PEUGEOT i-Cockpit® az új 508-asban is

ÉRZELEM:

A Peugeot-modellek belterének egy évtizede meghatározó eleme a PEUGEOT i-Cockpit®, mely minden generációváltáskor megújul és további funkciókkal gyarapodik. Az új 508 modellekbe beépített változat ergonomikus kialakítás, minőség, praktikus jellemzők és technológiai felszereltség szempontjából – elég, ha az új PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszerre gondolunk – egyaránt lehengerlő.

A PEUGEOT i-Cockpit® jellegzetes elemének számító kompakt kormány az egyedülállóan fürge és precíz viselkedés révén kiemelkedően élvezetes vezetést biztosít.

A kormánykerék közepén az új címerpajzs látható, közvetlen közelében pedig a multimédia-rendszer (audioforrások, telefon) vezérlői, valamint a hangerő-szabályozó és a hangvezérlő gombja helyezkedik el.

Közvetlenül a kormány fölött, szemmagasságban kapott helyet a konfigurálható és teljes mértékben személyre szabható digitális műszeregység. Az újonnan elérhető új kijelzési módok (TomTom online navigáció, rádió/média, vezetéstámogató rendszerek, energiaáramlási diagram stb.) kiválasztása közvetlenül a kormánykerékről történik.

A műszerfal közepén elhelyezett 10” HD érintőképernyő az ergonomikusabb használat érdekében enyhén a vezető felé néz („driver oriented”), de az első utas számára is tökéletesen látható.

A központi kijelző alatt található rafinált „zongorabillentyűk” segítségével a főmenü, a klímabeállítások, az egyes alkalmazások, a vezetéstámogató rendszerek, a telefon, a médiarendszer és a járműparaméterek villámgyorsan elérhetők.

A középkonzol stílusa az új sebességváltó-kapcsolótól különösen letisztult. A 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó kívánt üzemmódja egyetlen mozdulattal kiválasztható.

Hibrid meghajtás esetén a B (Brake) móddal lehet aktiválni a visszatápláló fékezést. A hagyományos változatoknál ugyanezen a helyen a manuális üzemmód bekapcsolására szolgáló M gombot találjuk, ahol a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal manuálisan kapcsolhatók az egyes sebességfokozatok.

Ehhez jön még az üzemmódválasztó, amely az érintett erőforrásnak megfelelő üzemmódok (Elektromos, Hibrid, Normál, Sport és 4WD) kiválasztására szolgál. A kiválasztott üzemmód adott esetben az elektronikusan vezérelt felfüggesztés keménységére (Normál, Komfort és Sport) is hatással van.