Pininfarina Battista Targamerica elveszti a tetőt, szivartartót kap
Az egyetlen tető nélküli Battistát egy meglévő Battista-tulajdonos helyezte üzembe az Egyesült Államokban.
- A Pininfarina bemutatta a Battista Targamerica-t, az első egyedi kocsiból készült különlegességét.
- A tető nélküli hiperautót Agnelli Ferrari Testarossa Spider-je ihlette.
- Az egyedi jellemzők közé tartozik a szivartartó és az ülések közé szerelt humidor.
Az Automobili Pininfarina bemutatta első, Battistára épülő, kocsiból készült különlegességét. A Pininfarina Battista Targamerica az elektromos hiperautó egyedi változata, nyitott karosszériával, valamint egyedi belső és külső részletekkel, a tulajdonos preferenciáira szabva.
Az egyedülálló hiperautót a 2023-as Monterey Car Week alkalmával állították üzembe. Egy évvel később leszállítják tulajdonosának az Egyesült Államokban, aki egy „híres autógyűjtő és meglévő Battista tulajdonos”. A cég azt mondta, hogy az egyszeri „több, az ügyfélre jellemző elemet tartalmaz, amelyek életére és eredményeire utalnak”, így számukra még különlegesebb.
A fő különbség a szokásos Pininfarina Battista-hoz képest természetesen a tető hiánya és a kissé átalakított hátsó fedélzet. A külsőben az Argento Liquido Gloss (ezüst) és az Iconica Blu Gloss (kék) ékezetek ötvöződnek, Gianni Agnelli egyedi, 1986-os Ferrari Testarossa Spider-je ihlette. A hátsó szárny alatti Iconica Blu tűcsíkokat egy kézműves kézzel festette. Egy másik különlegesség az egyedi kerámiával polírozott könnyűfém keréktárcsák, fekete eloxált alumínium középső sapkákkal és a Ferrarira emlékeztető ötküllős kialakítással.
A szabad belső teret rugalmas barna bőrkárpitok jellemzik, kontrasztban a műszerfalon és a kormányon található fekete bőrrel. A fejtámlákon dombornyomott F logó található, az ülések közé pedig egy-egy tábla van elhelyezve. Az Automobili Pininfarina egy méretre szabott poggyászkészletet is bedobott, amely illeszkedik az utastér kárpitjához, és a Battista Targamerica sziluettjével van domborítva.
A belső tér legkiemelkedőbb eleme az egyedi szivartartó és a humidor, amelyet kifejezetten az ügyfelek számára készítettek. A testre szabott alumínium- és üvegtárcába akár három szivar is belefér, a megvilágítás a kiválasztott vezetési mód színéhez igazodik.
Dave Amantea, az Automobili Pininfarina tervezési igazgatója a Battista Targamerica-t az „első kocsiba épített egyedi járműnek” nevezte, hozzátéve, hogy „örökké egyedülálló járműként fog megállni, és soha nem fogják megismételni”. .
Az újratervezett panelek mellett a cégnek újra kellett terveznie a szénszálas monocoque-ot, hogy megfeleljen az új karosszériának. Andrea Crespi, az Automobili Pininfarina műszaki igazgatója elmondta, hogy a kihívás az volt, hogy „Battista szintű teljesítményt nyújtsunk a kemény karosszéria tető húzó alátámasztása nélkül”, ami egy „kreatív, egyedi alkotásnak” köszönhető. megoldás”.
A Pininfarina Battista Targamerica a Rimac által gyártott elektromos hajtásláncon osztozik a hagyományos Battista és B95 Barchetta hiperautókkal. A négyes villanymotorok együttes teljesítménye 1874 LE (1398 kW / 1900 LE) és 2340 Nm (1726 lb-ft) nyomatéka, míg az akkumulátor kapacitása 120 kWh. A Pininfarina szerint a 0-100 km/h-t (0-62 mph) kevesebb mint 2 másodperc alatt teljesítik, a végsebesség pedig meghaladja a 300 km/h-t (186 mph).
A Pininfarina Battista Targamerica nyilvános debütálására a The Quail, A Motorsport Gatheringben kerül sor, a Batman-ihlette B95 Gotham mellett. Közvetlenül a rendezvény után az egyszeri példányt átadják tulajdonosának, aki az egyetlen tetőtlen Battistáért nem titkolt összeget fizetett.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!