Polo GTI Edition 25
Igen, negyedszázados lett a Polo tüzes GTI kivitele, ebből az alkalomból jön is egy Edition 25 modell.
Amikor 1979-ben bemutatkozott, az első Polo termékcsalád GT változata, nagy feltűnést keltett. De csak 1998-ban, a Polo harmadik generációjának egyik kivitele viselhette az ikonikus három betűt. A Volkswagen az első Polo GTI gyártását 3000 darabra korlátozta, és nem sokkal később be kellett jelentenie, hogy minden darab elfogyott.
A következő GTI változat néhány évvel később, 2006-ban jelent meg. A 132 kW (180 LE) teljesítményű Cup Edition igazi csemege volt a rajongók számára, mivel vizuálisan a Polo Kupában használt versenyautókon alapult.
Aztán jött az ötödik Polo generáció 2010-től: az 1,4 literes TSI motor turbó- és kompresszoros feltöltéssel a GTI-rajongók körében telitalálatnak bizonyult, és új rajongókat is megnyert magának. Az utód 2014-ben már komolyan emelt a lécen: a vadonatúj TSI motor 141 kW (192 LE) teljesítményt és 236 km/órás végsebességet kínált.
A Polo tovább fejlődött, és vele együtt fejlődött a GTI hagyománya is: a 2021-től megjelent hatodik Polo generáció új mércét állított fel a kompakt autók között. Alapját a moduláris keresztirányú mátrix (MQB) képezte, amely minden termékcsaládban a technológiai fejlődést, valamint a nagy karosszériaszilárdságot, a példásan alacsony járműtömeget és a kiváló töréstulajdonságokat jelenti.
A most bejelentett 25-ös egyetlen hátránya, hogy csak 2500 darabról szól a gyártási terv. A 152 kW (207 LE) teljesítményű és 320 Nm forgatónyomatékú kétliteres TSI motor 6,5 másodperc alatt gyorsítja az elsőkerék-hajtású Polo GTI Edition 25-öt száz kilométeres sebességre. A modell emellett szériafelszereltségként speciálisan hangolt sportfutóművel rendelkezik, ami 15 milliméterrel süllyeszti a karosszériát, és az elektronikus differenciálzárral (XDS) kombinálva biztosítja a GTI modellekre jellemző kiváló menetdinamika, a jobb tapadás és a precíz kezelhetőség szintézisét.
Az új különleges modell a klasszikus GTI jegyeket viseli, piros féknyergekkel és díszlécekkel, a hűtőrácson található méhsejtes kialakítással és krómozott kipufogócsövekkel. És ez még nem minden: a Polo GTI Edition 25 számos további exkluzív felszereltségi jellemzővel rendelkezik, többek között 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal, fekete külső tükrökkel, amelyek mind hozzájárulnak a sportos megjelenéshez.
A kocsi alapfelszereltségéhez tartoznak az IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók dinamikus fényasszisztenssel és nappali LED menetfénnyel, amelyek biztosítják az út rendkívül homogén megvilágítását. Emellett megtalálható a multifunkciós bőrborítású sportkormány, valamint számos, eddig csak a magasabb járműosztályokba tartozó asszisztensrendszer.
Az opcionális Travel Assist az IQ.DRIVE asszisztenscsomaghoz tartozik, és részben automatizált vezetést tesz lehetővé. A Travel Assist rendszer 0 km/h-tól a rendszer által meghatározott 210 km/h-s sebességhatárig képes részben átvenni az új Polo GTI kormányzását, fékezését és gyorsítását. Ehhez a Travel Assist a már ismert rendszerekre támaszkodik, többek között az adaptív sebességtartó automatikára, és a szériafelszereltségként a kocsihoz járó sávtartó asszisztensre.
dasblog