Pesterzsébeten is #kerigerisített a BKK
A propaganda szerint biztonságosan használható kerékpárutak és -sávok teszik könnyebbé a közlekedést Pesterzsébeten. A kerület, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK közös projektjében megvalósult fejlesztéseknek köszönhetően az ott lakók közül egyre többen választhatják a kerékpározást a mindennapokban, és javultak a gyalogosközlekedés feltételei is.
Befejeződtek a munkák a XX. kerületben: a beruházás hozzájárul az élhetőbb és fenntarthatóbb városi környezet kialakításához, azaz egyre többen dönthetnek a kerékpározás mellett, társítva azt akár a közösségi közlekedéssel is. Fontos, hogy a mindennapi ügyintézés, a munkába, az óvodába vagy az iskolába járás kerékpárral is megoldható legyen minden korosztálynak.
A fejlesztések tervezésekor és a kivitelezéskor meghatározó szempont volt, hogy könnyebb legyen kerékpárral eljutni a kerület köz- és oktatási intézményeibe, az üzletekbe és a közösségi közlekedési megállókhoz.
A fejlesztés a közterületek közösségi használatára ösztönöz
Számos útvonal vált kerékpárral biztonságosan járhatóvá a kerékpárútszakaszok építésének, valamint a kerékpársávok kialakításának köszönhetően. Az új, csomóponti átvezetések megvalósításával vagy a már meglévők átalakításával biztonságosabbá vált a gépjármű-közlekedés is. A projekt részeként több egyirányú utca megnyílt a kétirányú kerékpáros-forgalom számára, valamint bővült a forgalomcsillapított övezetek és utcák száma.
A fejlesztés hatására javultak a városrészben a kerékpáros közlekedés feltételei, és az átalakított helyszíneken gyalog is rendezettebb és biztonságosabb körülmények között lehet közlekedni. A gyalogos- és zöldfelületek fejlesztése ösztönzi a közterületek közösségi használatát, vonzóbbá téve a fenntartható közlekedési módokat.
A beruházás során a BKK
• a főbb útvonalak mentén kerékpárutakat vagy kerékpársávokat alakított ki (Baross utca, a Szent Imre herceg utca, Topánka utca, Török Flóris utca, Szent Erzsébet tér);
• Pesterzsébet központi részétől két biztonságos kerékpáros útvonalat hozott létre Kispest irányában (egyrészt a Török Flóris utca–János utca–Erdő utca–Rákóczi utca, másrészt a Kalmár Ilona sétány–Dobos utca–Mikszáth utca–Köteles utca–Nagysándor József utca útvonalon);
• a Csepel felé igyekvőknek a Helsinki úti csomópont északi ágán is kiépítette a kerékpáros kapcsolatot;
• kerékpárosbaráttá alakította a Helsinki út–Kossuth Lajos utcai csomópont környezetét;
• a Helsinki út mentén a szervizutat a Határ úttól csaknem Soroksárig két irányban járhatóvá tette kisebb kerékpárútszakaszok és csomóponti átvezetések létesítésével, továbbá fejlesztette a közvilágítást;
• Pesterzsébet központi részein több helyi beavatkozással javította a biztonságos közlekedés feltételeit, valamint új, forgalomcsillapított övezetet hozott létre.
A műszaki átadás-átvételi eljárás – és ezzel a kivitelezési munka – 2023. november közepén befejeződött.
Több kerületben is zajlik az építkezés
A pesterzsébeti beruházás egy nagyobb fejlesztési program része: a III. és a XIII. kerületben, Kőbányán és Újbudán is javában zajlik a kivitelezés, a XV. kerületben és Kispesten már véget ért a munka.
Az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében érkező források lehetőséget teremtenek arra, hogy kerékpárosbaráttá alakítsuk a fővárosi úthálózat bizonyos részeit. A VEKOP-támogatású budapesti kerékpáros fejlesztésekről bővebben a BKK aloldalán olvashat.
Környezeti hasznuk van az autót felváltó lehetőségeknek
A BKK a Fővárosi Önkormányzattal szorosan együttműködve igyekszik megteremteni annak a feltételét, hogy a közlekedők a legmegfelelőbb közlekedési eszközt választhassák. A főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló, idén felülvizsgált, és a Fővárosi Közgyűlés által októberben ellenszavazat nélkül elfogadott Budapesti Mobilitási Terv (BMT) a közösségi, a kerékpáros és a gyalogosközlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul, hogy fővárosunk élhetőbb, még inkább ember- és környezetbarát legyen.
Budapesti Közlekedési Központ