Power of choice – Az új 208-as moduláris platformja
CMP/e-CMP: hatékony, moduláris platform
Az új PEUGEOT 208 a PSA legújabb generációs padlólemezére, a CMP (Common Modular Platform) platformra épült. A B és C szegmens modelljeinek fenntartott új padlólemez az EMP2 (Efficient Modular Plateform) platformmal útjára indított kínálatot egészíti ki.
Ahogyan a neve is jelzi, a CMP platform méreteire és a kapcsolódó erőforrásokra nézve moduláris kialakítású. A többféle energiaforrással való társíthatósága révén lehetővé teszi, hogy a jövendő ügyfelek választhassanak a hagyományos belső égésű (benzines/dízel) és az elektromos meghajtás közül.
A környezetkímélő tulajdonságok a fejlesztés teljes időtartama alatt kiemelt fontosságot élveztek. Az új platform használatával az alábbiaknak köszönhetően csökkent a PEUGEOT 208 CO2-kibocsátása:
- kisebb tömeg (30 kg-mal könnyebb, mint a PF1 platform),
- jobb aerodinamikai jellemzők (simább padlólemez, vezérelt légbeömlőnyílások),
- alacsonyabb gördülési ellenállás („A” kategóriás gumik, kisebb a mechanikai súrlódás a futóműveknél),
- a hajtásláncok optimalizálása (jobb égési hatásfok, downsizing, mechanikai súrlódások csökkentése, hosszabb áttételek és a Stop & Start rendszer általános alkalmazása).
A CMP platform a nagyobb kényelem és biztonság záloga is egyben:
- jobb a zaj- és a hőkomfort, és kevesebb rezgéssel kell számolni,
- a B szegmensben eddig ismeretlen, felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerek állnak rendelkezésre.
Új PEUGEOT e-208: e-motion
A bevezetés pillanatától elérhető új PEUGEOT e-208-at a 100%-ban elektromos motornak köszönhetően fürge viselkedés és felvillanyozó vezetési élmény jellemzi:
- 100 kW-os (136 LE) motor 260 Nm nyomatékkal (mely már 0 km/h-tól rendelkezésre áll): gyors reakciók,
- csendes működés rezgések nélkül,
- a központi képernyőn megjelenő high-tech animációk (a hajtáslánc működésének valós idejű kijelzése).
Az új PEUGEOT e-208 háromféle vezetési módot kínál:
- eco: optimális hatótávolság,
- normál: maximális kényelem a mindennapos használat során,
- sport: a teljesítményt és az intenzív érzeteket előnyben részesítő üzemmód maximális teljesítménnyel és nyomatékkal (0–100 km/h 8,1 s alatt).
A sebességváltó karral kétféle fékezési mód közül lehet választani, melyek az akkumulátor regenerálásának más-más módját valósítják meg:
- mérsékelt erősségű: a belső égésű motorral szerelt gépjárművekhez hasonló élménnyel,
- fokozott: a gázpedállal kontrollált lassítás.
Az új PEUGEOT e-208 hőkomfortja az alábbiaknak köszönhetően a legjobb versenytársakéval vetekszik:
- a nagyfeszültségű akkumulátor táplálta nagy teljesítményű (5 kW) fűtőellenállás,
- hőszivattyú és az utastéri hőmérséklet automatikus szabályozása, ami a belső égésű motorral szerelt gépkocsikéval megegyező komfortszintet biztosít. A hatótávolság sem szenved csorbát, hála a hagyományos légkondicionáló, ill. fűtőrendszerekénél jobb energiahatékonyságnak,
- fűthető ülések (változattól függően),
- az érintőképernyőről vagy a MyPeugeot® mobil alkalmazáson keresztül távolról is programozható előfűtés. A nagyobb kényelem biztosításán kívül ez a funkció a hatótávolság optimalizálását (a kívánt hőmérséklet gyorsabb elérése indításkor) és az akkumulátor ideális működési hőmérsékletének gyorsabb elérését is lehetővé teszi.
A helykínálat és a csomagtartó térfogata ugyanakkora, mint a hagyományos motorral szerelt változaton. A 220 liter térfogatú akkumulátorok az új PEUGEOT 208 padlólemeze alatt kaptak helyet.
A PEUGEOT szaktudás kötelez: az új PEUGEOT e-208 felfüggesztésének kialakításakor speciális fejlesztésekre és műszaki megoldásokra került sor (pl. az optimális súlyeloszlás érdekében), melyek segítségével a belső égésű változatokéhoz hasonló dinamikus tulajdonságokat sikerült elérni.
Az új PEUGEOT e-208 egy nagy teljesítményű 50 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) szabványnak megfelelően akár 340 km hatótávolságot biztosít. Ugyanez az érték a NEDC (New European Driving Cycle) ciklus szerint a 450 km-t is elérheti.
Az utastéri hűtőrendszerhez kapcsolódó folyadékkeringetéses hőszabályozás gyors feltöltést, optimális hatótávolságot és megnövekedett élettartamot biztosít. Az akkumulátorra 70% töltőkapacitás erejéig 8 év (vagy 160 000 km futásteljesítményig érvényes) garancia vonatkozik.
A feltöltési módok rugalmasak, és a mindennapi helyzetekhez igazodnak. Háromféle töltési mód létezik:
- hagyományos hálózati csatlakozóról vagy – a teljes feltöltést 16 óra alatt biztosító – Green Up™ Legrand® megerősített csatlakozóról (a gépkocsihoz kapott töltőkábellel),
- fali töltőegységről (Wall Box): a teljes töltés ideje háromfázisú kábellel (11 kW) 5h15, egyfázisú kábellel (7,4 kW) 8 óra,
- utcai töltőoszlopról: az akkumulátor hőszabályozásának köszönhetően lehetőség van 100 kW-os töltők használatára, és 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el.
Az új PEUGEOT e-208-ban az online navigációs rendszer képernyőjén vagy a MyPeugeot® mobil alkalmazáson keresztül időzített töltés beprogramozására is lehetőség van. A töltés elindítása és megállítása, valamint a töltési szint ellenőrzése bármikor kezdeményezhető.
Hogy segítse ügyfeleit az energetikai átállás folyamatában, az új PEUGEOT e-208 bevezetésével párhuzamosan a márka új szolgáltatásokat kínál, melyek a következő három alappilléren nyugszik:
Easy-Charge, avagy hogyan tegyük minél hozzáférhetőbbé a különböző töltési megoldásokat az ügyfelek számára:
- otthoni vagy irodai töltési lehetőségek töltőeszközök széles választékával (megerősített csatlakozó, Wallbox és Smart Wallbox fali töltőegység stb.), a szükséges villamos berendezések és a legjobb töltési megoldások felmérésével, valamint tényleges beszerelésével,
- nyilvános töltési megoldások a Free2Move szolgáltatások keretében,
köztük egy Európa-szerte több mint
85 000 töltőoszlopot számláló hálózat használatát biztosító kártyával, mely lehetővé teszi a töltőállomások előzetes kiválasztását a távolság, a töltés sebessége és az ár alapján. Az online navigációs szolgáltatás pedig a kiválasztott állomáshoz irányítja a gépjárművet.
Easy-Mobility, avagy hogyan biztosítsuk minden körülmények között ügyfeleink mobilitását:
- Trip planner: a Free2Move szolgáltatások keretében biztosított
útvonaltervező eszköz, mely hosszú utak megszervezésére is alkalmas: a
legelőnyösebb útvonalat ajánlja fel a következő töltésig még megtehető távolság
és az útközben fellelhető töltőoszlopok figyelembevételével. Az útvonalat az
online navigációs rendszerbe továbbítja, így az a gépkocsiban is elérhető.
- Mobility Pass: a gépjármű bérleti díjába beépített átalánydíjas szolgáltatás, mely kibővített és garantált mobilitást biztosít: az ügyfélnek bármikor a rendelkezésére áll a szükségleteinek megfelelő bérautó.
- E-coaching: a MyPeugeot alkalmazásban található eszköz, mely az új e-208 vezetésére és az optimális hatótávolság biztosítására vonatkozó tanácsokkal szolgál.
Serenity, avagy hogyan segítsük ügyfeleinket gépjárművük megismerésében és adottságaik maximális kihasználásában:
- új szimulátorok és digitális útvonalak az elektromos autók minél jobb felfedezésére a PEUGEOT weboldalakon,
- megfelelő szolgáltatási szerződések és assistance szolgáltatás, melyek ugyanazon finanszírozási megoldás részeként felhőtlen gépkocsihasználatot tesznek lehetővé,
- az akkumulátorkapacitást igazoló okirat, mely az akkumulátor kapacitásának garantálásával megkönnyíti a gépjármű újraértékesítését.
Az új PEUGEOT e-208 egy teljesen újfajta mobilitást is biztosít: városon belül a korlátozott forgalmú speciális zöld zónákban is szabadon közlekedhetünk vele.
Új PEUGEOT 208: az €6.d normáknak is megfelel
Az új PEUGEOT 208 a legújabb generációs belső égésű motorok komplett választékát kínálja: a benzinmotorok az €6.d, a dízelmotorok pedig az €6.d-temp normáknak is eleget tesznek. A PureTech 100 és 130 motorhoz a B szegmensben egyedülálló módon nyolcfokozatú EAT8 automata váltó is kérhető.
3 hengeres benzinmotorok 1,2 l hengerűrtartalommal:
- PureTech 75 S&S BVM5
- PureTech 100 S&S BVM6 vagy EAT8
- PureTech 130 S&S EAT8
4 hengeres dízelmotor 1,5 l hengerűrtartalommal:
- BlueHDi 100 S&S BVM6
A forgalmazó országok közül azokban, ahol kevésbé szigorú környezetvédelmi előírások vannak érvényben, kézi (BVM6) és automata (EAT6) sebességváltóhoz társított erőforrások is rendelkezésre állnak.