Peugeot 408 érzelem

A PEUGEOT i-Cockpit® nyújtotta vezetési élmény

Belül az egyik legkarakteresebb PEUGEOT-elem a PEUGEOT i-Cockpit®, mely egy évtizede folyamatosan fejlődik, és generációról generációra egyre modernebb. Az új PEUGEOT 408-ban az ergonómia, a minőség, a praktikum és a technológia szempontjából egyaránt lenyűgöző együttes egy új infotainment rendszerrel, a PEUGEOT i-Connect®-tel gazdagodott.

A PEUGEOT i-Cockpit® jellegzetes eleme a kompakt kormány, mely hatványozottan élvezetes vezetést nyújt azáltal, hogy egyedülálló fürgeséget és precíz reakciókat biztosít. A kormánykerék ergonomikus kialakítású és fűthető (opciós felszerelés), és a multimédiás rendszer (rádió, telefon), valamint egyes vezetéstámogató funkciók kezelőszerveit is magában foglalja.

A közvetlenül a kormány fölött, a vezető szemmagasságában elhelyezett új digitális műszeregység egy 10” digitális kijelzőt foglal magában. GT kiviteli szinten a műszeregység 3D technológiával is kérhető. A teljes egészében konfigurálható és személyre szabható műszercsoporton többféle kijelzési mód közül lehet választani (TomTom online navigáció, rádió/média, vezetéstámogató rendszerek, energiaáramlási diagramok stb.), melyek a világításkapcsolón található gombbal közvetlenül változtathatók.

Az új PEUGEOT 408 műszerfala ún. „high-vent” kiképzésű, ami azt jelenti, hogy a szellőzők az utasok fejével szemközt, magasan helyezkednek el, ami jobb hőkomfortot biztosít.

Az újfajta felépítésből következően a 10” érintőképernyő egy kicsit alacsonyabban van, mint a vezető közvetlen látóterében elhelyezett digitális műszeregység, így könnyebben elérhető. A rendszerhez teljes egészében konfigurálható i-toggle kapcsolók tartoznak, melyek a nyitott könyvhöz hasonlító központi kijelző alatt találhatók, és a szegmensben egyedülálló esztétikai és technológiai szintet képviselnek. Az i-toggle kapcsolók a felhasználó által előre meghatározott funkcióbeállításokhoz (légkondicionáló, telefonos névjegy, rádióállomás, alkalmazás indítása stb.) tartozó gyorsgombok.

Az új 408 utasterének megtervezésekor a PEUGEOT egyik legfőbb célkitűzése a vezető és az első utas rendelkezésére álló tér kiegyenlítése volt. A PEUGEOT i-Cockpit®-nál megszokott, hogy a központi kijelző enyhén a vezető felé néz (driver oriented), ami a vezetés szempontjából ergonomikusabb, ugyanakkor az első utast sem akadályozza a kijelző használatában és az információk leolvasásában.

A középkonzol viszont szándékosan az első utas felé nyitott. A vezető felőli oldalon helyezkednek el a jármű dinamikus kezelőszervei. A vezető egy gombnyomással ki tudja választani a nyolcfokozatú EAT8 automata sebességváltó kívánt üzemmódját:

  • R (Reverse): hátramenet,
  • N (Neutral): üres fokozat,
  • D (Drive): a 8 fokozat valamelyikének automatikus kiválasztása a sebesség, a vezetési stílus, az útviszonyok és a jármű terhelésétől függően.

A funkciók két további gombbal egészülnek ki:

  • P (Parking): parkolás helyzet,
  • B (Brake): visszatápláló fékezés aktiválása (hibrid meghajtás esetén). A hagyományos meghajtású változatokon ehelyett egy M (Manual) gomb található, amely lehetővé teszi, hogy a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal manuálisan válassza ki a vezető a kívánt sebességfokozatot.

A fentiekhez járul még az üzemmódkapcsoló, mellyel az adott motortípusnak megfelelő üzemmódok (elektromos, eco, hibrid, normál és sport) közül lehet választani.

https://podcars.hu/roviden-a-peugeot-408-asrol/