A Pirelli jövőre visszatér a rali világbajnokságba
Egy éves kihagyás után a Pirelli jövőre visszatér a rali világbajnokságba. Az olasz cég a versenysorozat kezdetétől, 1973-tól vesz részt a bajnokságon, ahol 181 győzelmet aratott és 25 világbajnoki címet szerzett az évek során.
A Pirelli új abroncsokat homologizált a rali autók legújabb generációjához és a WRC2 kategória beszállítója. Aszfalton és murván is növelve az abroncsok teljesítményét és élettartamát.
Emellett a Pirelli a jövő évtől a junior rali világbajnokságnak is kizárólagos beszállítója. Ezt a versenysorozatot az 1989. január 1-je után született pilótáknak rendezik, akik R2 osztályú Ford Fiestával versenyeznek. A nyertes egy vadonatúj Fiesta R5 gépkocsit nyer abronccsal, üzemanyaggal és ingyenes rali csomaggal a 2019-es WRC2 szezonra.
A Pirellinél régi hagyomány a junior versenyzők pályafutásának támogatása a rally világbajnokságon a Pirelli Star pilóta program és a WRC akadémia keretében. Ezekkel a programokkal olyan versenyzőket segített gyártói csapatokkal a sport élére emelkedni, mint Craig Breen, Elfyn Evans, Hayden Paddon és Ott Tanak. A jelenlegi világbajnok, Sebastien Ogier is Pirelli abroncson nyerte junior címét 2008-ban.
A jövő évi rally világbajnokságra a Pirelli teljesen új P Zero abroncsokat gyártott aszfaltra és Scorpion abroncsokat murvára az újratervezett, jeges és havas útra való Sottozero mellett, mely szegecses és szegecs nélküli változatban is elérhető.
Aszfaltra fejlesztették a vadonatúj P Zero RK5A és a lágyabb P Zero RK7B abroncsot. A vizes aszfalthoz bemutatják a Cinturato RWA-t. Ezek az abroncsok új futófelületi kialakítással és gumikeverékekkel készültek, ami az eddiginél nagyobb tapadást és teljesítményt biztosít a szabadalmazott technológiáknak köszönhetően.
Murvás úthoz az új Scorpion K4 Reinforced és a lágyabb Scorpion K6 Reinforced abroncsot vezeti be a Pirelli. Ezek az abroncsok nemcsak rendkívül gyorsak, de megerősítésük a legmostohább terepen is ellenállóvá teszi őket defekttel szemben. Az új futófelület fokozza a vezethetőséget és a kezelhetőséget.
A Monte Carlo-i és a svédországi téli ralihoz egy új generációs Sottozero abroncsot készített a Pirelli: a Sottozero B-t Monte Carló-ba és a (hosszú szegecses) Sottozero Ice-ot Svédországba. Ezek is szabadalmazott technológiával készültek a szegecsvisszatartás biztosítása érdekében, optimális tapadást nyújtva a pálya teljes hosszán
Ha tekintetbe vesszük a rali világbajnokságban játszott legendás, nagy múltra visszatekintő szerepünket” – mondta a Pirelli versenyfőnöke, Mario Isola –, „valamint csapataink és versenyzőink kiemelkedő sikereit, természetes, hogy jövőre visszatérünk. A Formula 1-ben szerzett tapasztalatainkra támaszkodva, kifejezetten a rally világbajnokság összetett igényeinek megfelelő abroncsokat fejlesztettünk, hogy fokozzuk versenyképességünket és megőrizzük megbízhatóságunkat. Nagy örömünkre szolgál a junior bajnokságra való visszatérés is, mert tökéletes összhangban van a fiatal versenyzők támogatásáról vallott filozófiánkkal, mely oly sok rallybajnok pályafutását segítette a múltban.”
A január 22-28-án a Rallye Monte-Carló-val induló rali világbajnokság iránti elkötelezettsége mellett a Pirelli továbbra is támogatja az európai ralibajnokságot, mely sok fiatal versenyző karrierjét előrelendítette és három egymást követő bajnoki címhez segítette a Pirelli versenyzőjét, Kajetan Kajetanowiczot. A 27 év alattiak junior Európa-bajnoksága ismét a Pirelli kizárólagos támogatásával kerül megrendezésre, újra R2-es autókkal.
Ez azt jelenti, hogy a Pirelli, az ultra-nagyteljesítményű közúti személyautó-abroncsok vezető gyártója világvezető a tehetséges fiatal pilóták támogatásában is – egészen a csúcsig kísérve őket.