Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Polo GTI Edition 25

Posted on 2023.05.26.2023.05.25. By AztaCARom

Igen, negyedszázados lett a Polo tüzes GTI kivitele, ebből az alkalomból jön is egy Edition 25 modell.

Amikor 1979-ben bemutatkozott, az első Polo termékcsalád GT változata, nagy feltűnést keltett. De csak 1998-ban, a Polo harmadik generációjának egyik kivitele viselhette az ikonikus három betűt. A Volkswagen az első Polo GTI gyártását 3000 darabra korlátozta, és nem sokkal később be kellett jelentenie, hogy minden darab elfogyott.

A következő GTI változat néhány évvel később, 2006-ban jelent meg. A 132 kW (180 LE) teljesítményű Cup Edition igazi csemege volt a rajongók számára, mivel vizuálisan a Polo Kupában használt versenyautókon alapult.

Aztán jött az ötödik Polo generáció 2010-től: az 1,4 literes TSI motor turbó- és kompresszoros feltöltéssel a GTI-rajongók körében telitalálatnak bizonyult, és új rajongókat is megnyert magának. Az utód 2014-ben már komolyan emelt a lécen: a vadonatúj TSI motor 141 kW (192 LE) teljesítményt és 236 km/órás végsebességet kínált.

A Polo tovább fejlődött, és vele együtt fejlődött a GTI hagyománya is: a 2021-től megjelent hatodik Polo generáció új mércét állított fel a kompakt autók között. Alapját a moduláris keresztirányú mátrix (MQB) képezte, amely minden termékcsaládban a technológiai fejlődést, valamint a nagy karosszériaszilárdságot, a példásan alacsony járműtömeget és a kiváló töréstulajdonságokat jelenti.

A most bejelentett 25-ös egyetlen hátránya, hogy csak 2500 darabról szól a gyártási terv. A 152 kW (207 LE) teljesítményű és 320 Nm forgatónyomatékú kétliteres TSI motor 6,5 másodperc alatt gyorsítja az elsőkerék-hajtású Polo GTI Edition 25-öt száz kilométeres sebességre. A modell emellett szériafelszereltségként speciálisan hangolt sportfutóművel rendelkezik, ami 15 milliméterrel süllyeszti a karosszériát, és az elektronikus differenciálzárral (XDS) kombinálva biztosítja a GTI modellekre jellemző kiváló menetdinamika, a jobb tapadás és a precíz kezelhetőség szintézisét.

Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners

Az új különleges modell a klasszikus GTI jegyeket viseli, piros féknyergekkel és díszlécekkel, a hűtőrácson található méhsejtes kialakítással és krómozott kipufogócsövekkel. És ez még nem minden: a Polo GTI Edition 25 számos további exkluzív felszereltségi jellemzővel rendelkezik, többek között 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal, fekete külső tükrökkel, amelyek mind hozzájárulnak a sportos megjelenéshez.

A kocsi alapfelszereltségéhez tartoznak az IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók dinamikus fényasszisztenssel és nappali LED menetfénnyel, amelyek biztosítják az út rendkívül homogén megvilágítását. Emellett megtalálható a multifunkciós bőrborítású sportkormány, valamint számos, eddig csak a magasabb járműosztályokba tartozó asszisztensrendszer.

Az opcionális Travel Assist az IQ.DRIVE asszisztenscsomaghoz tartozik, és részben automatizált vezetést tesz lehetővé. A Travel Assist rendszer 0 km/h-tól a rendszer által meghatározott 210 km/h-s sebességhatárig képes részben átvenni az új Polo GTI kormányzását, fékezését és gyorsítását. Ehhez a Travel Assist a már ismert rendszerekre támaszkodik, többek között az adaptív sebességtartó automatikára, és a szériafelszereltségként a kocsihoz járó sávtartó asszisztensre.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Polo GTI Edition 25, volkswagen, Volkswagen Polo GTI Edition 25, vw, VW Polo GTI Edition 25

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Zagyva Dorka ORB2-ben debütál a Salgó Rallyn
Next Post: Megváltoztak a prioritások

Kapcsolódó cikkek

  • Idézetek a DTM portimãói szezonnyitója előtt Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kangoo Van E-TECH Electric Bemutató
  • Újra kapható lesz Európában a Honda Dax Bemutató
  • Ausztráliában​ ​is​ ​elstartoltak​ ​az​ ​észt​ ​startup​ ​autói Hírek
  • Hamarosan biciklivel is utazhat két hűvösvölgyi járaton Ctrl+C - Ctrl+V
  • Megin’ baleset és lezárás az M1-esen Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT