Premier az IFAT kiállításon

Az MAN jelentősen kibővíti elektromos teherautóinak (MAN eTruck) kínálatát.

  • Az MAN elektromos teherautók kínálata jóval egymillió lehetséges változat fölé bővült a korábbi három fix ügyfélkombinációról
  • Az új MAN eTGX és eTGS rugalmasan konfigurálható sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal és ágazatspecifikus felszereltséggel
  • Az akkumulátorok megfelelő teljesítményt nyújtó élettartama akár 1,6 millió kilométer vagy 15 év is lehet, felhasználástól függően
  • Az ügyféligényhez igazított akkumulátormennyiség akár 2,4 tonnával is növelheti a hasznos teherbírást
  • Iparágra szabott teljes körű eMobility szaktanácsadás egészíti ki a szolgáltatáskínálatot
  • Vezetéstámogató és biztonsági rendszerek innovációi elektromos és hagyományos teherautókhoz és MAN PowerMatic sebességváltók az MAN TGL és TGM típushoz

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Az MAN Truck & Bus jelentősen kibővíti elektromos teherautóinak kínálatát ügyfelei számára. Az elektromos teherautók konfigurálható változatainak száma több mint egymillióra nőtt a korábban meghatározott három ügyfélkombinációról. Az eTGX és eTGS fülke-alvázak új változatai nagy mértékben személyre szabhatók sokféle tengelytávolsággal, fülkeváltozattal, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és számos egyéb iparágra szabott megoldással. Az MAN a 4×2-es és 6×2-es fülke-alvázak új kínálatát először május 13-án, a 2024-es IFAT kiállítás nyitónapján mutatta be Münchenben. Az IFAT a világ legjelentősebb víz-, szennyvíz-, hulladék- és nyersanyag-gazdálkodási szakkiállítása. Az új, teljesen elektromos fülke-alvázak ideális alapjárművek a kommunális és közüzemi ágazatokban az alkalmazások széles választékának követelményeire. Az akkumulátorok megfelelő teljesítményt nyújtó élettartama az alkalmazási formától függően akár 1,6 millió kilométer vagy 15 év is lehet, ennek köszönhetően az akkumulátorok rendkívül tartósak és különösen megfelelnek kommunális felhasználásra is.

„A felépítményezési és iparági szakértelem mindig is az MAN génjeiben volt. Új elektromos teherautóink fejlesztésébe már a korai szakaszban és célirányosan bevontuk a felépítménygyártók szakértőit is. Ezáltal minden ügyfélnek az elektromos jármű és a felépítmény optimális kombinációját kínálhatjuk az adott alkalmazás követelményeinek megfelelően. Az új MAN elektromos teherautók a kommunális és közüzemi ágazat fenntartható villamosításának minden előfeltételét teljesítik” – mondta Friedrich Baumann, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának értékesítésért és ügyfélmegoldásokért felelős tagja az MAN sajtótájékoztatóján az IFAT kiállításon.

A 18-28 tonnás MAN eTGX és MAN eTGS fülke-alvázak a három, négy, öt vagy hat modulárisan kombinálható és változatosan elhelyezhető akkumulátorukkal és a választhatóan 333, 449 vagy 544 lóerő elektromos teljesítményükkel pontosan azt kínálják, amit a felépítménymegoldások széles választéka megkövetel: rugalmasan alakítható szabad helyek a jármű alvázán a felépítmények részegységei számára, különböző teljesítményszintű mechanikus és elektromos mellékhajtások széles kínálata a felépítmények különféle funkcióihoz, akár kilenc különböző tengelytávolság, hat fülkeváltozat, kormányzott és nem kormányzott utánfutó tengelyek, elöl laprugós és hátul légrugós, illetve mindenhol légrugós felfüggesztések, az adott alkalmazásra szabott menetprogramok és számos egyéb iparágra szabott megoldás.

Hátulról vagy oldalról betölthető hulladékgyűjtő járművek, egykaros görgős és kétkaros láncos konténeremelők például építési törmelékes konténerekhez, platós tehergépjárművek, három irányba billenthető felépítményes teherautók és darus billencsek építőanyagok szállításához, valamint hóeltakarító vagy emelőkosaras járművek is könnyedén kialakíthatók az új MAN elektromos fülke-alvázakból, amelyek sok más felépítménymegoldáshoz is megfelelnek. Mindehhez nagy hatótávolságok társulnak, ugyanis még a legrövidebb, 3,75 méteres tengelytávolság esetén is elérhető öt akkumulátor akár 400 kWh használható kapacitással. Ez akár 500 kilométer hatótávolságot is eredményezhet közbenső töltés nélkül. Ez azt jelenti, hogy kevesebb akkumulátorral is teljesíthetők a kommunális és hulladékgyűjtő alkalmazásokban jellemző napi futásteljesítmények. Ezáltal akár 2400 kilogrammal is növelhető a hasznos teherbírás.

Iparágra szabottan: átfogó eMobility szaktanácsadás és szolgáltatások

Az új elektromos teherautók kínálatával együtt az MAN a teljes körű eMobility Consulting szaktanácsadási szolgáltatását is bemutatta az IFAT kiállításon. Az elektromobilitásra való átálláshoz nyújtott szaktanácsadás a járművek alkalmazásának és a töltési infrastruktúra követelményeinek ügyfélre szabott elemzését is magában foglalja. Maguk a töltőállomások szintén a kínálat részét képezik a töltési infrastruktúra beszállítóival folytatott együttműködés révén. Akárcsak a hagyományos hajtású tehergépjárművek esetében, az elektromobilitás és a környezetvédelem igényeire szabott szervizszerződések és finanszírozási megoldások, valamint az új elektromos oroszlánok használatát támogató digitális szolgáltatások is rendelkezésre állnak.

Iparágra szabott szakértelem: az MAN az alkalmazási területek széles választékával az IFAT kiállításon

Az egykaros görgős konténeremelő felépítménnyel ellátott új MAN eTGS mellett az MAN hagyományos hajtású járművek kiállításával is bemutatta járműipari szakértelmét a környezetvédelmi felépítmények széles választékához az IFAT alkalmával. A belvárosok és gyalogos övezetek számára az MAN TGE kishaszonjárműből kialakított kompakt és jól manőverezhető hulladékgyűjtő és a téli útkarbantartó felépítménnyel ellátott MAN TGM képviselte a 3,5 és 18 tonna össztömeg közötti kategóriákat. Az MAN Individual az IFAT kiállításon bemutatta a fülke-alvázakhoz kínált iparágspecifikus átalakítások széles körű választékát, főként az új MAN elektromos teherautókhoz. A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek terén az MAN premierként bemutatta az automatikus vészfékrendszer és a hóekét rögzítő eszközhordozó lap kompatibilitását a szakkiállításon. Ezt egy újfajta elhelyezésű radarérzékelő tette lehetővé, amelyet nem takar el a jármű elejére felszerelt eszközhordozó lap.

Iparági előnyök: új vezetéstámogató, biztonsági és kényelmi funkciók

Szakkiállításon első alkalommal az MAN új vezetéstámogató, biztonsági és kényelmi funkciókat is bemutatott az IFAT kiállításon, amelyek 2024 óta elektromos és hagyományos hajtású tehergépjárművekhez egyaránt rendelkezésre állnak. Ezek közé tartozik a gyalogosok és kerékpárosok érzékelése, ami különösen fontos városi forgalomban és segíti megelőzni a kritikus helyzeteket, különösen a legsérülékenyebb közlekedők számára. A Front Detection funkció szintén része a harmadik generációs MAN automatikus vészfékrendszer (EBA) figyelmeztető és fékező stratégiájának. A további innovációk közé tartozik a táblafelismerő, az abroncsnyomás-kijelző, az elektronikus pótkocsiösszekapcsolás-segítő és az új tolatókamera-rendszer, amelyek támogatják, illetve tehermentesítik a járművezetőket a sokrétű, valamint megterhelő munkájukban. Ezenkívül az új MAN PowerMatic hidrodinamikus automatikus sebességváltó még hatékonyabb és kevesebb kopással járó sebességváltásokat tesz lehetővé az MAN TGL és TGM típusban. Továbbá jelentősen javítja a kényelmet, különösen a sok elindulással és megállással járó kommunális és közüzemi alkalmazásokban.