Peugeot 208 halottaskocsi

Az évek során rengeteg szokatlan járművet láthattunk, amelyet temetkezési autóvá alakítottak át, de a képen látható Peugeot 208 halottaskocsi könnyen besorolható az első ötbe. Az Argentínában elérhető egyszeri jármű az egyik legfurcsább lehetőség arra, hogy elkísérje utolsó lakhelyére.

A francia szuperminit az argentin Córdoba városában működő Carrozados Rosano választotta donorautónak az átalakításhoz. Érdekes módon a cég nem először alakított át egy 208-ast halottaskocsivá, ahogy az előző generációs modellel is ezt tették.

A jármű elülső része, beleértve a lökhárítót, a fényszórókat, a hűtőrácsot, a motorháztetőt, az első sárvédőket és az első ajtókat, a hagyományos Peugeot 208-ból származik, pontosabban a belépő szintű burkolat, amint azt a blokkolt agyarak és a halogén is jelzi. világítási ruhák. Ugyanez vonatkozik a kerekekre, a hátsó lökhárítóra és a hátsó lámpákra, amelyek gyakorlatilag változatlanok maradnak. A hasonlóságok azonban ezzel véget is érnek, minden más személyre szabott.

A legszembetűnőbb változás a jelentősen megnyúlt tengelytáv, amely változtatásokat igényelt a modell CMP architektúrájában. Ezzel a 208-as halottaskocsi hosszabb minden más Peugeot-nál, beleértve a 408-as crossovert, az 508-as szedánt és az 5008-as SUV-t. A jármű tetejét meghosszabbították, így nagyobb a fejtér, és némileg javultak az arányok, bár a 15 colos keréksapkák ez utóbbin nem segítenek.

Előreláthatólag az ötajtós ferdehátú háromajtós karosszériává alakult, mivel senki nem használja a hátsó ajtókat, a profilon az egyedi karosszériaelemek az eredeti vonalait követik. A hátsó ajtó is egyedi gyártású, kárpótolva az extra magasságot.

Belül a kiemelés egy texturált rozsdamentes acél ágy hátul, amelyet úgy terveztek, hogy bármilyen koporsót elférjen. A LED-es világítás és a Napa-bőr kárpitozás luxus hangulatot teremt.

Az Argentínában található Peugeot 208 alapfelszereltsége 1,2 literes, háromhengeres Puretech benzinmotorral van felszerelve, amely 82 LE (61 kW / 83 LE) és 118 Nm (87 lb-ft) nyomatékot ad le. Ezt a motort a Stellantis modellek széles körben használják különféle hangolási szinteken, de ebben az esetben a turbó hiánya a Hearse nehezebb testével kombinálva valószínűleg kevésbé ideális specifikációkat eredményez. Ennek ellenére a teljesítmény ebben az esetben nem elsődleges, így nem lesz panasz.

A Peugeot 208-as halottaskocsi költségét nem ismerjük, de sejtjük, hogy a cég a szupermini mellett döntött az egyik oka a megfizethetőségnek, mivel a legtöbb temetésbarát átalakítás nagyobb, és sokszor lényegesen drágább járművekre épül.