Q-q-ri-q! Itt a teljesen elektromos Skoda Elroq

Modern, masszív dizájn és tervezési választék fenntarthatóbb anyagokkal

Az új Modern Solid dizájnnyelvvel teljesen összhangban lévő Elroq belső terét az egyszerűség, a tágasság és a letisztult vonalak jellemzik. Az 5 hüvelykes Digital Cockpit már a Škoda Enyaq-ból ismerős, és egyértelműen megjeleníti a legfontosabb vezetési adatokat. A vezető további információkat kap az opcionális head-up kijelzőn és a kiterjesztett valóság vizualizációkon keresztül. Az infotainment rendszer központi kijelzője alapkivitelben 13 hüvelykes képernyőátlóval, valamint egyszerűsített menü- és kezelőfelülettel rendelkezik.

Az Elroq belső teréhez kínált Design Selections révén a Škoda még nagyobb hangsúlyt fektet a fenntartható, tartós és praktikus anyagokra. A kompakt SUV belépő szintű belső kialakítása a túlnyomórészt sötétszürke szövetekkel díszített Design Selection Studio. Például a Design Selection Loftban a Dark Melange színû Recytitan szálból készült kárpitozást használják az ajtólapokhoz, az ülésekhez, a mûszerfalhoz, a középsõ kartámaszhoz és a térdrészhez. A Recytitan 78%-ban újrahasznosított PET-ből áll, például ivópalackokból. A többit új PET-ből és mechanikusan újrahasznosított szálakból nyerik. A válogatatlan szálakat további vegyi kezelések nélkül dolgozzák fel.

Négy választható hajtáslánc és több mint 560 kilométeres hatótáv

A vadonatúj Škoda Elroq, amely a Volkswagen-csoport Modular Electrification Toolkit (MEB) rendszerére épül, négy hajtáslánc-változattal érkezik: az Elroq 50, 60, 85 és 85x. Ezek a modellek akkumulátorkapacitásukban és a megfelelő teljesítményben eltérőek, 170 LE (125 kW) és 300 LE (220 kW) között. A belépő szintű Elroq 50 hátsókerék-hajtással, 55 kWh bruttó akkumulátorkapacitással és a hátsó tengelyen 170 LE (125 kW) csúcsteljesítményű villanymotorral rendelkezik. Az Elroq 60 63 kWh-s akkumulátorral és 150 kW-os villanymotorral rendelkezik. Mindkét modell 160 km/h végsebességet ér el. Az Elroq 85 és Elroq 85x változatok 82 kWh-s (bruttó) akkumulátorral vannak felszerelve. A hátsókerék-hajtású Elroq 85 csúcsteljesítménye 285 LE (210 kW), míg az Elroq 85x egy további villanymotort tartalmaz az első tengelyen, amely alapfelszereltségként összkerékhajtást és 300 LE (220) csúcsteljesítményt kínál. kW). Mindkét változat, az Elroq 85 és a 85x 180 km/h végsebességet ér el, elektromos hatótávolsága pedig több mint 560 kilométer.

Egyenáramú gyorstöltés akár 175 kW-ig

A vadonatúj Škoda Elroq minden változata támogatja az egyenáramú gyorstöltést, bár a maximális töltési sebességek eltérőek. Az Elroq 85 és Elroq 85x egyenáramú töltést kínál 175 kW-ig. Mind a négy hajtáslánc-változat akkumulátora 10%-ról 80%-ra tölthető fel 28 perc alatt. A váltakozó áramú állomásokon minden Elroq modell akár 11 kW-os töltési sebességgel is töltődik, a teljes feltöltéssel változattól függően körülbelül 5,5-8 óra alatt. A Škoda Elroq támogatja az automatikus és kézi akkumulátor-előkészítést. Az akkumulátor előkondicionáló funkciója előmelegíti az akkumulátort, hogy felkészüljön az egyenáramú töltésre alacsony környezeti hőmérsékleten, és így optimalizálja a töltési sebességet. A folyamat elindítható manuálisan, a központi infotainment kijelző gombjának megnyomásával, vagy automatikusan a töltőállomás felé vezető úton, a navigációs adatok és az akkumulátor hőmérséklete alapján.

Rengeteg hely és Simply Clever funkciók

Kompakt mérete ellenére a vadonatúj Škoda Elroq rengeteg helyet kínál az utasok csomagjainak. 470 literes csomagtartója a hátsó ülések lehajtásával akár 1580 literre is bővíthető. A 48 l összkapacitású belső térben is számos tárolási lehetőség, köztük több intelligens rekesz is található. A kompakt SUV egyben a vadonatúj Simply Clever funkciók premierje is. Ezek közé tartozik a praktikus, opcionális tárolóháló a töltőkábel számára a csomagtartó polc alatt. Maga a csomagtartó polc állítható, lehetővé téve a raktér okos és rugalmas kihasználását. A Škoda Elroq két további tárolórekesszel is rendelkezik a csomagtartó oldalán. Egy másik újdonság a QR-kód a csomagtartóban. Szkennelés után gyors áttekintést ad a járműben elérhető berendezésekről és funkciókról, vagy interaktív videós instrukciókat mutat be például a csomagtartó polcok vagy a hálórendszerek használatáról.

Biztonság és kényelem a fejlett asszisztensrendszereknek és az akár kilenc légzsáknak köszönhetően

Az alapfelszereltséghez tartozó biztonsági és asszisztens rendszerek széles választékával, valamint számos fejlett érzékelővel rendelkező Škoda Elroq magas szintű passzív és aktív biztonságot kínál. Az asszisztens rendszerek közé tartozik a Travel Assist, amely a rajadatok nagymértékben kibővített felhasználását tartalmazza a legújabb verziójában. A parkolássegítő szintén a legmodernebb: az intelligens parkolási asszisztens távoli parkolási és távoli betanított parkolási funkciókat kínál. A Remote Parking funkcióval a sofőrök kényelmesen irányíthatják a parkolási manővereket a járművön kívülről, akár négy méteres távolságból, okostelefonnal és a MyŠkoda alkalmazással. A Trained Parking lehetővé teszi a vezetők számára, hogy „megtanítsák” az Elroq-ot, hogy emlékezzen az 50 méteres hosszúságú megközelítésekre, összesen öt különböző parkolóhelyre. Az Elroq ekkor képes odahajtani és automatikusan leparkolni. A magas szintű passzív biztonság érdekében a vadonatúj Škoda Elroq akár kilenc légzsákkal is rendelkezik. A vezető és az utasoldali légzsákok, a fejlégzsákok, az első oldallégzsákok és az első ülések közötti központi légzsák már alapfelszereltségben megtalálhatók a fedélzeten; a hátsó oldallégzsákok opcióként rendelhetők.

MyŠkoda alkalmazás: speciális szolgáltatások elektromos járművekhez

A vadonatúj Škoda Elroq tulajdonosai kényelmesen vezérelhetnek számos járműfunkciót okostelefonjuk MyŠkoda alkalmazásán keresztül, amely számos lehetőséget és szolgáltatást egyesít egyetlen alkalmazásban. Az alkalmazás új, felhasználóbarát és egyszerű kialakítást kínál, és hozzáférést biztosít a PowerPass-hoz a nyilvános töltőhálózatokon történő töltési tranzakciók vezérléséhez és kezeléséhez. A MyŠkoda applikációval vezérelhető és programozható a töltési folyamat egy háztartási faliszekrénynél, valamint a jármű légkondicionálása távolról is aktiválható. Az elektromos járművekre vonatkozó egyéb speciális szolgáltatások közé tartozik a töltőállomások integrálása a navigációs rendszer útvonaltervezésébe. Az elektromos Škoda modellek ajtaja mostantól távolról is zárható és kinyitható a MyŠkoda alkalmazás segítségével.

Škoda Charger fali dobozok

A Škoda Charger falidoboz a Škoda ökoszisztémájának elengedhetetlen eleme az otthoni töltéshez. Az akár 11 kW teljesítményű Škoda Charger Connect új, napenergiára optimalizált töltési módjával környezetbarát megoldást kínál az otthoni töltéshez. Ez a modell támogatja a dinamikus tarifás és azonnali díjszabást is, így optimalizálja a költségeket. A Connect verzió LAN- és Wi-Fi-kapcsolatot is tartalmaz, így a felhasználók a MyŠkoda alkalmazáson keresztül távolról is vezérelhetik a töltési folyamatot. A csúcskategóriás Pro verzió LTE-kapcsolattal rendelkezik előre fizetett eSIM-kártyával. Ezenkívül a Škoda Charger Plug & Charge funkciót is kínál az RFID-olvasó mellett, amely megkönnyíti a felhasználó azonosítását a közös lakóparkolókban.

Škoda elektromos mobilitás: áttekintés

A Škoda Auto elkötelezett amellett, hogy az elkövetkező években eurómilliárdokat fektessen be az elektromos mobilitás irányába történő átalakításba. A cseh autógyártó ezt egy világosan meghatározott ütemterv alapján teszi, hogy tovább növelje a márka elektromos járművek részesedését Európában és azon túl. A Škoda Auto hű marad alapvető értékeihez, elérhető egyéni mobilitást kínálva, az ügyfelek igényeihez szabva a világ minden piacán. Továbbra is elkötelezett a márka azon hosszú távú elképzelése mellett, hogy fenntartható egyéni mobilitást, megfizethető, vonzó akkumulátoros elektromos modelleket és innovatív technológiákat biztosítson.

A Mladá Boleslav villamosított járműveivel kapcsolatos első tapasztalatok 116 éves múltra tekintenek vissza. Az elektromos úttörő szerepe az 1908-as Laurin & Klement E-é, amely a vállalat első vállalkozását jelentette a hibrid technológia területén. Ezt követték az 1930-as évek végén az elektromos sörszállító teherautók.

1991 és 1994 között a Škoda Eltra 151L-ből több száz példány készült a Favorit és a Pickup alapján, kezdetben Svájcba, később pedig más európai országokba. A 15,4 kW-os villanymotor 80 km-es hatótávolságot és 80 km/h végsebességet tett lehetővé. A töltőkábel kényelmes elhelyezése a hűtőrács mögött a korabeli Simply Clever egyik jellemzője volt. A Škoda az Octavia Green E Line-nal lépett be az elektromobilitás modern korszakába. 2011-től kezdődően a Škoda mérnökei tíz prototípust próbáltak ki, hogy felmérjék az elektromos hajtásrendszerek praktikusságát. Ezeknek a modelleknek a motorteljesítménye csúcsteljesítményen 85 kW, folyamatos üzemben pedig 60 kW volt, a 26,5 kWh-s akkumulátorokkal pedig akár 150 km-es hatótávolságot is elértek.

2020 elején a Škoda piacra dobta a Škoda Auto történetének első teljesen elektromos sorozatgyártású járművét a Citigoe iV-vel. 2020 őszén bemutatkozott a Škoda Enyaq, egy teljesen elektromos SUV, és az első sorozatgyártású modell, amely a Volkswagen-csoport MEB moduláris elektromos autó-platformján alapul. 2022 első negyedévében a dinamikus és elegáns Enyaq Coupé egészítette ki a portfóliót. 2024 első negyedévében a teljesen elektromos Enyaq globálisan 14 000 darabot szállított ki, ami 12,3%-os növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest. Ugyanebben a negyedévben az Enyaq a hatodik legkelendőbb elektromos jármű volt Európában, és egy 3,1%-os piaci részesedéssel. Ráadásul Csehországban és Szlovákiában a legkelendőbb BEV, Németországban és Svájcban a második legkelendőbb elektromos autó, Finnországban és Litvániában pedig a harmadik helyen végzett.

Tudtad?