.
Az új Ranger Raptor méltó utódja az eredeti Ford F-150 SVT Raptornak, amely 3. helyezést szerzett a 2008-as Baja 1000 futamon, majd pedig 2010-ben megjelent az amerikai márkakereskedésekben.
Elődjéhez, valamint a Ford F-150 Raptor legújabb generációjához hasonlóan a Ranger Raptor is kemény teszteken esett át az USA-ban, a Borrego Springs körül húzódó sivatagos vidék autógyilkos terepén.