Peugeot Oxia
A Peugeot sorozatgyártási terveiről tanúskodik az is, hogy igen komoly összeget: 8 millió francia frankot fordítottak az Oxia kifejlesztésére. Ez jelenlegi árfolyamon körülbelül 6 milliárd forintnak felelne meg, márpedig puszta erődemonstrációra egyetlen autógyártó sem szán ennyi pénzt. Az, hogy az Oxia végül mégsem valósult meg, nem a Peugeot-n múlt: a világ gazdasága még nem állt talpra a New York-i tőzsde 1987-es összeomlása után, és a gyár nem látta alkalmasnak a pillanatot egy szupersportkocsi bevezetésére.
Így váltak sajnálatosan valóra azok a gondolatok, amelyeket a Peugeot különleges alkotásával kapcsolatban megfogalmazott: az Oxia „a modern ember lelkének legmélyén szunnyadó álmodót testesíti meg. Olyan autó, amelyre mindenki vágyik, ám senkié sem lehet.”
Peugeot Oxia műszaki adatok
Karosszéria | kétüléses, kétajtós kupé karosszéria, alumínium vázszerkezet, karbon-kevlár borítópanelekkel |
Nyers karosszéria tömege | 81,6 kg |
Autó menetkész tömeg | 1360 kg |
Teljes hosszúság: | 4 610 |
Teljes szélesség: | 2 019 |
Teljes magasság: | 1 130 |
Tengelytáv: | 2 799 |
Nyomtáv elöl: | 1 735 |
Nyomtáv hátul: | 1 684 |
Hajtáslánc: | V6-os biturbó középmotor, összkerékhajtás, elöl-hátul részlegesen önzáró differenciálmű |
Lökettérfogat | 2851 cm3 |
Legnagyobb teljesítmény | 670 LE @ 8200/perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 720 Nm @ 4500/perc |
Üzemanyagellátás | Bosch Motronic |
Sebességváltó | hatfokozatú manuális |
Felfüggesztés elöl / hátul: | kettős keresztlengőkaros |
Fékek elöl / hátul: | belső hűtésű tárcsafék, ABS |
Végsebesség: | 350 km/óra |
0-100 km/óra | ~5 mp |